Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 339121 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Dit is voor veel medewerkers de laatste dienst die ze nog volledig bij hun "oude" werkgever draaien.
Over een kleine 7 uur gaan de meeste medewerkers over.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Staat 1 november nogsteeds vast? Ik hoop alleen niet dat ik straks met dubbele eisen zit :-X, want tot einde contract hou ik de militaire voorwaarden.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Je blijft gewoon de zelfde voorwaarden en status houden. Voorlopig blijf je gewoon militair.
Na einde contract is er (bij goed functioneren) de mogelijkheid om voor een vaste aanstelling in aanmerking te komen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Ja dat wist ik, maar ik bedoel meer de procedures.
Nu heb ik AZV van onze KLu instructeurs en met het DBBO zouden we IBT hebben, maar hoeveel verschil zit er tussen?
Schieten zou ook anders zijn met het DBBO, nu schieten wij namelijk diverse tabellen en met het DBBO zou het meer de kant opgaan zoals de KMAR/Politie, klopt dit?
Ik zie het niet zitten om per jaar, 2 soorten examens te doen qua schieten, 2 soorten aanhoudings/zelfverdedigingsexamens te doen, namelijk DBBO style en KLu style en daarnaast ook het verplichte Jaarlijkse OefenProgramma te doen en de sporttest.
Daar is bij ons geen duidelijkheid over en ik wil wel weten waar ik aan toe ben.
Wat heeft een reorganisatie dan voor nut, als we onder het DBBO gaan vallen, maar alle eisen via de KLU gaan?


Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Ja dat wist ik, maar ik bedoel meer de procedures.
Nu heb ik AZV van onze KLu instructeurs en met het DBBO zouden we IBT hebben, maar hoeveel verschil zit er tussen?
Schieten zou ook anders zijn met het DBBO, nu schieten wij namelijk diverse tabellen en met het DBBO zou het meer de kant opgaan zoals de KMAR/Politie, klopt dit?
Ik zie het niet zitten om per jaar, 2 soorten examens te doen qua schieten, 2 soorten aanhoudings/zelfverdedigingsexamens te doen, namelijk DBBO style en KLu style en daarnaast ook het verplichte Jaarlijkse OefenProgramma te doen en de sporttest.
Daar is bij ons geen duidelijkheid over en ik wil wel weten waar ik aan toe ben.
Wat heeft een reorganisatie dan voor nut, als we onder het DBBO gaan vallen, maar alle eisen via de KLU gaan?
De eisen die volgens de Klu golden daan echt wel vervallen. Wij zijn ook over per 1 Nov. op Soesterberg. Wij hebben daar te horen gekregen dat we steeds meer de kant van de Kmar opgaan.
Nu moet ik wel zeggen, ik kom uit het gevangeniswezen en daar bij justitie stelde het IBT nog wat voor en wat ik hier bij DBBO meemaak dat stelt niks voor.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Zo, vanmorgen voor het eerst wakker geworden als DBBO'er, voelt gelukkig niet anders als andere ochtenden  ;)

Het bewakingspotentieel van het CLSK (KLu) gaat pas per 01-01-2011 over. In eerste instantie veranderd er aan zaken als IBT en dergelijke niets, maar op termijn zal iedereen de zelfde eisen en testen gaan afleggen. Komende week zijn de sollicitatiegesprekken voor de IBT-trainers (in ieder geval in regio Noord), als die eenmaal benoemd zijn zal er uiteindelijk een IBT-plan met bijbehorende toetsen komen, maar ik schat zo in dat dat nog wel een paar maand gaat duren. Ik hoorde in de wandelgangen dat de INI-opleiding bij de Kmar gegeven gaat worden, reguliere IBT wordt wel door eigen instructeurs gedaan.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


rik1990

  • Gast
hoi,

Ik vraag me af waar ik eventuele vacatures of informatie over werken bij het mbk of de dbbo kan vinden?


sylvester1986

  • Gast
1 pagina terug is een soort gelijke vraag gesteld.
Verder welkom op dit forum Rik.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Helemaal mee eens.

Welkom Rik.

Kijk vooral ook even op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/board,21.0.html
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Zo, vanmorgen voor het eerst wakker geworden als DBBO'er, voelt gelukkig niet anders als andere ochtenden  ;)

Het bewakingspotentieel van het CLSK (KLu) gaat pas per 01-01-2011 over. In eerste instantie veranderd er aan zaken als IBT en dergelijke niets, maar op termijn zal iedereen de zelfde eisen en testen gaan afleggen. Komende week zijn de sollicitatiegesprekken voor de IBT-trainers (in ieder geval in regio Noord), als die eenmaal benoemd zijn zal er uiteindelijk een IBT-plan met bijbehorende toetsen komen, maar ik schat zo in dat dat nog wel een paar maand gaat duren.

Dit hoorde ik vandaag inderdaad, behalve de KLu krijgt iedere beveiliger/bewaker een rang onderscheidingsteken (ROT) gebaseerd op zijn of haar schaal.
Hoe zijn die nu eigenlijk bij het Marine Beveiligingskorps (MBK) en de Regionale Militaire Commando's (RMC) qua ROT's?
Verder staat er inderdaad ook iets over de bewakingsgebieden.
Deze informatie stond in de laatste DBBO infobulletin.