Redders Deventer worden zelf gered

Auteur Topic: Redders Deventer worden zelf gered  (gelezen 12842 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 1 juli 2008, 19:29:05
Ja ja, die discussie is al een gevoerd. Mijn mening was toen al duidelijk: een vest is er ter bescherming van jezelf, juist als je onverwacht overboord valt en daarbij mogelijk niet snel genoeg kan reageren of zelfs (even) bewusteloos raakt.

Daarbij vind ik de automaat met drukgetriggerdeopblaasfunctie voor mij zelf het veiligst.

Alls bij het overboordslaan het mogelijk blijkt met een halfautomaat benzine en water binnen te krijgen doet dat mijn mening niet wankelen.

En "hoef je" bedoel ik "is het niet verplicht". Ik weet dat jou mening hierin er niet toe doet, (hoe belangstellend ik daar ook naar ben) maar ben wel benieuwd waaruit jij afleidt dat daar voldoende op wordt toegezien. Ik zie niets anders dan polen die niet kunnen zwemmen aan de waterkant werken, naast de Seeker bijvoorbeeld waar zg Boothuizen worden gebouwd. 400.000 euro per stuk en allemaal verkocht maar dat ter zijde.

De opzichter daar zelf vertelde dat hij vooral de Polen daar zoveel mogelijk in de gaten houdt en schrikt als hij er eentje een tijdje niet heeft gezien.
Tja, we zouden eigenlijk vesten moeten dragen, maar dat is zo lastig, he...

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 1 juli 2008, 19:32:32
ik ben het hier ook niet met je mee eens. jij kan niet voor een ander uitmaken wat een goed vest is voor hun. de vesten die hun hebben gebruikt zijn wel degelijk goede vesten. ik zit zelf bij een kust brigade, maar wij hebben ze bij de brigade voor elk overlevingspak 1. en persoonlijk heb ik liever een half automaat dan een vol automaat.
Ik maak dat voor mijzelf uit en niet voor een ander. Je zal de volautomaat zeer dankbaar zijn als je bewusteloos overboord slaat.

Onze IJmeer matroos had ook niets gehad aan een half automaat, ging meteen naar de bodem.
Ik ben zelf van een steiger afgedonderd en wist onder water niet meer wat onder en boven was door de koprol die ik daarbij maakte.
Oh wat heerlijk toen mijn vest zich automatisch opblies!

Maar nogmaals het is jullie leven en je mag er mee doen wat je wil.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #32 Gepost op: 1 juli 2008, 20:34:18
ik ben het hier ook niet met je mee eens. jij kan niet voor een ander uitmaken wat een goed vest is voor hun. de vesten die hun hebben gebruikt zijn wel degelijk goede vesten. ik zit zelf bij een kust brigade, maar wij hebben ze bij de brigade voor elk overlevingspak 1. en persoonlijk heb ik liever een half automaat dan een vol automaat.

Ik heb liever permanent drijfvermogen..  ;D


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #33 Gepost op: 1 juli 2008, 21:22:28
Ja ja, die discussie is al een gevoerd.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #34 Gepost op: 1 juli 2008, 21:25:22
Discussie is reeds gevoerd en bij het te water raken kan je altijd 1 slok water binnen krijgen ongeacht het vest wat je om hebt. De ene slok kan dus ook benzine bevatten zoals in dit geval. Hiernaast is het zwemmen in benzine (al drijvend op het water) nog steeds een mogelijkheid om de dampen in te ademen.

9910001
9910001


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #35 Gepost op: 1 juli 2008, 23:17:39
Ik maak dat voor mijzelf uit en niet voor een ander. Je zal de volautomaat zeer dankbaar zijn als je bewusteloos overboord slaat.

Onze IJmeer matroos had ook niets gehad aan een half automaat, ging meteen naar de bodem.
Ik ben zelf van een steiger afgedonderd en wist onder water niet meer wat onder en boven was door de koprol die ik daarbij maakte.
Oh wat heerlijk toen mijn vest zich automatisch opblies!

Maar nogmaals het is jullie leven en je mag er mee doen wat je wil.

Henk

je gaat er voor alsof er niets beters is dan vol automaat. maar dat je van die stijger af was gevallen had je toch ook aan het touwtje kunnen trekken lijkt mij? ik ben zelf een keer om gegaan in de branding en kwam onder de boot terecht  die op zijn kop lag. als ik een vol automaat had gahad had ik er nooi onderuit kunnen komen.

maar wat je zelf zegt tis je eigen leven.

maar back to topic

weet iemand toevallig al wat er gebeurd is en hoe het nu met de bemaning gaat?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 3 juli 2008, 09:02:18
Tegen een paal knallen met je boot die zinkt, op naar het ziekenhuis, onder je boot terecht komen omdat ie omslaat (van de steiger af glijden)...

Kom bij de reddingsbrigade, daar gebeurd nog eens wat  ;D  ;D : Stuurfoutjes, inschattingsfoutjes maken we allemaal.. Tenzij we alleen maar aan de wal staan met de hand op het potlood..*

Henk

* Voor de vrouwen onder ons een suggestieve opmerking: van wie is dat potlood dan wel?  ::)  ::)  ;D  ;)


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #37 Gepost op: 4 juli 2008, 10:16:30
eaha?       En dit moet humor voorstelle? :-\


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #38 Gepost op: 4 juli 2008, 16:41:23
Ik vat hem deze keer ook niet.........

En over foutjes gesproken: gebeurt!!!!!

Ben benieuwd hoe het gaat met de opvarenden.


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #39 Gepost op: 4 juli 2008, 17:27:40
Ik heb gehoort dat het naar omstandigheden goed met ze gaat