Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848584 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4290 Gepost op: 23 april 2013, 12:51:07
Foto heb ik vorig jaar gemaakt op de 112-dag te Damwald



Nou ben ik altijd al sceptisch over dit project geweest, maar meen je dit serieus of is dit voor de show?  ???


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #4291 Gepost op: 23 april 2013, 12:52:13
Nou ben ik altijd al sceptisch over dit project geweest, maar meen je dit serieus of is dit voor de show?  ???

Hoezo ben je daar sceptisch over dan?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4292 Gepost op: 23 april 2013, 13:08:26
Hoezo ben je daar sceptisch over dan?

Komt erop neer dat ik het praktisch nut niet inzie van een 'ambulanceboot'. Ambulance personeel kan ook gewoon opstappen op een reguliere reddings- of brandweerboot, deze vaartuigen kan je veel breder inzetten. Gewoon een kwestie van goede afspraken maken. Daarbij komt dat als op het water de stront de ventilator raakt je toch pas op de kant uitgebreid aan de slag kan met een patiënt, het heeft dus ook niet echt veel zin om ambulancepersoneel mee te nemen. De uitzondering op de regel betreft offshore situaties, omdat daar een langere tijd overbrugt moet worden, daarbij stapt het ambupersoneel ook op een reguliere reddingsboot. Leuk project, maar men moet mij nog overtuigen van het feit dat het in deze vorm een toegevoegde waarde heeft. Hetzelfde verhaal als de ambulancesneeuwscooter (scrabble  ;) ) uit dezelfde regio...

Maar anyway, dit staat al uitgebreid beschreven elders op het forum. Alleen dan zie ik hier een foto van een luxe BMW als trekkend voertuig voor een dergelijke boot. Ben ik héél erg benieuwd wat de gedachte daarachter is. Mooie auto, daar niet van, maar ik kan geen praktische reden bedenken waarom dit nodig/handig zou zijn... Dat geld of die auto kan je beter gebruiken...


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4293 Gepost op: 23 april 2013, 13:13:56
Nou ben ik altijd al sceptisch over dit project geweest, maar meen je dit serieus of is dit voor de show?  ???
de boot werd eerder getrokken door een Volvo, maar dit contract liep af. een plaatselijke BMW dealer heeft in samenwerking met BMW Nederland 3 voertuigen ter beschikking gesteld, waaronder de 5 serie die nu de boot rondrijd.
http://www.of.nl/nieuws/de-beier-bmw-sponsort-auto-s-voor-waterambulance-antoniusziekenhuis.htm
GPTV:Drie BMW's voor Sneker Watersportziekenhuis
Drie BMW's voor Sneker Watersportziekenhuis  
GPTVfriesland


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4294 Gepost op: 23 april 2013, 13:23:58
de boot werd eerder getrokken door een Volvo, maar dit contract liep af. een plaatselijke BMW dealer heeft in samenwerking met BMW Nederland 3 voertuigen ter beschikking gesteld, waaronder de 5 serie die nu de boot rondrijd.
http://www.of.nl/nieuws/de-beier-bmw-sponsort-auto-s-voor-waterambulance-antoniusziekenhuis.htm
GPTV:Drie BMW's voor Sneker Watersportziekenhuis
Drie BMW's voor Sneker Watersportziekenhuis  
GPTVfriesland

Voor de show dus, bedankt voor de verduidelijking!  98uiye


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4295 Gepost op: 23 april 2013, 15:53:37
That's just the way it is.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4296 Gepost op: 23 april 2013, 15:56:51
Ben benieuwd van welke dienst/onderdeel de secundair gestripde Volvo V50 met 1 blauwe draaipit op het dak is van bureau Almere Stad Oost (of althans daar altijd geparkeerd staat).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4297 Gepost op: 23 april 2013, 16:23:01
Ben benieuwd van welke dienst/onderdeel de secundair gestripde Volvo V50 met 1 blauwe draaipit op het dak is van bureau Almere Stad Oost (of althans daar altijd geparkeerd staat).

Mogelijk van bureau Opleidingen van Flevoland?! Voorheen reden trajectbegeleiders daar altijd mee heen & weer naar de Academie's...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4298 Gepost op: 23 april 2013, 18:18:10
Van wie hij is weet ik niet, maar in Lelystad op De Doelen staat er ook eentje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4299 Gepost op: 23 april 2013, 18:21:11
Bij een VKO op 21 april 2013 te Dalfsen zag ik een MB GLK van de Brandweer op een foto staan.
Kenteken is 77-LRF-4. Foto staat op de welbekende site k i l r o y punt nl...
Iemand meer info?