Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)

Auteur Topic: Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)  (gelezen 303495 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Gewoon niet vermelden in je CV  :-\

Ik stoor me sowieso aan missers vanuit het hogere loonschalen, burgemeesters, commandanten en ministers dit soort leidinggevenden komen gewoon weer op een soortgelijke of dezelfde functies terug, terwijl ze enorm hebben geblunderd of niet hebben gefunctioneerd.
Zouden gewoon een toontje lager en wat treetjes lager mogen fluiten met minder salaris, want blijkbaar konden ze het op de hogere treden niet aan.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Breathe link=msg=1361302 date=1436520529
1.Gewoon niet vermelden in je CV  :-\

2.Ik stoor me sowieso aan missers vanuit het hogere loonschalen, burgemeesters, commandanten en ministers dit soort leidinggevenden komen gewoon weer op een soortgelijke of dezelfde functies terug, terwijl ze enorm hebben geblunderd of niet hebben gefunctioneerd.
Zouden gewoon een toontje lager en wat treetjes lager mogen fluiten met minder salaris, want blijkbaar konden ze het op de hogere treden niet aan.

1.Als je sommige CV's doorleest, en ik heb in de loop der jaren de nodige CV's moeten bekijken,soms een wereld van verschil met wat die figuren in de praktijk hebben gepresteerd.
Overigens als er eenmaal een ex. marine figuur aan de top van een organisatie zit dan fokt dat vervolgens vaak aan met ex. marine figuren.

2.Proberen niet te doen want dan heb je geen deel van leven meer.


guest12562

  • Gast
 :)@2

Mss wat te groot gesteld, het is vervelend laten we het daar op houden.

Wat betreft mijn eigen CV, aan de ene kant vraag je je wel eens af wat je wel of niet moet vermelden, in welke context is het zinvol of voegt het iets toe. Wat is ook echt een prestatie?
Weglaten van missers door deze zogenaamde toppers is wel handig als het uitkomt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Breathe link=msg=1361444 date=1436599713
:)@2

Mss wat te groot gesteld, het is vervelend laten we het daar op houden.

Wat betreft mijn eigen CV, aan de ene kant vraag je je wel eens af wat je wel of niet moet vermelden, in welke context is het zinvol of voegt het iets toe. Wat is ook echt een prestatie?
Weglaten van missers door deze zogenaamde toppers is wel handig als het uitkomt.

Je eerst bij het bedrijf/instantie persoonlijk gaan orienteren, dat is de eerste klap. Vervolgens gewoon recht uit het hart schrijven wat je zelf belangrijk vindt om te vermelden en waarom, niet te fanatiek overkomen en zo min mogelijk de bekende "CV boekjes" naschrijven.

Als voorbeeld een wat oudere steenhouwer zonder opleiding en een jonge afgestudeerd socioloog die solliciteerden, beide met een heel afwijkende CV,aangenomen en waren beiden binnen de kortste keren doorgegroeid tot een bekwaam en door het personeel gerespecteerd brandmeester. De ex steenhouwer wilde niet doorgroeien naar OVD, de  socioloog wel en met veel succes.

De vroegere directeur van de KNZHRM,de ex duikbootcommandant v de Zweep had het niet op die redders die volgens hem niet konden navigeren, bijv. niet het verschil kenden tussen de groene en de rode kant van het vaarwater, maar die wel op zee onder de slechtste omstandigheden uitzonderlijke prestaties leverden.


guest12562

  • Gast
Ik geloof je meteen en bedankt voor de tips, ik zit denk ik alleen op mijn eindbestemming qua baan en hoop dit nog even te kunnen en mogen doen ;)


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Citaat van: Thor link=msg=1361221 date=1436465148
KNRM zegt convenant met Rederij Noordgat op

http://www.zeilen.nl/nieuws/knrm-zegt-convenant-met-rederij-noordgat-op/


Opzegging is een stuk uit 2013  98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Markvniel link=msg=1361716 date=1436772197
Opzegging is een stuk uit 2013  98uiye

Toen was de heer Boogaard ook directeur. Hij is er niet in geslaagd de verhoudingen met dat soort bedrijven te normaliseren, in feite is de boel ondertussen meer en meer op de spits gedreven bij sommige stations.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Ben bang dat geen enkele directeur daar wat in gaat verbeteren want allemaal willen ze de belangrijkste zijn. In mijn ogen is hier maar 1 partij die duidelijkheid kan scheppen en dat is de kustwacht door de juiste bedrijven/organisaties op de juiste plaats in te zetten en niet de KNRM Alarmeren voor een bootje met motorpech die vast ligt aan een wachtsteiger met redelijk rustig weer   98uiye

Maar goed dat is een andere discussie!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Markvniel link=msg=1361731 date=1436776101
Ben bang dat geen enkele directeur daar wat in gaat verbeteren want allemaal willen ze de belangrijkste zijn. In mijn ogen is hier maar 1 partij die duidelijkheid kan scheppen en dat is de kustwacht door de juiste bedrijven/organisaties op de juiste plaats in te zetten en niet de KNRM Alarmeren voor een bootje met motorpech die vast ligt aan een wachtsteiger met redelijk rustig weer   98uiye

Maar goed dat is een andere discussie!

90-95 % van de noodoproepen pleziervaarders zijn niet vanwege levensbedreigende situaties of te relateren aan mogelijk grote schades door strandingen op de imitatierotsen of drijvende in een druk vaarwater. Dus ver buiten de oorspronkelijke doelstellingen van de KNRM.
Professionele bergingsbedrijven 24/360 met een scala aan vaartuigen, ik heb het even niet over die HAP-SNAP gelegenheids waterhulpverleners, hebben tegenwoordig ook snelle vaartuigen en die bedrijven willen ook een jacht "in nood" verschalken en niet pas aan bod komen als de KNRM geen geschikt materieel heeft.
De KNRM heeft zich door de grote uitgaven en onkosten in een zodanige positie gemanoeuvreerd dat men wel moet gaan functioneren als  "bergingsbedrijf", terwijl de KNRM bij grote schepen weer wel moet terugvallen op bergingsbedrijven met het geschikte materieel.

De kustwacht moet beginnen met gewoon veel beter uitvragen, dan wordt er toch de KNRM niet meer gealarmeerd zoals in jouw voorbeeld of een motorjachtje op een strandje op de randmeren dat de motor niet meer aan de gang krijgt of een zeiljacht op 100 meter van het Naviduct dat moeite heeft om de sluis binnen te komen etc.etc.

Valt wel het nodige weg voor de KNRM stations en met name de PR machine van de KNRM, die op volle toeren draait, zie het budget !


guest12562

  • Gast
Ff een vraagje, gebruikt de Reddingsbrigade eigen handsignalen of gebruiken ze internationale handsignalen aan de kust en in het water?