Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848214 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #3070 Gepost op: 22 september 2011, 12:47:08
Dat is inderdaad de ambulance van Meducare, echter snap ik alleen niet waarom deze de blauwe signalering en de drie toon er nog op heeft zitten omdat hij geen medische diensten meer verleend. :-\ (filmpje is van mij)
Als ik hun site bekijk, zie ik dat ze de ambu nog wel degelijk voor de hulpverlening gebruiken bij evenementen.
Dan is blauw licht en sirene op een evenmententerrein wel handig. Het mag officieel niet meer, maar zolang je het niet onnodig gebruikt op de openbare weg is er weinig aan de hand.
Ik spreek uit ervaring  ;) Wij rijden ook als sinds 1978 met blauw op onze (tweedehands) ambulances en gaat tot nu toe in goed harmonie met de politie. Zolang ze maar zien dat de auto ook echt als ambulance is ingericht (brancard, medische spullen etc).
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #3071 Gepost op: 22 september 2011, 13:38:45
Wie weet waar dit voertuig vandaan komt? Die nieuwe Volkswagen Touran van de Hondenbrigade was vanmorgen aanwezig bij een aanrijding in Dordrecht. Het voertuig heeft geen roepnummer en een verkeerde lichtbalk als je kijkt naar de rest van het wagenpark van Zuid-Holland Zuid. Kenteken: 96-PLG-4.



Foto: © Rob van der Woude

Hollands Midden is sinds 22-07-2011 de gelukkige eigenaar van deze Touran.

Grtz,
Marcel


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3072 Gepost op: 22 september 2011, 16:33:17
Ik ben op zoek naar een foto van een politie demo, land rover defender, dit voertuig is later overgegaan naar een ambulancedienst en dus voorzien van een geel jasje. mogenlijk heeft het voertuig kenteken: 41-DR-KB, maar deze kan het voertuig ook later hebben gekregen omdat het miss een demo zonder kenteken was.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3073 Gepost op: 22 september 2011, 16:34:36
Dit is de 04-801, OvD-G IJssel-Vecht.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3074 Gepost op: 22 september 2011, 16:46:06
Dit is de 04-801, OvD-G IJssel-Vecht.

dat klopt,  en bedankt want dan hoef ik dat niet op te zoeken 0098. en voor de duidelijkheid, ik zoek hem dus in de politie uitvoering.
het gaat trouwens om een land rover discovery e050, ik had me vergist. :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3075 Gepost op: 22 september 2011, 17:08:51
Ik zag recentelijk in Katwijk (Hollands-Midden) een nieuw model Touran van de politie rijden. Weet iemand of dit een noodhulpvoertuig was, of is dit een nieuwe hondenauto ?

De Hondenauto's hebben een kenmerkende opbouw zoals je weet, dus dan had je 'm vast als zodanig herkend.

Maar het VHT in Hollands Midden rijdt ook met herkenbare Tourans, dus dat is ook nog een optie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3076 Gepost op: 22 september 2011, 17:17:35
Hollands Midden is sinds 22-07-2011 de gelukkige eigenaar van deze Touran.

Grtz,
Marcel

Bedankt Marcel!   O0
Brandweer Papendrecht


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3077 Gepost op: 22 september 2011, 17:20:40
dat klopt,  en bedankt want dan hoef ik dat niet op te zoeken 0098. en voor de duidelijkheid, ik zoek hem dus in de politie uitvoering.
het gaat trouwens om een land rover discovery e050, ik had me vergist. :P
Deze staat op www.politievoertuigen.nl

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3078 Gepost op: 22 september 2011, 17:31:45
goed speurwerk O0  ik kwam hem zelf ook tegen, maar (ik voel me net een rupsje nooit genoeg) ik ben op zoek naar een foto met zichbaar kenteken e050


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3079 Gepost op: 22 september 2011, 21:42:06
een vraag voor extra info

foto wilco b, voertuig op de foto is een voorbeeld 0098
ik heb een soort gelijk voertuig gespot met de afkorting A.D.G. op de motorkap en boven de voorruit, en dan is de vraag: wat is dit voor organisatie?    :)
het gaat om een Binz A2003 met kenteken 01-SV-ZL

Wat was dan waarschijnlijk dit voertuig:



Verder weinig info over, dus ook ik ben geintresseerd.

Excuses voor de ongelukige Copyright gebeuren. Normaal ben ik daar nooit zo van, Maar deze foto is bij De Graaf ambulances binnen in de werkplaats gemaakt, en zij stelden als eis dat ik een naam door de foto heen gooide.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens