C2000 en het oude verbindingsnetwerk

Auteur Topic: C2000 en het oude verbindingsnetwerk  (gelezen 3370 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Gepost op: 27 november 2003, 22:26:14
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje..als C2000 straks is ingevoed...wat gebeurt er dan met het bestaande netwerk en apparatuur??

Pedro




Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #1 Gepost op: 29 november 2003, 00:19:23
Ik denk dat je dat over een paar jaar voor een 'habbekrats' kan kopen op een openbare verkoping van de dienst der domeinen in o.a. soesterberg.;D.
Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing.

De hobbyist is er dan weer gelukkig mee.

Ton.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 29 november 2003, 02:12:53

Zo makkelijk zal het niet gaan. Voor het gebruik van die apparatuur heb je toch echt een vergunning nodig, aangezien de vrijgekomen frequenties dan ongetwijfeld voor een andere toepassing gebruikt gaan worden.

Groeten, Peter.


Robert

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 november 2003, 17:15:29
Het oude netwerk moet in de lucht blijven totdat C2000 `hufterproof`is gebleken. Daarna worden alle zendmasten in de regio´s ontmanteld. De mobilofoon en portofoonapparatuur is dan beschikbaar om te verkopen. Aan wie?


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 1 december 2003, 00:26:45
meest logische oplossing lijkt me ook dat het dan via domeinen verkocht kan worden.  
er is in het hobby circuit (lees gelicenceerde radio zend amateurs) voldoende belangstelling om de apparatuur om te bouwen naar de amateur banden

Dit gebeurd ook al met het mobilofoon gebeuren wat KPN afvoert. Die mobilofoons worden geschonken aan een museum over radio amateurisme en van de opbrengst wordt het museum mede instant gehouden. en de amateurs hebben een leuke knutsel project ;-)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 3 december 2003, 01:37:06
In verband met digitale televisie zijn veel frequenties nodig. Veel van de oude frequenties komen in handen van Nozema, digivisie en wat diens meer zij. Vroeger waren er wel vijf TV kanalen beschikbaar voor draadloze microfoons en andere AV (intercom-, reporter- in ear monitorsets) gerelateerde apparatuur. Nu hebben we alleen nog kan 67 tot onze beschikking, voor heel Nederland. Het wordt druk in de ether in Nederland.  Het opnieuw uitgeven van de zend pparatuur lijkt mij in dat licht onverstandig.

Henk


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 3 december 2003, 17:18:29
ik bedoel niet dat deze apparatuur weer gebruikt zou worden op deze banden. ALS deze apparatuur naar zendamateurs zou gaan, word dit zowiezo naar hun eigen frequenties omgebouwd.

en anders zal de apparatuur wel onklaar worden gemaakt en naar schroothandelaren gaan  :'(
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken