Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)

Auteur Topic: Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)  (gelezen 299816 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
@muistroom lees je mee, mijn opmerkingen omtrent vergoedingen waren niet uit de lucht gegrepen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Op het Drontermeer loopt men het grootste gevaar in en bij de vaargeul,de rest is vrij ondiep op enkele zuigerputten na.
De KNRM heeft een station te Elburg,vijf boten reddingsbrigade  24/7 lijkt mij aan de overdadige kant.
Op speedboot/waterskiedagen is er bij de baan het een en ander aan hulpverleners op het water.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Citaat van: Breathe link=msg=1439372 date=1469740518
@muistroom lees je mee, mijn opmerkingen omtrent vergoedingen waren niet uit de lucht gegrepen.

Snap het even niet


guest12562

  • Gast
Zie bericht vorige pagina van koenb ik verwijs hier terug naar discussie over teruglopende leden aantallen en schamele vergoeding reddingsbrigades welke dit oa in de hand werken. Wederom dus een artikel welke dus wederom aangeeft dat de reddingsbrigades ook steeds meer moeite krijgen om vrijwiligers te houden en of te krijgen.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #244 Gepost op: 1 augustus 2016, 01:21:02
Citaat van: Breathe link=msg=1439747 date=1469954420
Zie bericht vorige pagina van koenb ik verwijs hier terug naar discussie over teruglopende leden aantallen en schamele vergoeding reddingsbrigades welke dit oa in de hand werken. Wederom dus een artikel welke dus wederom aangeeft dat de reddingsbrigades ook steeds meer moeite krijgen om vrijwiligers te houden en of te krijgen.

Behalve dat ik nergens lees dat ze te weinig vrijwilligers hebben om uit te rukken? wat ik lees is dat de gemeenten in de regio de subsidie hebben stopgezet, waardoor ze gewoon geen geld meer hebben voor iets simpels als benzine.

Ik heb het al eerder gezegd: Reddingsbrigades doen zoveel meer dan alleen die uitrukken. Vaak is het materiaal al betaald, zijn de mensen getraind en hoeven alleen operationele kosten als brandstof gedekt te worden. Als een VR of gemeente dat al te duur vindt, dan moet je het niet raar vinden als een Reddingsbrigade andere dingen gaat doen.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


guest12562

  • Gast
Reactie #245 Gepost op: 1 augustus 2016, 10:21:18
De diversen artikelen onderschrijven alleen maar de diversen problemen die spelen mbt het waarborgen van de inzetten van de reddingsbrigades.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #246 Gepost op: 1 augustus 2016, 10:53:22
Citaat van: Breathe link=msg=1439918 date=1470039678
De diversen artikelen onderschrijven alleen maar de diversen problemen die spelen mbt het waarborgen van de inzetten van de reddingsbrigades.
Met dien verstande dat dit niet voor alle brigades van toepassing is. Er zijn genoeg brigades die dit soort problemen niet hebben.


guest12562

  • Gast
Reactie #247 Gepost op: 1 augustus 2016, 13:49:06
Dat geloof ik ook wel, scheer ze ook niet over 1 kam. Die zul je overigens niet in de media zien.
Probleem is wel dat het hierdoor ook geen organisatie is waar je standaard op kan terugvallen, want situatie is niet overal gelijk.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #248 Gepost op: 1 augustus 2016, 13:55:04
Citaat van: Breathe link=msg=1439955 date=1470052146
Dat geloof ik ook wel, scheer ze ook niet over 1 kam. Die zul je overigens niet in de media zien.
Probleem is wel dat het hierdoor ook geen organisatie is waar je standaard op kan terugvallen, want situatie is niet overal gelijk.
Draai het nu eens om, laat de landelijke politiek nu eens een structurele oplossing vinden om alle reddingsbrigades net als de brandweer te financieren. Dan wordt het een heel ander verhaal


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #249 Gepost op: 1 augustus 2016, 18:28:57
Citaat van: muistroom link=msg=1439956 date=1470052504
Draai het nu eens om, laat de landelijke politiek nu eens een structurele oplossing vinden om alle reddingsbrigades net als de brandweer te financieren. Dan wordt het een heel ander verhaal
De reddingsbrigades is al lange tijd een meerslachtig verhaal, de kust en het binnenland en de rampenvloot.
Onderbrengen bij de VR is tot heden kennelijk gestuit op de nodige bezwaren.
Het is en blijft een vreemde zaak dat de vrijwilligers bij de reddingsbrigades ook een financiele bijdrage (ik meen 50 euro en voorzien in eigen werkkleding etc.) moeten leveren terwijl vrijwilligers bij de brandweer het nodige aan vergoedingen ontvangen.
De brandweer kan bij brand en ongevallen het hele jaar redelijk snel uitrukken, bij de reddingsbrigades zal die uitruksnelheid veel meer seizoensgebonden zijn.