Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 339327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Ik zit zelf dan bij eindhoven maar nieuw milligen gaat dicht, leeuwarden ect

ik heb zo iets gehoord over sluiten van een basis ik weet natuurlijk niet of dat waar is.


Alleen gehoord over Eindhoven => België , maar aangezien jij op Eindhoven werkt zal je dat zelf ook wel weten.
Voor de rest is er nog niks bekend voor wat betreft de KLu.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
We moeten rustig afwachten op de dingen die komen gaan.
Als het goed is zal onze minister voor de zomervakanties bekend maken wat er gaat gebeuren en welke objecten dicht gaan.

Arie1985 blijft zijn werk op Eindhoven Airport in ieder geval houden. Het burgergedeelte blijft gewoon open.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Nieuwe soort DBBO'ers  ;D?
Sinds wanneer gaan militairen met (hand)boeien aan boord?

Militairen boeien herrieschopper in vliegtuig

SCHIPHOL -  Drie militairen hebben op een vlucht van Curaçao naar Nederland een 27-jarige Nederlandse herrieschopper in het vliegtuig aangehouden en geboeid. Dat gebeurde op verzoek van de piloot, omdat de man zich agressief gedroeg tegen het personeel. De militairen waren toevallig aan boord.

Kort nadat het toestel dinsdag op Schiphol was geland, kon de Koninklijke Marechaussee de man aanhouden. Wat er precies is gebeurd en waarom de man stennis schopte, wordt nog uitgezocht. De man zit vast en wordt gehoord, zo meldde een woordvoerder van de marechaussee.

Bron: telegraaf


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Die militairen gaan niet met handboeien aan boord, die boeien zijn al aan boord. Volgens mij standaard aanwezig voor dit soort gevallen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


sylvester1986

  • Gast
Is dat bij bepaalde vluchten of standaard bij alle vluchten?


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Ik lees nergens dat zij handboeien bij zich gehad hebben.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Van Wikipedia:

De gezagvoerder is de hoogste autoriteit aan boord en heeft de bevoegdheid om bijv. iemand te arresteren en vast te zetten, omwille van de vliegveiligheid. Hiertoe bevinden zich bij sommige maatschappijen in de cockpit handboeien.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Da's duidelijk. Bedankt


BlackHawk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Hoe zit het bij de overige regio's en beveiligingsgebieden DBBO met betrekking tot de inhuur van particuliere beveiligingsbedrijven?

In regio West moet nu per augustus alle inhuur beveiligers eruit, de gaten moeten worden opgevuld door DBBO zo goed en zo kwaad als het gaat. Dit gaat natuurlijk ten koste van de algemene kwaliteit van de beveiliging op diverse kazernes maar ook ten koste van de diensten die DBBO levert.

Bij ons werd gesteld dat wanneer de inhuur in augustus niet verdwijnt, er tegen het einde van dit jaar, geen budget meer zal zijn om de salarissen van het DBBO personeel te kunnen betalen. Om even in te haken op het gerucht dat wanneer DBBO zo doorgaat, ze in oktober failliet te zijn...

Lijkt mij een laatste poging om de kop boven water te houden als organisatie voordat er bij het eigen personeel koppen gaan rollen?


sylvester1986

  • Gast
Je hoort zoveel verhalen bij het DBBO, inderdaad het oktober verhaal + dat ze 600 van de 1800 mensen willen wegbezuinigen.
Als ik alles mag geloven, dan staat de nieuwe organisatie er niet best voor.
Ik zie ook wel goede mogelijkheden, aangezien ik weg wil bij het DBBO zullen ze wel blij zijn en hopelijk zit ik dan niet aan het opzegtermijn van 3 maanden, want dat is nog steeds een struikelblok.
Ik moet natuurlijk wel een eerst een andere baan hebben, anders zou het een domme actie zijn