Wel of niet on-board filmen?

Auteur Topic: Wel of niet on-board filmen?  (gelezen 6334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Gepost op: 20 juli 2008, 00:18:12
Mooi filmpje weer Peen!
De Leidschendam filmpjes zijn toch wel de beste in zijn soort qua on board filmpjes!

Helaas schijnt dit voorlopig de laatste film te zijn geweest. Er schijnen namelijk mensen te zijn die zich nogal storen aan het soort filmpjes als waarmee Peen van Dienst al geruime tijd de geïnteresseerden in het brandweerwezen heeft bediend.

Alhoewel:

a. geen seconde van de uitruktijd verloren is gegaan door het filmen van de uitrukken vanuit de brandweervoertuigen van Leidschendam-Voorburg;
b. geen slachtoffers, privé-gegevens of andere van dit soort gevoelige zaken te zien waren op de filmpjes;
c. de veiligheid van de weggebruikers totaal niet in het geding was;
d. de filmpjes op geen enkele wijze de brandweer, en de brandweermensen van L-V in het bijzonder, hebben gecomprommitteerd. Sterker nog, de filmpjes hebben een goede inkijk gegeven in wat een brandweerman op weg naar de calamiteit in het verkeer tegenkomt. En alhoewel duizenden mensen ernaar gekeken hebben is er - behalve door deze persoon - nooit een klacht geweest. Met andere woorden: ze hebben goodwill opgeleverd.

Is er na geklaag bij de burgemeester van Leidschendam-Voorburg besloten dat geen filmpjes meer mogen worden vertoond op internet vanuit voertuigen van brandweer Leidschendam-Voorburg.

En zo heeft deze persoon het (voorlopig) gedaan gekregen dat hetgeen waar honderden (en misschien wel meer) mensen van genoten hebben, voorlopig even van de baan is.

 >:(


Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2008, 00:49:28
Ambtenaren  >:(

Nee ik heb zo'n vermoeden dat dit weer een gevalletje is van "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt".


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2008, 01:20:19
Helaas schijnt dit voorlopig de laatste film te zijn geweest. Er schijnen namelijk mensen (liever gezegd: 1 'mens') te zijn die zich nogal storen aan het soort filmpjes als waarmee Peen van Dienst al geruime tijd de geïnteresseerden in het brandweerwezen heeft bediend.

Het is een beetje offtopic maar:

Ik kan je helaas vertellen dat dit niet alleen bij het korps van L-V gebeurd is :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2008, 09:23:50
Ambtenaren  >:(

Nee ik heb zo'n vermoeden dat dit weer een gevalletje is van "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt".

Tja....

Als je een perfect (video) verslag maakt van een uitwisselingsprogramma met de brandweer Temecula, hoor je de brugemeester of de voorlichter van de gemeente niet. Als er 1 iemand klaagt, wordt het gelijk verboden (terwijl het nota bene al enige jaren gedoogd wordt, de filmpjes zelfs in raadsvergaderingen getoond zijn, en tijdens de open dag vorig jaar - waar de burgemeeester bij was).

Echt zo'n paniek reactie van een papieren bestuurder die schrikt van de publiciteit die het gekopieerde filmpje op geenstijl.nl toentertijd opleverde, maar zich verder helemaal niet in de site verdiept.

Peen
Redacteur van


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2008, 10:59:53
Tja....

Als je een perfect (video) verslag maakt van een uitwisselingsprogramma met de brandweer Temecula, hoor je de brugemeester of de voorlichter van de gemeente niet. Als er 1 iemand klaagt, wordt het gelijk verboden (terwijl het nota bene al enige jaren gedoogd wordt, de filmpjes zelfs in raadsvergaderingen getoond zijn, en tijdens de open dag vorig jaar - waar de burgemeeester bij was).

Echt zo'n paniek reactie van een papieren bestuurder die schrikt van de publiciteit die het gekopieerde filmpje op geenstijl.nl toentertijd opleverde, maar zich verder helemaal niet in de site verdiept.

Peen

Pfffff....wat een gemiep zeg! Zonde hoor Peen. Gaat weer een mooi stuk lesmateriaal verloren!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2008, 12:30:17
Het blijkt achteraf te gaan om het vertonen op internet. Opnames blijven gemaakt worden maar dan alleen t.b.v. de rij-instructie e.d.. Het zij zo. Ik snap echt niet waarom mensen zich zo storen. Als er nu rare dingen gezegd of getoond worden of als het nu ten koste ging van de inzetbaarheid/uitruktijd e.d. dan kan ik mij er wel wat bij voorstellen.

Vele brandweerkorpsen doen niets liever dan zich jaarlijks te tonen tijdens Open Dagen etc., juist vanwege de goodwill en een kijkje te verlenen in de keuken. Ook onder het mom 'laten zien waar de belastingcenten blijven'. En dan zou het laten zien van de rit van de kazerne naar een incident ineens zwaar geheim zijn of (het aanzien van) de brandweer of het betreffende korps nadelig beïnvloeden.

Enfin, de klager heeft zijn zin en de rest zal het moeten doen met de filmpjes die tot op heden gemaakt zijn.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #6 Gepost op: 22 juli 2008, 14:16:59
Misschien vind 'diegene' dat hij/zij niet meer vrij kan praten in de auto omdat het geluid ook opgenomen wordt? meer kan ik er echt niet van maken..
erg zonde, vind het hele toffe filmpjes


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2008, 14:27:14
Naar verluidt was de klager geen brandweerman die evt. te horen was maar een 'bezorgde burger'. In de topic op GeenStijl heeft er idd iemand aangegeven dat hij de filmpjes wel even zou stoppen. Was nogal zelfverzekerd hierin.

En zonde is het zeker, want dergelijke kwaliteit opnames kom je zelden tegen t.a.v. dit soort filmpjes. Vreemd genoeg is er alleen bij deze ene gemeente geklaagd en is het bij die andere gemeenten zeker geen probleem.  ::) Geeft te denken t.a.v. de motieven van de klager.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2008, 21:19:04
Erg zonde en jammer  :-\

Tegenwoordig moet er ook over alles wat te zeiken zijn  >:D


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2008, 22:13:39
Hmm, er zal vast wel iets achter zitten. Ik snap het bezwaar niet. Dat een brandweerlied zich er niet makkelijk bij voelt kan ik nog begrijpen. Echter een 'bezorgde' burger, wat kan die te klagen hebben, behalve dat diegene het misschien onzin vind?