Luchthaven Autoriteit

Auteur Topic: Luchthaven Autoriteit  (gelezen 173738 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #90 Gepost op: 28 juni 2011, 00:19:25
Ik zag hem van de week bij de spottersplaats rijden met zowel aan de voor als aan de achterzijde een blauwe lamp.
Zowiezo appart, ook omdat er een stopbord voorop zit...

Jup Zekker weten blauw, Toevallig Zaterdag heeeeel kort op film gezet, Alleen de 1e seconde jammer genoeg.
De C1,C2 en C5 welke reeds zijn vervangen hebben dit alle drie, neem aan dat de C3 en C4 binnenkort ook vervangen worden.
Misschien dat ze nu een ondersteunende taak verrichten voor Authority, zal het binnenkort eens navragen.

Lineup voor Runwayrun


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #91 Gepost op: 28 juni 2011, 00:33:05
Deze heeft ook de nieuwe huisstijl, alle voertuigen die onder AAS vallen krijgen deze striping.

Is dat zeker dat ze blauw zijn? Dat zou zeker bijzonder zijn aangezien de C voertuigen alleen voor de
begeleiding van vliegtuigen worden gebruikt en dus op schiphol totaal geen handhavingsfunctie hebben.

Hier ook nog een foto waar het mooi zichtbaar is
http://farm4.static.flickr.com/3067/5872842392_fe3a36750a_b.jpg


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #92 Gepost op: 28 juni 2011, 19:12:05
Ik weet wel dat de AAS een aantal taken over heeft genomen van de Inspectie Verkeer en Waterstaat, waarbij ze geregeld buiten de poort moeten. Wellicht dat dit er enigszins mee te maken heeft?
Dat deden ze namelijk met de P-voertuigen, echter hebben ze geen ontheffing om met blauwe zwaailichten/kappen de openbare weg op te gaan.


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #93 Gepost op: 28 juni 2011, 21:17:12
Ik weet wel dat de AAS een aantal taken over heeft genomen van de Inspectie Verkeer en Waterstaat, waarbij ze geregeld buiten de poort moeten. Wellicht dat dit er enigszins mee te maken heeft?
Dat deden ze namelijk met de P-voertuigen, echter hebben ze geen ontheffing om met blauwe zwaailichten/kappen de openbare weg op te gaan.
Okey Dat wist ik ook niet.
Ik dacht juist dat IVW zelf nu meer op het Schiphol terrein deed omdat ze sinds kort met 3 VW T5 busjes in huis-stijl met een SBS transponder(trechter) rond rijden in het veld


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #94 Gepost op: 28 juni 2011, 23:58:02
Okey Dat wist ik ook niet.
Ik dacht juist dat IVW zelf nu meer op het Schiphol terrein deed omdat ze sinds kort met 3 VW T5 busjes in huis-stijl met een SBS transponder(trechter) rond rijden in het veld

Die heb ik nog niet gezien, zie wel de laatste tijd regelmatig de peugot's rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #95 Gepost op: 29 juni 2011, 00:12:05
Die heb ik nog niet gezien, zie wel de laatste tijd regelmatig de peugot's rijden.
Ja dat zijn die kleinere , heb ik ook gezien alleen die hebben geen transponder.

Busjes zijn Gif geel en hebben een Striping zoals ook de RWS/kantonier heeft.

Zag er toevallig vandaag week 1 ter hoogte van DLP77 rijden alleen kan geen fotos maken door te verekijker :-(


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #96 Gepost op: 29 juni 2011, 12:34:44
Nog een leuke foto van 2 Authority voertuigen ;-)



Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #97 Gepost op: 29 juni 2011, 12:57:59
Deze heeft ook de nieuwe huisstijl, alle voertuigen die onder AAS vallen krijgen deze striping.

Is dat zeker dat ze blauw zijn? Dat zou zeker bijzonder zijn aangezien de C voertuigen alleen voor de
begeleiding van vliegtuigen worden gebruikt en dus op schiphol totaal geen handhavingsfunctie hebben.

De C (Charlie) voertuigen worden ook indien nodig ingezet bij calamiteiten, zoals laatst met de vondst van een verdachte kofffer.
Zij voeren dan o.a. taken uit als het begeleiden van spoedvoertuigen Brandweer en Ambulance vanaf de UGS. Tevens assisteren zij
de Ambulance en Brandweer bij incidenten (bijv. onwelwordingen) als de P (Patrol's) druk bezet zijn.

Op dat soort momenten rijden de C voertuigen ook wel degelijk met spoed, dus zwaailicht en sirene. Overigens hebben de meeste Charlie
voertuigen een losse blauwe magneetpit in de auto liggen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #98 Gepost op: 29 juni 2011, 13:20:17
De C (Charlie) voertuigen worden ook indien nodig ingezet bij calamiteiten, zoals laatst met de vondst van een verdachte kofffer.
Zij voeren dan o.a. taken uit als het begeleiden van spoedvoertuigen Brandweer en Ambulance vanaf de UGS. Tevens assisteren zij
de Ambulance en Brandweer bij incidenten (bijv. onwelwordingen) als de P (Patrol's) druk bezet zijn.

Op dat soort momenten rijden de C voertuigen ook wel degelijk met spoed, dus zwaailicht en sirene. Overigens hebben de meeste Charlie
voertuigen een losse blauwe magneetpit in de auto liggen.
Dan hebben ze een taak uitbreiding gehad, opzich ook niet zo gek aangezien het begeleiden van vliegtuigen op schiphol niet meer voorkomt
behalve als ze op een enkele gate (D2) of vrachtplatform (R) staan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 2 augustus 2011, 23:00:38


Dienst: Rotterdam Airport
Roepnummer: nb
Soort voertuig: terreinvoertuig
Merk & Type: Ford Explorer
Bijzonderheden:
Is zo'n voertuig enige tijd geleden uit dienst gegaan?
Ik zag vandaag nabij Elst zo'n soort auto met lichtbalk/zoeklicht etc bij een autodealer staan, ik heb helaas geen foto kunnen maken.