Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1859108 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3260 Gepost op: 9 december 2011, 13:34:30
Wie o wie.

Zag gisteren rond 17.00 uur op de Jan Evertsenstraat te Amsterdam, nabij het Lucas Andreasziekenhuis een ambu rijden van het type Mercedes Sprinter. Dacht eerst dat het de 13-156 was maar er stond een ander nummer op. Te weten 13-197 met de zelfde lichtopstelling als de 13-156.

Is dit de 2de die is geleverd?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3261 Gepost op: 9 december 2011, 13:38:46
De 197 is een Sprinter Delfis van Post Zaandam ;) Als het goed is, is dat een ander model als de 156  ;)





Dienst: VZA
Roepnummer: 13-197
Merk en type: Mercedes Benz Sprinter 319 CDI Delfis
Byzonderheden: -

Posting hersteld en topic opgeschoond.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3262 Gepost op: 9 december 2011, 14:01:56
De 197 is een Sprinter Delfis van Post Zaandam ;) Als het goed is, is dat een ander model als de 156  ;)

Kon het niet goed zien aangezien het donker was. Wel typisch dat hij dan bij een aanrijding op de Jan Evertsenstraat staat samen met een Chevy.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3263 Gepost op: 9 december 2011, 15:32:39
Vanochtend rond 11.45 uur zag ik Oss twee donkerblauwe voertuigen (1 type bedrijfsbus, 1 type bestelwagen). De bus was voorzien van een platte, blauwe lichtbalk. Op de bestelwagen kon ik het zo snel niet zien. Op de zijkant stonden roepnummers, beginnend met 90.xx. In de voertuigen zaten personen met groene legerkleding + cap. Heb helaas geen kentekens gezien.

Wellicht iets van EODD? Weet iemand meer?
Senior GGP / Oost-Brabant


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #3264 Gepost op: 9 december 2011, 16:58:42
De 197 is een Sprinter Delfis van Post Zaandam ;) Als het goed is, is dat een ander model als de 156  ;)
Correctie, al een tijdje Amsterdam, voorheen Purmerend  ;)
Nooit Zaandam geweest dus  :D


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #3265 Gepost op: 9 december 2011, 17:00:47
Vanochtend rond 11.45 uur zag ik Oss twee donkerblauwe voertuigen (1 type bedrijfsbus, 1 type bestelwagen). De bus was voorzien van een platte, blauwe lichtbalk. Op de bestelwagen kon ik het zo snel niet zien. Op de zijkant stonden roepnummers, beginnend met 90.xx. In de voertuigen zaten personen met groene legerkleding + cap. Heb helaas geen kentekens gezien.

Wellicht iets van EODD? Weet iemand meer?
Zoiets?


Dienst: Koninklijke Marine Duik & Demonteergroep
Kazerne: Den Helder
Soort voertuig: Materiaal & Duikwagen
Merk & type: Mercedes Benz Sprinter
Kenteken: KM-77-03
Byzonderheden:


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3266 Gepost op: 9 december 2011, 20:54:07
Zoiets?

Nee, de bus was iets "blauwer". Hoe leg ik dit uit, haha? Donkerblauw, maar het neigt meer naar blauw dan zwart...  ::)

Met witte cijfers op de zijkant, vrij groot. De lichtbalk was volledig blauw (ik denk een wat ouder whelen model) en stond op 'whelen pootjes'.

Helaas reden ze vrij snel voorbij, dus een veel betere omschrijving kan ik niet geven.
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3267 Gepost op: 9 december 2011, 22:38:16
Vanochtend rond 11.45 uur zag ik Oss twee donkerblauwe voertuigen (1 type bedrijfsbus, 1 type bestelwagen). De bus was voorzien van een platte, blauwe lichtbalk. Op de bestelwagen kon ik het zo snel niet zien. Op de zijkant stonden roepnummers, beginnend met 90.xx. In de voertuigen zaten personen met groene legerkleding + cap. Heb helaas geen kentekens gezien.

Wellicht iets van EODD? Weet iemand meer?

Bedoel je deze soms?



bron: http://www.karelvogels.nl/lijn%2032/Lijn%2032.html
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3268 Gepost op: 10 december 2011, 01:26:43
Bedoel je deze soms?

Nope, op de roepnummers na waren ze helemaal blanco. Denk dat we er met mijn sumiere beschrijving niet gaan komen, maar bedankt voor het meedenken! Het was voor mij in ieder gevel een ehh... 'opvallende onopvallende' verschijning. ;)
Senior GGP / Oost-Brabant


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3269 Gepost op: 14 december 2011, 14:26:14



Deze tank-aanhanger heb ik ooit gespot ergens enkele honderden meters langs een doorgaande weg in Zelhem. Stom toevallig zag ik deze staan. Echter is de afkomst van dit apparaat mij totaal onduidelijk. Ik heb het flauwste idee niet waar hij ooit dienst heeft gedaan. En of het een watertankje was, of een dieseltankje. Het kenteken was door dat hek helaas niet leesbaar.

Is er iemand die meer van dit aparaat weet?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens