Nieuw korpsbrevet

Auteur Topic: Nieuw korpsbrevet  (gelezen 7466 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Gepost op: 16 september 2008, 19:18:09
En de politie bedenkt (weer) een nieuw korpsbrevet politiebrevet. In de tijd dat ik nu bij de politie zit heb ik al drie types voorbij zien komen.

Ik vind 'm overigens wel mooi, de regioaanduiding is hierbij ook permanent afgeschaft (en dat vind ik dan weer jammer.) Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden?





7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 16 september 2008, 19:21:57
Hmmm, er mag geen smaakjesthee mee besteld worden in verband met de bezuinigingen, maar dit blijkt wel allemaal te kunnen?  ::)

Het ziet er leuk uit, maar meerwaarde? Geen burger die erop let.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 16 september 2008, 19:54:13
Zal mij benieuwen, er zijn nog steeds korpsen die niet mee doen aan de 创waakzaam en dienstbaar创 slogan, die zullen dan wel aan het 创oude创 vast hangen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 september 2008, 21:09:23
Het "oude"?  

vigilat ut quiescant ??

Lijkt me ook een mooie voor op de auto, ook eentje om weer nieuw leven in te blazen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4 Gepost op: 16 september 2008, 21:47:36
Zal mij benieuwen, er zijn nog steeds korpsen die niet mee doen aan de 创waakzaam en dienstbaar创 slogan, die zullen dan wel aan het 创oude创 vast hangen.

De korpsbrevetten met de korpsnamen zijn niet meer bij het KLPD de vtsPN te bestellen... Ze staan iig niet meer op de webshop.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5 Gepost op: 19 september 2008, 15:19:46
Stukje aanvullende info uit de Korpskrant Haaglanden:

Het landelijke motto "Waakzaam en Dienstbaar" is op steeds meer plaatsen terug te vinden. Binnenkort zelfs ook op de korpsbrevetten. Op 15 september startte de Dienst Logistiek van de Voorziening tot Samenwerking Politie Nederland (VtsPN) met het opsturen van nieuwe korpsbrevetten naar alle politiekorpsen. Deze brevetten vervangen het huidige embleem, waarop nu nog de korpsnaam staat. Op de plaats van Haaglanden, prijkt straks dus de tekst "Waakzaam en Dienstbaar". De verspreiding binnen onze regio gebeurt via de diverse bureaus. Als je de nieuwe brevetten ontvangt, moet je gelijk de oude exemplaren inleveren. Volgens plan dragen alle ge黱iformeerde collega's in het hele land het nieuwe politiebrevet vanaf 11 oktober, de dag van de landelijke politiedag. Het idee achter het nieuwe landelijke motto is dat er voor de burger slechts 殚n politie bestaat en het dus de voorkeur heeft om binnen alle regio's 殚n eenduidige uitstraling te hanteren.
greetz,  Enrique


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #6 Gepost op: 19 september 2008, 20:42:02
Absurd dat alles ingevoerd wordt (verplicht). Laat mensen het lekker dragen tot ze toe zijn aan een nieuwe...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #7 Gepost op: 19 september 2008, 20:56:56
pff.....Nou het zal mij benieuwen mijn huidige brevetten zijn nog niet eens zo oud. Gekkenwerk dit, echt gekkenwerk. Zonde van het belastinggeld. ???


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2008, 11:14:57
Ik vind het helemaal drie keer niks. Tis een beetje afgekeken van de LAPD.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2008, 19:25:04
Hmmm, er mag geen smaakjesthee mee besteld worden in verband met de bezuinigingen, maar dit blijkt wel allemaal te kunnen?  ::)

Het ziet er leuk uit, maar meerwaarde? Geen burger die erop let.

Misschien is het toch ietsje goedkoper...
Uiteraard kost het 醠tijd geld, maar nou hoeven ze niet meer per regio verschillende teksten er op te laten zetten  :)

(maargoed, ik neem aan dat je niet elk jaar zo een nieu brevet nodig hebt...)