Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848270 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1890 Gepost op: 10 april 2010, 23:51:55
Voertuig is eigendom van De Graaff uit Waalwijk, is dus een huurambu  ;)

Zal hiermee te maken hebben..... gevonden in zoekmodus!

http://www.nufoto.nl/fotos/127860/ongeluk-met-ambulance-in-rijswijk.html


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1891 Gepost op: 11 april 2010, 16:39:34
Dat is inderdaad al (bijna) zo oud als de weg naar Rome, echter nooit een (landelijk) succesnummer geworden.
SPOED AMBULANCE (afgewisseld met normaal en spiegelschrift)


De Graaff heeft 20 van deze chevrolet GMT 610 ambulances met ledbord in de grill en achterdeur besteld en geleverd gekregen van de Vries ambulances, daarnaast heeft de Graaf nog eens 4 GMT 600 ambulances omgebouwt naar GMT 610 model en deze zijn ook uitgevoerd met de eerder genoemde ledborden.
Deze voertuigen rijden in Zeeland, Brabant, Limburg en Zuid Gelderland. Dus de term ''geen succes nummer'' kan ik niet helemaal volgen, en wat landelijk ermee te maken heeft snap ik ook niet want als ze in groningen een ledbord op de ambu bestellen dan krijgen ze dat gewoon geleverd, dit is alleen per regio anders, net wat de wens van de klant is.
Het is een geweldig succes nummer, ik zie hier niets anders dan chevrolet ambulances met die ledborden.

foto's van de ledborden. de graaff




producent ledborden
http://www.keldertelecom.nl/site/login/img/imgambu%20bord%202.JPG
http://www.keldertelecom.nl/site/werk.php?start=0&max=9999&bij=ID


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1892 Gepost op: 11 april 2010, 19:47:05
De Graaff heeft 20 van deze chevrolet GMT 610 ambulances met ledbord in de grill en achterdeur besteld en geleverd gekregen van de Vries ambulances, daarnaast heeft de Graaf nog eens 4 GMT 600 ambulances omgebouwt naar GMT 610 model en deze zijn ook uitgevoerd met de eerder genoemde ledborden.
Deze voertuigen rijden in Zeeland, Brabant, Limburg en Zuid Gelderland. Dus de term ''geen succes nummer'' kan ik niet helemaal volgen, en wat landelijk ermee te maken heeft snap ik ook niet want als ze in groningen een ledbord op de ambu bestellen dan krijgen ze dat gewoon geleverd, dit is alleen per regio anders, net wat de wens van de klant is.
Het is een geweldig succes nummer, ik zie hier niets anders dan chevrolet ambulances met die ledborden.

20 ambulance's op een landelijk ambulancewagenpark vind ik niet heel schokkend, met andere woorden, regio's vinden het niet zo'n toegevoegde waarde dat ze het ''dat moeten we ook hebben'' gevoel krijgen. Dat zelfde geld voor de traffic-advisors die ze in een aantal regio's op de ambu's hebben....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1893 Gepost op: 11 april 2010, 22:10:33
20 ambulance's op een landelijk ambulancewagenpark vind ik niet heel schokkend, met andere woorden, regio's vinden het niet zo'n toegevoegde waarde dat ze het ''dat moeten we ook hebben'' gevoel krijgen. Dat zelfde geld voor de traffic-advisors die ze in een aantal regio's op de ambu's hebben....

Ik kom trouwens in totaal op 25 voertuigen want er rijd ook nog een GMC model 2005 rond met ledborden voor en achter.

Het lijkt nu net of je namens alle ambulance regio's spreekt. De meeste regio's weten niet eens van het bestaan van deze ledborden.

De graaf heeft een geweldig voertuig op laten bouwen en er is niet bespaart op verlichting, dit zijn de meest luxe uitvoeringen, al hadden ze naar mijn mening die arrow stick achterop de dakrand boven de signaal verlichting wel weg mogen laten maar dat is mijn mening maar.

Als die ledborden gepromoot zouden worden dan denk ik juist dat veel ambulance regio's er zeker wel een meerwaarde inzien, het is super duidelijk als je de tekst ''spoed ambulance'' in je achteruitkijkspiegel ziet. Die rode led's zijn echt heel erg goed zichtbaar. Er zijn in het verleden trouwens ook proeven geweest met blauwe en rode verlichting op ambulances en daaruit bleek dat dit beter zichtbaar was dan alleen blauw. En als je dan ziet hoeveel licht er van die ledborden afkomt, dan zal dit in combinatie met de blauwe grillflitsers heel goed zichtbaar zijn.

Volgens mij zijn ze niet eens via De vries te bestellen zoals ik in een eerder bericht zei, maar alleen via de Graaff. Dus ook een reden dat je ze alleen in het zuiden ziet.

hoeveel verschil er wel niet is tussen de verschillende ambulance regio's is als je alleen kijkt naar de blauwe verlichting. Er rijden nog steeds ambulances rond zonder grill flitsers. En hier in het zuiden rijden gewoon 25 gelijke voertuigen, wel zo duidelijk toch.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1894 Gepost op: 16 april 2010, 23:02:29
foto: micha, mark foto's zijn gemaakt op ivic

En jah die ledborden zijn echt heel fel






strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #1895 Gepost op: 16 april 2010, 23:11:06
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1896 Gepost op: 17 april 2010, 00:19:55
Kwam vandaag/gistere? :P Rond half 11 een auto van de politie tegen opvallend een VW Touran, met de Amsterdamse Whelen Edge Freedom balk. Die parkeerde bij het bureau in Volendam (Tegenover Renault dealer) Nu rijden er volgens mij geen Tourans met deze lichtbalk in Waterland, zou dit een auto van Amsterdam geweest kunnen zijn?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1897 Gepost op: 17 april 2010, 00:23:03
Kwam vandaag/gistere? :P Rond half 11 een auto van de politie tegen opvallend een VW Touran, met de Amsterdamse Whelen Edge Freedom balk. Die parkeerde bij het bureau in Volendam (Tegenover Renault dealer) Nu rijden er volgens mij geen Tourans met deze lichtbalk in Waterland, zou dit een auto van Amsterdam geweest kunnen zijn?

Dat zou kunnen zijn ...
Het kan echter ook een Zaanse auto zijn, Za-Wa rijd nu ook met Whelen en het zou mij niet verbazen als zij ook over moeten/gaan naar de Freedom op de nieuwe voertuigen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #1898 Gepost op: 17 april 2010, 08:30:52
(...)Als die ledborden gepromoot zouden worden dan denk ik juist dat veel ambulance regio's er zeker wel een meerwaarde inzien, het is super duidelijk als je de tekst ''spoed ambulance'' in je achteruitkijkspiegel ziet. (...)

Dat ben ik niet met je eens. De keren dat ze achter me reden met spoed had ik de blauwe lampen allang gezien voor ik het kleine rode bordje kon lezen. En toen snapte ik allang dat ze spoed hadden!


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #1899 Gepost op: 17 april 2010, 09:48:26
Voertuig is eigendom van De Graaff uit Waalwijk, is dus een huurambu  ;)

Niet helemaal ook alle GMT610 in regio 20 en 21 die eigendom zijn van de RAV Brabant MWN hebben die LED borden, ook de Flevolandse hebben deze als ik me niet vergis  :-\
1:87 modelletjes: