Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848371 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jasper112

  • Jasper Warmerdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK
Reactie #2150 Gepost op: 31 juli 2010, 12:05:24
Wie weet er meer over dit voertuig?
Deze wagen stond een aantal weeken terug bij de thuisbasis van het MMT op Rotterdam-Ariport.
Eerst dacht ik aan het nieuwe MMT voertuig, maar het MMT krijgt een Volvo SX-90.
Weet iemand meer over deze wagen?





WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2151 Gepost op: 31 juli 2010, 12:11:02
Als je naar de website www.fase.biz gaat, dan kun je het volgende lezen.

Onze diensten
Eerste Hulpverlening op Advanced Life Support (ALS) niveau
FASE levert voor elk evenement zorg op maat, of het nu gaat om EHBO-ers, verpleegkundigen of artsen. In de meeste gevallen gaat dit voor een grootschalig evenement in samenspraak met de GHOR zodat wij ons kunnen richten op de afgegeven vergunning. FASE kan naast de sporters ook voor het publiek "zorgen".

Tijdens een evenement kan FASE de meeste "slachtoffers" zelf behandelen, naast een volledige ALS uitrusting kunnen ook de meeste wonden ter plaatse behandeld (geplakt of gehecht) worden. Dit voorkomt dat mensen onnodig op een spoedeisende hulp of huisartsenpost gezien moeten worden. FASE werkt met de landelijk geldende ambulance protocollen, dit maakt de overdracht aan de ambulance dienst voor transport naar het ziekenhuis eenvoudig en overzichtelijk.

Omdat FASE geen ambulance dienst is zal voor transport naar een ziekenhuis altijd een reguliere ambulancedienst worden ingezet. Dit heeft te maken met de vergunningen voor ziekentransport. Dit heeft een bijkomend voordeel dat tijdens het evenement het team compleet blijft, en het evenement dus doorgang kan vinden.

Wij maken graag een plan op maat voor uw evenement.

# edit: als je op hun website kijkt bij foto's, dan kun je zien dat het hun nieuwe bedrijfswagen is.


Bart S

  • Gast
Reactie #2152 Gepost op: 31 juli 2010, 16:40:37
.
Eerst dacht ik aan het nieuwe MMT voertuig, maar het MMT krijgt een Volvo SX-90.

Je haalt 2 auto's door elkaar: de Suzuki SX4 en de Volvo XC-90. Die laatste kan je binnenkort bewonderen in MMT uitvoering...


Jasper112

  • Jasper Warmerdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK
Reactie #2153 Gepost op: 31 juli 2010, 19:26:45
Je haalt 2 auto's door elkaar: de Suzuki SX4 en de Volvo XC-90. Die laatste kan je binnenkort bewonderen in MMT uitvoering...

Sorry, ik heb die 2 even met elkaar verward. Het word inderdaad de XC-90 in plaats van de SX-90.
Rotterdam-Rijnmond had deze wagen al lang al moeten hebben, van een MMT verpleegkundige gehoord. Hij was een aantal weken geleden naar de dealer gegaan om het voertuig te bekijken. Ik ben benieuwd wanneer die in dienst gaat, maar dat zal denk ik niet lang meer duren.
WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #2154 Gepost op: 1 augustus 2010, 02:10:04

Weet iemand hier iets meer van?
Is dit een ambulance, een Rapid Responder of een "ELW" zoals ze dat mooi in het duits zeggen?
Want toen ik even stiekem binnenkeek zag ik geen brancard ofzo, en de 2 personen die erbij hoorden die hadden gewoon een soort van brandweerpak aan.
De VSAV - Véhicule de Secours et d'Assistance aux Victimes - (vroeger VSAB - Véhicule de Secours aux Asphyxiés et aux Blessés -  genoemd) is in Frankrijk het equivalent van de Duitse RTW, Rettungswagen. Deze ambulances rijden de A1 en A2-diensten en zijn onderdeel van de brandweer, hetzij van de departementale brandweren, de SDIS, Service Départemental d'Incendie et de Secours, hetzij van de brandweerkorpsen van Parijs (Brigade de Sapeurs-Pompiers de Paris, BPPS) of Marseille (Bataillon de Marins-Pompiers de Marseille, BMPM), welke allebei militaire eenheden zijn. B-vervoer wordt uitgevoerd door particuliere ambulancediensten.
Daarnaast heb je nog de SAMU, Service d'Aide Médical Urgente, die de spoedeisende medische hulp inzet regelt (meldkamer) en daarvoor ook de SMUR kan inzetten, Service Mobile d'Urgence et de Réanimation, of te wel het eqwuivalent van de Duitse Notarzt. Zo een beetje duidelijk?


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #2155 Gepost op: 1 augustus 2010, 08:56:03
Vanaf 1:30 zie je die DAF al diverse keren toch? In elk geval is het volgens mij een oude Rotterdammert. Twin Sonic lichtbalk vervangen door pitten. En de elektronische tweetoon in de lichtbalk is dan kennelijk ook vervangen door ielige toetertjes.

Is geen rotterdammer dit kan je namelijk zien aan de manschappendeuren. Die van rotterdam hadden eenzelfde deur met een verlaagd ruitje al die cabinedeuren.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #2156 Gepost op: 1 augustus 2010, 11:24:13
Daarnaast heb je nog de SAMU, Service d'Aide Médical Urgente, die de spoedeisende medische hulp inzet regelt (meldkamer) en daarvoor ook de SMUR kan inzetten, Service Mobile d'Urgence et de Réanimation, of te wel het eqwuivalent van de Duitse Notarzt. Zo een beetje duidelijk?
[/quote]

Ik vergat nog dat de bemensing van een SMUR voertuig ook te vergelijken valt met ons MMT: trauma-arts, traumaverpleegkundige en chauffeur/verpleegkundige.

http://img3.imageshack.us/img3/1820/img0396mediumsamu46depa.jpg


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #2157 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:45:36
Beetje flauw om een nieuw topic te openen en kon ook geen geschikte categorie vinden, daarom zet ik 'm wel hier. Ludieke promotiewagen van Sensodyne.



Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2158 Gepost op: 1 augustus 2010, 23:03:56
http://g2.typepad.com/g2/2010/07/tde-andulance.html

Hier nog een paar plaatjes. Nu wachten op het eerste filmpje van de (niet aan de nieuwe regeling OGS voldoenende) sirene.  0098 (Sensodyne smile)
greetz,  Enrique


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #2159 Gepost op: 1 augustus 2010, 23:07:55
Hij staat al op youtube! Wel even geluid hard zetten, dan hoor je au au au au au au au au au au   0098



User: technoplanet

http://g2.typepad.com/g2/2010/07/tde-andulance.html

Hier nog een paar plaatjes. Nu wachten op het eerste filmpje van de (niet aan de nieuwe regeling OGS voldoenende) sirene.  0098 (Sensodyne smile)