Nieuwe ambulance voor Brandweer Londerzeel (B)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance voor Brandweer Londerzeel (B)  (gelezen 6852 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bralo20

  • Gast
Gepost op: 28 november 2003, 11:37:25
Gisteren mocht Brandweer Londerzeel haar nieuwe ambulance gaan afhalen bij constructeur Autographe.

Enkele gegevens:

Merk: Volkswagen
Type: LT35TDI158
Motor: 2.799cc Turbo Diesel Common Rail
Vermogen: 116kW / 158PK
Koppel: 331Nm
Max. Snelheid: 160km/h
Inzet: DGH - HC100 (Dringende Geneeskundige Hulpverlening / 100-Dienst)
100-Code: Alfa 18
Nummerplaat: NKM-455

Enkele foto's:



























Mogelijk deze avond nieuwe betere foto's als het weer het enigszins toelaat (het is hier momenteel enorm mistig). ;)

Mvg,




K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 28 november 2003, 13:21:10
Mooie wagen. Een hoop ruimte binnen dat is zeker een must.

Groetjes
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 28 november 2003, 15:20:30
Da's zeker een mooie wagen. Wat me opvalt is dat de brancard hier rechts zit en in Nederland links en verder dat er geen deur aan de zijkant zit waar de pleeg in kan stappen.

Christian


DDJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #3 Gepost op: 28 november 2003, 15:59:42
Jongens jullie hebben daar in belgie er weer een mooie wagen bij  ;)


Bralo20

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 november 2003, 16:05:37
Da's zeker een mooie wagen. Wat me opvalt is dat de brancard hier rechts zit en in Nederland links en verder dat er geen deur aan de zijkant zit waar de pleeg in kan stappen.

Christian

Dat is me gisteravond toen ik de deur opentrok dadelijk opgevallen.  Ik vraag volgende week eens na wat de reden hiervan is.  Alle andere ziekenwagens zijn uitgerust met een brancard aan de linkse kant ;)

Mvg,


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 november 2003, 17:05:31
Zeker een mooi voertuig, Stijn.... ;)
Mocht ik er ooit in komen te liggen....hopenlijk niet!..., maakt het mij niet uit of ik links of rechts lig. ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #6 Gepost op: 28 november 2003, 17:21:03
Ronald, het is niet erg dat je rechts of links moet liggen, maar het viel gewoon op en daarnaast is het wel leuk om te weten waarom dat is gedaan.

Christian


Bralo20

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 november 2003, 21:20:37
Jongens jullie hebben daar in belgie er weer een mooie wagen bij  ;)

En ondertussen weet ik de reden waarvoor dit gedaan is.  Bij de "normale" ziekenwagens verspeelt men vrij veel tijd om het nodige materiaal te nemen vooraleer men naar het SO gaat.  De begeleider (in ons geval meestal een verpleegkundige) kan nu dadelijk als hij uitstapt het materiaal dat hij nodig heeft meenemen.  De chauffeur (ambulancier of soms ook een vpk) hoeft achteraan maar 1 deur te openen om zijn materiaal mee te nemen.  Dit terwijl beiden vroeger in de ziekenwagen moesten gaan en zo elkaar voor de voeten konden lopen.  Men zou kunnen zeggen, we zetten alles normaal en plaatsen de kasten met het materiaal zo als ze nu staan en het is ook opgelost.  Helaas moet men dan achteraan nog steeds 2 deuren openen om aan het materiaal te geraken.  Deze manier, waarover nagedacht is, is de snelste manier die mogelijk is zonder een containeropbouw met kasten aan de buitenzijde.

Verder is er geen enkele reden waarom alles gespiegeld werd ten opzichte van een normale ambulance.  Gewoon om zo snel mogelijk het nodige materiaal te kunnen nemen en zo sneller bij het SO te kunnen zijn.

Mvg,


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 28 november 2003, 22:54:23
Mooie wagen vooral met de spiegelflitsers  :P...


jan-02

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 november 2003, 02:41:36
Oke zit misschien wat in.
Ik werk niet op 'n ambulance maar zit nu dan niet juist de brancare in de weg? :-\ Oke de kastjes met de opening naar achter zitten nu in een keer goed maar als ik "vroeger" iets moets hebben uit een ander kastje had ik een looppad achter de deur zitten nu moet ik of de tweede deur openen of de brancare uit de auto halen. Het kan zijn dat daar  met de inrichting ook over is na gedacht, dat weet ik dus niet of daar ook vaste systemen voor zijn. Het viel mij gewoon op " als je de rechterachter deur opent je gelijk de barncare voor je voeten krijgt, i.p.v. een gangpad". Ik weet niet wat fijner is.

Vriendelijke groet Jan