Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 340208 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Citaat
Verder zou het handig zijn om te weten hoeveel kans we maken om na einde contract een vast contract te krijgen, maar dat weet vrijwel niemand.
In deze tijd van bezuinigingen moet je dan toch wel vrezen...............
Bij ons op Soesterberg is er 12 man personeel overgeplaatst naar andere kazernes omdat ze erachter kwamen dat er wel erg veel rondliepen.
Nu draaien we nog maar met 4 man per dienst i.p.v. 6


sylvester1986

  • Gast
Op dit moment zie ik ook veel mensen weggaan, omdat men gewoon geen zin heeft in het DBBO, naar andere bases gaan of het einde contract is.
Ik weet dat er op onze basis 5 vacatures zijn en die worden gewoon niet aangevuld :-\


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Ja, die opmerking weet ik nog wel.
1 april, die datum hoorde ik nog wel, maar weet even niet waar dat omging e050
Ik hoop dat het de kinderziektes zijn die we nu als rottig ervaren.
Verder zou het handig zijn om te weten hoeveel kans we maken om na einde contract een vast contract te krijgen, maar dat weet vrijwel niemand.

Het is geen 1 april ... (qua C2000 dan) denk gerust aan de eerste week van april om op gang te komen en dan duurt het nog wel even voor de uitrol daadwerkelijk begint. (denk ook aan opleiden en zo)

Die 1 april komt voornamelijk door onze minister (van defensie) die dan e.e.a. bekend maakt.
In totaal moeten er 10.000 mensen uit en gedwongen ontslagen zijn niet te voorkomen. Ook niet bij ondersteuning zoals DMO en CDC.
Dus ... ondanks toezeggingen die in het verleden gedaan zijn over het aanbieden van een dienstverband voor onbepaalde tijd bij einde BBT contract ... blijft het wachten tot de 2e kamer (en daarbij de rest van Nederland) geïnformeerd wordt ... en de daadwerkelijke uitwerking daarvan naar de werkvloer bekend gesteld wordt.
(en dat zal via de commandantenlijn lopen)

Dat mensen eieren voor hun geld kiezen en zekerheid zoeken ... niet meer dan logisch.
Maar blijf voorlopig nog even wachten tot er meer bekend is.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


end2end

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Het is geen 1 april ... (qua C2000 dan) denk gerust aan de eerste week van april om op gang te komen en dan duurt het nog wel even voor de uitrol daadwerkelijk begint. (denk ook aan opleiden en zo)

Denk gerust nog een heel stuk verder dan april.
Gr. Jan


sylvester1986

  • Gast
Vandaag voor de 2e keer IBT gehad en weer erg leerzaam.
Wat ik wel een nadeel vind is dat we 1x per 5 weken IBT hebben en tussendoor bijna geen mogelijkheid hebben om te oefenen met collega's en voor je het weet leer je het fout aan lijkt me. (als geen officiële instructeur bij is)


sylvester1986

  • Gast
Er is sinds een week besloten dat we nu ook op andere onderdelen moet werken, helaas is dat in een straal van 100 km rond de basis waar je officieel werkt.
In het ergste geval werk ik dus ruim 200 km van huis :'(
Op dit moment kun je zelfs net voor dienst te horen krijgen dat je ergens moet uithelpen en helaas komt het in dit geval alleen van onze kant af.
Wij moeten nu elke keer mensen regelen voor o.a. Harskamp, Ermelo en Stroe.
Dat wij nu elke keer mensen moeten leveren werkt niet in het voordeel, want er zijn helaas veel collega's die daardoor nog meer gedemotiveerd zijn.
Ook het nemen van verlof moet men nog eerder weten, was het eerst 4 dagen voor verlof, nu is dat 10 dagen voor verlof.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Er is sinds een week besloten dat we nu ook op andere onderdelen moet werken, helaas is dat in een straal van 100 km rond de basis waar je officieel werkt.
In het ergste geval werk ik dus ruim 200 km van huis :'(
Op dit moment kun je zelfs net voor dienst te horen krijgen dat je ergens moet uithelpen en helaas komt het in dit geval alleen van onze kant af.
Wij moeten nu elke keer mensen regelen voor o.a. Harskamp, Ermelo en Stroe.
Dat wij nu elke keer mensen moeten leveren werkt niet in het voordeel, want er zijn helaas veel collega's die daardoor nog meer gedemotiveerd zijn.
Ook het nemen van verlof moet men nog eerder weten, was het eerst 4 dagen voor verlof, nu is dat 10 dagen voor verlof.

Ben bang dat het ziekteverzuim dan ook wel zal gaan stijgen. Het is alleen niet te hopen voor de rest die nog wel gemotiveerd is.

Kan je daarvoor niet bij de bonden aankloppen, men kan dat toch niet zomaar zonder bekend te maken doorvoeren. Anderzijds het is natuurlijk wel defensie.

Succes dan maar toegewenst. Wordt een diesle aanschaffen als je die nog niet had. 998765


sylvester1986

  • Gast
Succes dan maar toegewenst. Wordt een diesle aanschaffen als je die nog niet had. 998765
Laat ik 20 april nu net een benzineauto hebben gekocht :'(


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Laat ik 20 april nu net een benzineauto hebben gekocht :'(

hmmm ombouwen tot lpg3?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
hmmm ombouwen tot lpg3?

Ja tuurlijk.. ::)

Wat dacht je van een andere baan zoeken? Het zinkende schip verlaten..