Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848214 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #1000 Gepost op: 5 december 2008, 23:28:27
Zijn die Tourans met witte lichtbalk niet in de plaats van deze sharans gekomen?
De sharans hebben ze dan dus kunnen afstoten.

klopt, zie http://www.regio15.nl/index.php/actueel/lijst-weergave/20-overige/93-nieuwe-piket-voertuigen-ghor-haaglanden  ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1001 Gepost op: 11 december 2008, 10:21:27
Da's de Ambuteam-bus. De SIGMA-bus stond in Hoofddorp...

@ Bart en Jeroen,

Het AMBU-voertuig heeft idd in Aalsmeer gestaan, dat was nog uit de tijd dat we bij Amstelland/ de Meerlanden zaten, het voertuig komt nu in Hoofddorp bij het nieuwe ambulancepost van VZA te staan, alleen wanneer weet ik helaas niet.

I know.... daar zijn ze al een hele tijd over aan het steggelen.... weet niet of je wel eens bij de nieuwe post geweest bent, maar momenteel is er errug weinig plek voor die bus.... ;)

Weet ik, ben al bij die nieuwe post geweest, tijdens de bouw hebben ze er niet op gelet hoeveel voertuigen daar moeten staan.

bron: Jeffrey Koper @ brandweerhoofddorp.web-log.nl  ;)



SIMGA-bus Kennememerland Zuid gestationeerd in de beroeps kazerne Nieuw-Vennep...
Samen sterk in de hulpverlening!


Bart S

  • Gast
Reactie #1002 Gepost op: 11 december 2008, 10:36:32
SIMGA-bus Kennememerland Zuid gestationeerd in de beroeps kazerne Nieuw-Vennep...

Hihi, wat een gezeur over die busjes he :)
De SIGMA bak staat nu dus in Nw Vennep. De AMBU-auto staat nu ??


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1003 Gepost op: 11 december 2008, 12:04:52
Hihi, wat een gezeur over die busjes he :)
De SIGMA bak staat nu dus in Nw Vennep. De AMBU-auto staat nu ??

haha, net weer een aanvulling op brandweerhoofddorp.web-log.nl  ;)

De 12-821 is het AMBU-voertuig welke deel uit maakt van het GNK Zuid van de regio Kennemerland, bemand door ambulance personeel. Nu nog VZA, maar dat wordt VZA Hoofddorp en GGD Haarlem.

Het SIGMA voertuig, 12-831, bemand door de vrijwilliggers van het Rode Kruis staat in Hoofddorp op de Rode Kruis Post aan de Nieuweweg.

Als laatste staat de container 12-861 van de GNK zuid op de Zijlweg 200 (Brandweer kazerne Haarlem-West) in Haarlem.
Bron: RR  ;D
Samen sterk in de hulpverlening!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1004 Gepost op: 11 december 2008, 13:08:10
Ligt het nou aan mij, of is de 17-821 van oorsprong een ambuteambus die nu óók SIGMA-bestickering erop heeft staan? Lijkt wel een combivoertuig zo...
greetz,  Enrique


Bart S

  • Gast
Reactie #1005 Gepost op: 11 december 2008, 17:30:27
Ligt het nou aan mij, of is de 17-821 van oorsprong een ambuteambus die nu óók SIGMA-bestickering erop heeft staan? Lijkt wel een combivoertuig zo...

Ik denk dat ik het begin te begrijpen... de 821 is de AMBU bus die nu in Nw Vennep staat, en wellicht wat vreemd bestickerd is. De 831 is de SIGMA bus die zoals altijd al gewoon in Hoofddorp staat en tenslotte heeft de container een plekje gekregen in Haarlem bij de brandweer.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1006 Gepost op: 20 december 2008, 02:22:02
Ik kwam vandaag op de A4 ter hoogte van het Aquaduct een politie Volkswagen Transporter tegen (stond op een autotransporter) van het type T5. De opbouw deed mij denken aan een Rotterdams voertuig alleen zat er achterop de bus een Federal Signal Vista lichtbalk en stonden er voorop twee blauwe pitten (net als in Rotterdam dus).

Kan iemand mij vertellen van welke regio dit voertuig is en zijn er meer foto's ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1007 Gepost op: 20 december 2008, 10:36:08
Ik kwam vandaag op de A4 ter hoogte van het Aquaduct een politie Volkswagen Transporter tegen (stond op een autotransporter) van het type T5. De opbouw deed mij denken aan een Rotterdams voertuig alleen zat er achterop de bus een Federal Signal Vista lichtbalk en stonden er voorop twee blauwe pitten (net als in Rotterdam dus).

Kan iemand mij vertellen van welke regio dit voertuig is en zijn er meer foto's ?

Dan heb je waarschijnlijk een spiksplinternieuw Directe Hulpverlenings Voertuig van Rotterdam-Rijnmond gezien. Aan de Boezembocht staan er 5 klaar, maar uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze nog niet inzetbaar gaan, pas over minimaal 2 weken. Ik heb er wel foto's van, maar niet van mijn hand, dus wellicht heeft iemand eigen foto's om te plaatsen. Anders moeten we nog effe geduld hebben.  ;)

Enige twijfel die ik heb, is het type Federal Signal Vista lichtbalk. Ik kan me daar geen voorstelling van maken, maar als het zo'n vierkante platte transparante balk is (niet blauw dus als ie uitstaat), dan is het een Rotterdammer.
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1008 Gepost op: 20 december 2008, 13:04:00
Enige twijfel die ik heb, is het type Federal Signal Vista lichtbalk. Ik kan me daar geen voorstelling van maken, maar als het zo'n vierkante platte transparante balk is (niet blauw dus als ie uitstaat), dan is het een Rotterdammer.



Zo´n bus, met zo´n lichtbalk. Alleen stond de lichtbalk dan achterop het voertuig en stonden er op de plek waar normaliter de lichtbalk zit twee blauwe zwaailampen. Verdere details heb ik niet echt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1009 Gepost op: 20 december 2008, 13:41:28
Ik kwam vandaag op de A4 ter hoogte van het Aquaduct een politie Volkswagen Transporter tegen (stond op een autotransporter) van het type T5. De opbouw deed mij denken aan een Rotterdams voertuig alleen zat er achterop de bus een Federal Signal Vista lichtbalk en stonden er voorop twee blauwe pitten (net als in Rotterdam dus).

Kan iemand mij vertellen van welke regio dit voertuig is en zijn er meer foto's ?

Rijnmond rijdt met optische signalering van Whelen.
En de whelen die achterop de nieuwe DHV zit, lijkt niet op een Vista. Je zult het dus niet gauw voor een ander merk aanzien ;)

Friesland rijdt met dezelfde lichtconfiguratie als Rijnmond (2x pit voor, 1x lichtbalk achter) van het merk Federal Signal. Ik denk dus dat het een bus voor Friesland betreft.


Edit: plaatje erbij gezocht :)


Merk en type: Opel Vivaro
Eigenaar: Politie Fryslân
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Marssum
Datum: 17-06-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto is genomen bij de open dag van de luchtmacht
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s