Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848269 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4250 Gepost op: 16 maart 2013, 22:11:36
maar is die ook een ambulance geweest voor personen en zo ja welke regio.
het is de 02-114  91-TP-TB  2007 geweest, bron kazernes NL
http://www.kazernesnederland.nl/ambufrieslandned.htm

en op deze site staan foto's http://www.trafficsafetyequipment.nl/Links/home.html
 ;)


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #4251 Gepost op: 17 maart 2013, 01:15:48
Sinds kort de trotse eigenaar van dit stukje nostalgie! (compleet origineel van binnen en buiten incl. apparatuur)
Ik heb een foto van haar dat ze dienst heeft gedaan bij het rode kruis te Winterswijk.
Maar wie weet waar zij haar eerste levens jaren heeft mogen slijten? En heeft iemand daar wellicht een foto van?
De auto heeft overigens een kleine tien jaar bij de Graaff gestaan te Waalwijk.

http://img545.imageshack.us/img545/4900/fotoyx.jpg

Dienst: ?  / Rode kruis Winterswijk
Regio: ? / Winterswijk
Roepnummer: ?
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Chevrolet Chevy Van
Kenteken: SV-68-LY
Bijzonderheden: Twinsonic op het dak heeft er niet van origine opgezeten. Hoogstwaarschijnlijk hebben er twee beacons op mijn verhoogde dak gezeten. (gebruikssporen)
Uit de eerste periode heb ik niets kunnen vinden, maar uit de Winterswijkse periode vond ik wel nog een ingescande foto.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #4252 Gepost op: 17 maart 2013, 10:22:44

Wie weet meer over de regio? Gefotografeerd afgelopen week bij ongeval A28 bij Leusden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #4253 Gepost op: 17 maart 2013, 11:06:26
Uit de eerste periode heb ik niets kunnen vinden, maar uit de Winterswijkse periode vond ik wel nog een ingescande foto.


Ik ken ze alle twee nog :) De auto daarnaast was uit Den Haag. Deze auto ken ik goed. De foto is gemaakt bij de schouwburg tijdens de Vierdaagse van Nijmegen, ik denk ergens rond 1997.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4254 Gepost op: 17 maart 2013, 13:38:23

Wie weet meer over de regio? Gefotografeerd afgelopen week bij ongeval A28 bij Leusden.

Eenheid Midden-Nederland (Utrecht).


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4255 Gepost op: 17 maart 2013, 14:27:12
Sinds kort de trotse eigenaar van dit stukje nostalgie! (.............)
http://img545.imageshack.us/img545/4900/fotoyx.jpg
Dienst: ?  / Rode kruis Winterswijk
Regio: ? / Winterswijk
Roepnummer: ?
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Chevrolet Chevy Van
Kenteken: SV-68-LY
ik heb ook nog ooit een foto gemaakt bij het ambulance verhuur en onderhoudsbedrijf ;) foto mark h

en nog een foto van het voertuig bij een demontage bedrijf foto van den berg

ik vond het overigens maar een vreemd verhaal, er stonden 2 oldtimer ambulances bij dat Brabantse verhuur en onderhoudsbedrijf, deze zouden gebruikt worden om een museum mee op te richten. Vervolgens werden beiden voertuigen naar een demontage bedrijf in Zeeland gestuurd, en kwamen ze via dat bedrijf in de handel terecht. Ik kwam beiden voertuigen op diversen veiling- en auto sites tegen. Gelukkig dat de Chevy goed terecht is gekomen :).
Het tweede voertuig was deze Visser ambulance, voormalig Efteling.
foto van den berg (voertuig ging via een demontage bedrijf naar Duitsland, en kwam daarna weer bij een Nederlandse autoveiling terecht)

Beiden oldtimers waren te huur voor speciale gelegenheden. Waar het laatste voertuig is gebleven is niet bekend.


Michelvandermeer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #4256 Gepost op: 17 maart 2013, 17:09:48
De Chevy en Mercedes hebben allebei in Zeeland gestaan inderdaad bij van den Berg usa
Wat er met de mercedes is gebeurt weet ik ook niet.
Wat ik begreep is dat de Graaff senior idd deze twee hobby matig wilden behouden maar na zijn overlijden heeft zijn familie besloten ze weg te doen. En zo zijn ze in Zeeland beland.



ik heb ook nog ooit een foto gemaakt bij het ambulance verhuur en onderhoudsbedrijf ;) foto mark h

en nog een foto van het voertuig bij een demontage bedrijf foto van den berg

ik vond het overigens maar een vreemd verhaal, er stonden 2 oldtimer ambulances bij dat Brabantse verhuur en onderhoudsbedrijf, deze zouden gebruikt worden om een museum mee op te richten. Vervolgens werden beiden voertuigen naar een demontage bedrijf in Zeeland gestuurd, en kwamen ze via dat bedrijf in de handel terecht. Ik kwam beiden voertuigen op diversen veiling- en auto sites tegen.
Gelukkig dat de Chevy goed terecht is gekomen :).
Het tweede voertuig was deze Visser ambulance, voormalig Efteling.
foto van den berg (voertuig ging via een demontage bedrijf naar Duitsland, en kwam daarna weer bij een Nederlandse autoveiling terecht)

Beiden oldtimers waren te huur voor speciale gelegenheden. Waar het laatste voertuig is gebleven is niet bekend.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4257 Gepost op: 17 maart 2013, 19:46:45
De Chevy en Mercedes hebben allebei in Zeeland gestaan inderdaad bij van den Berg usa
Wat er met de mercedes is gebeurt weet ik ook niet.
Wat ik begreep is dat de Graaff senior idd deze twee hobby matig wilden behouden maar na zijn overlijden heeft zijn familie besloten ze weg te doen. En zo zijn ze in Zeeland beland.
Dat is een triest verhaal, ik begrijp ook dat niet alles bewaard kan worden. Ik snap alleen niet waarom ze deze twee ambulances niet aan het ambulance museum hebben geschonken.
Ik zag deze ambulances bij het demontage bedrijf uit Zeeland op de site staan en was hier echt verbaasd over, ik herkende ze direct en wist dus waar ze vandaan kwamen.
Maargoed, de Chevy is weer in goede handen ;)


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #4258 Gepost op: 18 maart 2013, 19:58:07
Dat is een triest verhaal, ik begrijp ook dat niet alles bewaard kan worden. Ik snap alleen niet waarom ze deze twee ambulances niet aan het ambulance museum hebben geschonken.
Ik zag deze ambulances bij het demontage bedrijf uit Zeeland op de site staan en was hier echt verbaasd over, ik herkende ze direct en wist dus waar ze vandaan kwamen.
Maargoed, de Chevy is weer in goede handen ;)

Ik kan niet voor de organisatie van het museum spreken, maar deze organisatie heeft een aantal achtereenvolgende jaren te maken gehad met het gebrek aan een locatie voor het beoogde museum. Doordat telkenmale locaties niet door konden gaan, zoals Museon Apeldoorn, is de organisatie omstreeks 2007 opgeheven. Daarmee schijnen voertuigen afgestoten te zijn, aanschaffen van 'nieuwe' voertuigen was dus simpelweg niet mogelijk. Er was gewoon geen plek om ze ergens neer te zetten.
Het museum heeft inmiddels een ruimte gekregen bij de ambulancedienst aan de Vondellaan in Leiden, ik begreep dat omstreeks deze tijd dit museum geopend zou worden.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #4259 Gepost op: 19 maart 2013, 14:33:56
Wie weet er meer over een onopvallende politievoertuig, een zwarte Volkwagen Touran, op grijs kenteken uit de omgeving Amsterdam? Zit ook stopbordje voor de achteruit.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.