Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1848241 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #3110 Gepost op: 18 oktober 2011, 20:23:52
Zou dit de nieuwe boot voor Wanssum (nu Venray) kunnen zijn, ter vervanging van de "Grebbe", die verkocht is aan de jachthaven aldaar?
Er was sprake van dat de "Grebbe" door een kleinere, snellere boot zou worden vervangen.

Nee. Het Venrayse korps gaat over twee maanden over naar de regio, de gemeente gaat voor die twee maanden dan zeker geen boot aanschaffen voor de brandweer.
De Grebbe werd naast de brandweer, ook door de gemeente gebruikt voor werkzaamheden in de haven. Een nieuwe boot is dat ook ten behoeve van deze gemeentelijke dienst. Als de boot voor Brandweer Venray zou zijn geweest dan had ik het vast en zeker geweten. Dit model boot, van de foto, is dan ook geen boot die men het hele jaar door onbeheerd in de haven laat liggen, die gaat op de trailer naar de kazerne in.

Ik had even nog zitten denken of de boot van de foto misschien voor Meerlo zou zijn. Meerlo is een post van Horst aan de Maas. De Grebbe behoorte tot een paar jaar geleden toe aan het voormalige korps Meerlo-Wanssum (thans post Meerlo van Horst aan de Maas) en is na de gemeentelijke herindelingen met de Wanssumse haven bij Venray gekomen. In dat opzicht zou het niet vreemd zijn als Meerlo wederom een boot zou krijgen.
De veiligheidsregio publiceert in haar magazine vrijwel altijd over nieuwe aanbestedingen, maar heeft daar geen melding gemaakt over een bootlevering voor Meerlo. Evengoed zal ik er eens naar informeren, maar vooralsnog ga ik ervan uit dat de boot van de foto elders is/wordt geleverd.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #3111 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:12:14


Vaartuig is vermoedelijk van post Lottum.
Ik zoek bouwjaar en roepnummer.

De boot is bestemd voor de post Meerlo, van de brandweer Horst aan de Maas!
Ik kreeg zojuist mijn vraag hierover bevestigd. De boot moet nog geleverd worden, wanneer precies is nog niet bekend.
Bouwjaar is dus 2011, roepnummer nog onbekend ;)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3112 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:23:07
Wie weet meer over de minimaal 2 Nederlandse ambulances in Dynamo Zagreb stadion


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #3113 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:49:59
Gele neem ik aan?
Ik ken wel NRK-wagens die naar Zagreb zijn gegaan.
CN NRK


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3114 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:17:48
Gele neem ik aan?
Ik ken wel NRK-wagens die naar Zagreb zijn gegaan.
Ja Sprinters


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #3115 Gepost op: 20 oktober 2011, 18:59:05
Wie weet meer over de minimaal 2 Nederlandse ambulances in Dynamo Zagreb stadion

Ik zat die wedstrijd te kijken en in een herhaling zag ik daar een Nederlandse ambulance staan. Al wel even een wtf moment (als ik dat zo mag formuleren op dit forum?!).


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3116 Gepost op: 20 oktober 2011, 20:10:17
Ik zat die wedstrijd te kijken en in een herhaling zag ik daar een Nederlandse ambulance staan. Al wel even een wtf moment (als ik dat zo mag formuleren op dit forum?!).
Wie weet meer over de minimaal 2 Nederlandse ambulances in Dynamo Zagreb stadion
Ik weet wel dat er ergens in deze regio een ambulance dienst genaamd ''patient'' , of iets in die richting, rondrijd. Deze dienst rijd met grebruikte NL ambulances rond maar hebben de laatste tijd ook een paar lage binz ambulances in nederlandse uitvoering nieuw aangeschaft. Deze laatste kunnen niet gebruikt zijn omdat er maar 3 of 4 binz A2003 ambulances in nederland rijden en deze zijn nog in actieve dienst.
Patient heeft een ambulance in de oude stiping van witte kruis den haag schiet me net te binnen, hebben jullie deze herkent? het merendeel van het wagenpark heeft gewoon de biza strping.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3117 Gepost op: 20 oktober 2011, 21:01:29
Ik heb er nog een paar fotokes van gevonden, de ambu dienst die ik bedoel blijkt ''pacient'' te heten, helaas kan ik de site van deze prive dienst niet vinden. Ze rijden in meerdere landen dus mogenlijk ziten ze in het grens gebied van een land en mogenlijk zijn het deze ambulances die in zagreb stonden.
De foto's komen van deze site http://www.rallye-rejviz.com/index.php?pg=archiv ik heb mijn achief even niet beschikbaar want mijn laptop is weg voor reparatie dus ik heb verder even geen info.
foto: pacient Lukáš Rotrekl & Jan Maršálek, voormalig NL

foto: pacient jan mach, nieuw aangeschaft in NL uitvoering


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3118 Gepost op: 20 oktober 2011, 21:18:28
Discussie over het gepantserde voertuig en de MARS is afgesplitst naar dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=13525.msg937622#msg937622
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3119 Gepost op: 20 oktober 2011, 22:54:57
Ja Sprinters

nou meen ik ook een T5 te hebben waargenomen met kameel opbouw, dus waar die vandaan komt is geen raadsel.. Nu alleen nog even weten welke het is geweest...