Rol brandweer spoorongeval

Auteur Topic: Rol brandweer spoorongeval  (gelezen 2772 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TommyGun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Gepost op: 12 augustus 2008, 12:23:38
Beste,

Wat is de rol / procedure van de brandweer bij spoor/treinongevallen? En dan met name zelfmoord.

B.v.d




Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2008, 14:01:42
Alvorens ik een inhoudelijk antwoord wil geven, wil ik eerst graag weten met welke achtergrond je deze vraag stelt.

Groet,

Pieter
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


TommyGun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2008, 14:55:55
Puur uit interesse. Onlangs een discussie gehad met als vraag of dat er speciale eenheden zijn en wie er verantwoordelijk is.

Niet enkel brandweer, maar ook ander personeel en tevens het treinpersoneel.

B.v.d


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2008, 15:49:08
In dat geval verwijs ik je graag naar de Leidraad Treinincidentbestrijding op de site www.brandweerkennisnet.nl
Hierin kun je de rollen van de diverse partijen bij de meest uiteenlopende treinincidenten terug vinden.
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2008, 15:57:10
voor de berging alarmeerd prorail de meldkamer postmortale zorg.deze nieuwe instelling werkt ook tbv klpd en politieregio s.
de meldkamer zorgt voor het inzetten van een begrafenisondernemer cq firma overledenenvervoer welke bij hun is aangesloten en waarvan het personeel een speciale opleiding postmortale zorg ten behoeve van de politie heeft gevolgd.
de rol van de brandweer komt hierna en betreft de reiniging cq ontsmetting van plaats ongeval.