Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848067 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1140 Gepost op: 27 maart 2009, 00:39:45
Ik ben al een paar keer een (iets lichter als een ambulance) gele Landrover tegen gekomen, onder andere in Hoek van Holland twee weken geleden en ik zag net een filmpje van mediatv.nl waar hij ook opstond, er zitten een soort Rode en blauwe strepen op, maar dan met een scherpe hoek er in (dus geen rechte strepen a la biza).


Ook zitten er ledjes op ....

Boswachter / Duinwachter ?

De striping is hetzelfde als op de voertuigen van Procentrum Rijopleidingen. Op het forum staat ook een foto van een BMW 3 serie en een motorfiets van die club. Ze hebben geloof ik ook nog een MB Sprinter rondrijden.
Allen uitgerust met OGS.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1141 Gepost op: 27 maart 2009, 00:42:06
Voorderest zag ik ook nog een Sprinter rijden nieuw model in Purmerend, Geen balk maar allemaal ledjes rondom. Hij reed richting de Politiepost naast het Waterlandziekenhuis. Dezelfde sprinter zag ik gister staan bij een grote Bouwmagazijn :  Groenhart in Purmerend.

Sprinter is géén BVOM-alcoholbus. Is een wagen van district Noord van Rotterdam-Rijnmond. Wordt (uit zeer betrouwbare bron vernomen) wel regelmatig ingezet bij verkeerscontroles. Eigenlijk gewoon een klussenbus dus. Multifunctioneel.

Die nieuwe Sprinter van Noord in Purmerend ??? Lijkt me niet zo voor de hand liggend ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1142 Gepost op: 27 maart 2009, 09:40:23
Die nieuwe Sprinter van Noord in Purmerend ??? Lijkt me niet zo voor de hand liggend ;)

Excuus, excuus!  :-[

ik zit alle topics door mekaar te gooien... mijn stukje was bedoeld voor de Sprinter die Falcon1366 in het Politie Overige Voertuigen topic had gezet....  :P
greetz,  Enrique


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1143 Gepost op: 27 maart 2009, 19:14:42
ik kan u melden dat die ander bus inderdaad de bovm bus is...Voor de rest zijn er in ZaWa geen Sprinterbusje in gebruik.... Ja 1 voor arrestantenvervoer...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1144 Gepost op: 27 maart 2009, 19:21:31
De sprinter met donkere ramen is een alcoholbus en de sprinter die Rotterdam-Noord rijdt is een met normale ramen en is een bus voor het overrijden van personeel en materiaal


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1145 Gepost op: 29 maart 2009, 19:47:00
Raakte net in Antwerpen verzeild, daar zag ik diverse vrachtvoertuigen van ''Ministerie van binnenlandse veiligheid''. Iets in die richting. Het ging ff te snel. Donkerblauwe voertuigen, met blauwe pitten, w.o. 1 vrachtwagen wat leek op een tankwagen, maar dan meer op een ''rioolreiniger''. Wat is dit voor dienst?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1146 Gepost op: 29 maart 2009, 22:00:32
Civiele Bescherming.
greetz,  Enrique


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1147 Gepost op: 30 maart 2009, 01:31:20
Ik ben al een paar keer een (iets lichter als een ambulance) gele Landrover tegen gekomen, onder andere in Hoek van Holland twee weken geleden en ik zag net een filmpje van mediatv.nl waar hij ook opstond, er zitten een soort Rode en blauwe strepen op, maar dan met een scherpe hoek er in (dus geen rechte strepen a la biza).
Ook zitten er ledjes op ....
Boswachter / Duinwachter ?

Heb je ook een directe link van het filmpje of titelnaam ? Er staan gelukkig niet zo heel veel filmpjes op en uit de naam kon ik niets halen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1149 Gepost op: 30 maart 2009, 10:35:35
Dank Jerommeke88,

Ondanks dat het geen Biza striping is ben ik toch wel benieuwd omdat de striping zeer gelijkend is op Biza welke organisatie deze Landrover beheerd en of de striping die men voert wel is toegestaan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen