Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848127 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2090 Gepost op: 1 juli 2010, 23:05:49
Een raadplaatje....

Wie kent de achtergrond van deze ambulance?



Uploaded with ImageShack.us

Gespot in Emmen bij een autodealer aan de statenweg.
Deze omgebouwde ambulance naar een camper is waarschijnlijk in gebruik geweest bij Eumepha b.v. in Nieuw-Buinen.
(deze naam stond n.l. op de plaats waar normaal ambulance staat, in de zwaaibalk)
Verdere gegevens zijn mij onbekend. Deze voormalige ambulance staat door de weeks overdag uitgestald met een voorluifel. Een kijkje binnenin is dan ook mogelijk.
(ik heb de foto afgelopen zondag gemaakt)



Uploaded with ImageShack.us

Ik ben benieuwd naar de reacties.
(p.s. de wagen staat volgens mij te koop, voor info over het bedrijf kun je een PM sturen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2091 Gepost op: 1 juli 2010, 23:08:53
Is in iedergeval een ambulance van het VZA.
Zou morgen eens kijken of mijn archief een roepnummer heeft voor dit voertuig!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #2092 Gepost op: 1 juli 2010, 23:25:54
Is in iedergeval een ambulance van het VZA.
Zou morgen eens kijken of mijn archief een roepnummer heeft voor dit voertuig!

Ik zat eigenlijk te denken aan de GG&GD van amsterdam, ivm het esculaap op het dak.
Bij de VZA staat hier normaal de letters VZA.
Roepnummer durf ik helaas niet te zeggen.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2093 Gepost op: 1 juli 2010, 23:30:32
Ik zat eigenlijk te denken aan de GG&GD van amsterdam, ivm het esculaap op het dak.
Bij de VZA staat hier normaal de letters VZA.
Roepnummer durf ik helaas niet te zeggen.

De VZA rijd in Amsterdam!

VZA kan verwijderd zijn bij de verkoop,  ik weet dat in Barneveld bij de autoveiling heel veel ambu's van dit model verkocht worden van amsterdam, die worden op exact dezelfde manier afgeleverd!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #2094 Gepost op: 1 juli 2010, 23:48:11
De VZA rijd in Amsterdam!

VZA kan verwijderd zijn bij de verkoop,  ik weet dat in Barneveld bij de autoveiling heel veel ambu's van dit model verkocht worden van amsterdam, die worden op exact dezelfde manier afgeleverd!

De VZA en de GG&GD rijden allebei in amsterdam en maken beide deel uit van de RAVAA (regionale ambulance voorziening amsterdam amstelland).
De GG&GD rijdt voornamelijk in de binnenstad en de VZA de gebieden er omheen, los van de nieuwe vervoersvergunning.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2095 Gepost op: 2 juli 2010, 00:00:51
De VZA en de GG&GD rijden allebei in amsterdam en maken beide deel uit van de RAVAA (regionale ambulance voorziening amsterdam amstelland).
De GG&GD rijdt voornamelijk in de binnenstad en de VZA de gebieden er omheen, los van de nieuwe vervoersvergunning.

Verschil zit em in de plaats van de letters VZA (boven het voorruit) en de esculaap (GG&GD) boven de voorruit.
Dit is dus een ex-GG&GD voertuig.

Het is wel een hele strakke stelling dat de GG&GD ''het binnenstad'' doet en de VZA de gebieden er om heen ....
Maar dat is een ander verhaal ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #2096 Gepost op: 2 juli 2010, 01:59:45
Verschil zit em in de plaats van de letters VZA (boven het voorruit) en de esculaap (GG&GD) boven de voorruit.
Dit is dus een ex-GG&GD voertuig.

Het is wel een hele strakke stelling dat de GG&GD ''het binnenstad'' doet en de VZA de gebieden er om heen ....
Maar dat is een ander verhaal ...


Ik ga met die stelling inderdaad erg kort door de bocht, ook in amsterdam wordt de dicht bijzijnde ambu gestuurd en wordt er niet gekeken naar VZA of GG&GD.
Wat ik hiermee dacht te bedoelen (en corrigeer mij als dit fout is) dat dit een richtlijn uit de oude doos was en ik nu gebruikte ter verduidelijking op mijn eerdere posting.
Ik dacht namelijk ook dat dit een ex-GG&GDer was, maar dat werd tegengesproken door luke_bnv omdat alleen de VZA in amsterdam zou rijden.

Maar zoals eerder gezegd, correct me if i'm wrong.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Bart S

  • Gast
Reactie #2097 Gepost op: 3 juli 2010, 22:43:17
Ik ga met die stelling inderdaad erg kort door de bocht, ook in amsterdam wordt de dicht bijzijnde ambu gestuurd en wordt er niet gekeken naar VZA of GG&GD.
Wat ik hiermee dacht te bedoelen (en corrigeer mij als dit fout is) dat dit een richtlijn uit de oude doos was en ik nu gebruikte ter verduidelijking op mijn eerdere posting.
Ik dacht namelijk ook dat dit een ex-GG&GDer was, maar dat werd tegengesproken door luke_bnv omdat alleen de VZA in amsterdam zou rijden.

Maar zoals eerder gezegd, correct me if i'm wrong.



Neeee, Luke heeft het echt verkeerd. De SOL boven de voorruit verraad dat het een ex-GGDer is. Verder zijn er nog wat kleine details die verschillen met de VZA auto's. Zo zal je bij de VZA vaker het contact voor de walstroom gelijk achter de bestuurdersdeur vinden. Ook het interieur is vaak iets anders. De GGD auto's kom je vooral in het centrum, noord en zuid-oost tegen. Maar in principe gaat altijd de dichstbijzijnde auto. Dus je kan best een GGDer spotten in Aalsmeer, of een Amstelveense wagen in de Zaanstreek.


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #2098 Gepost op: 4 juli 2010, 06:00:13
Neeee, Luke heeft het echt verkeerd. De SOL boven de voorruit verraad dat het een ex-GGDer is. Verder zijn er nog wat kleine details die verschillen met de VZA auto's. Zo zal je bij de VZA vaker het contact voor de walstroom gelijk achter de bestuurdersdeur vinden. Ook het interieur is vaak iets anders. De GGD auto's kom je vooral in het centrum, noord en zuid-oost tegen. Maar in principe gaat altijd de dichstbijzijnde auto. Dus je kan best een GGDer spotten in Aalsmeer, of een Amstelveense wagen in de Zaanstreek.

Thanks, blij dat mijn geheugen mij niet in de steek laat.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #2099 Gepost op: 5 juli 2010, 17:59:09
Op de volgende foto zie je een Brandweerwagen met rode zwaaibalk.
Wie weet er meer van?

http://www.112actueel.nl/2006brand/imgbrand/111000458869-822586.jpg

bron: 112actueel