Welke zaklamp gebruiken jullie?

Auteur Topic: Welke zaklamp gebruiken jullie?  (gelezen 62065 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #70 Gepost op: 9 september 2011, 13:29:25
Sinds een aantal dagen in het bezit van een Fenix E21 en moet zeggen dat ik er erg tevreden ben. Het kleine lampje is feller dan mijn 2D led Maglite, en ook handzamer. Voor mij was het belangrijk dat er gewone AA batterijen in kunnen zodat ik niet afhankelijk ben van de aanwezigheid van exotische batterijen. Daarnaast een holster welke nu op mijn schouderband van mijn rugzak zit, met één beweging kan ik hem hierbij draaien van verticaal (om mee te nemen) naar horizontaal, waarbij hij naar voren schijnt terwijl ik mijn handen vrij heb.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #71 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:53:10
Hallo Allen,

Ik ben erg benieuwd wat voor soort (zak)lampen er binnen de politie gebruikt worden. Ik weet dat er vrij veel de Magcharger (maglite) wordt gebruikt. Maar zie steeds meer andere "onbekende zaklampen" (voor mij althans) voorbijkomen.

En wat is jullie ervaring met deze lampen? en hebben jullie aan je koppel ook nog een zaklamp?

alvast bedankt
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #72 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:00:11
Kijk even hier, dan kom je alles te weten. Kan hier een slotje op of worden verwijderd.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=25159.msg598228#msg598228


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #73 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:20:47
Samengevoegd!  O0


KUPO

  • Ziekenhuis Beveiliger.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
  • Praktijkopleider Beveiliger 2 , BHV Ploegleider
Reactie #74 Gepost op: 1 november 2011, 23:59:11
Wij werken met  de Magcharger

Prive gebruik ik de Magcharger ,Minimag of een Heser slectled LED
Have a safe and productive day


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #75 Gepost op: 2 november 2011, 12:15:10
Beste Mensen

Ik ben op zoek naar een leuke zaklamp die ik kan gebruiken bij evenementen die in het donker plaats vinden
Alleen ik weet niet welke goed is

Ik zat aan een prijs te denken van 50,- Euro

Iemand een aanrader?
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #76 Gepost op: 2 november 2011, 12:43:29
Beste Mensen

Ik ben op zoek naar een leuke zaklamp die ik kan gebruiken bij evenementen die in het donker plaats vinden
Alleen ik weet niet welke goed is

Ik zat aan een prijs te denken van 50,- Euro

Iemand een aanrader?

Hoi,

Zoals ik al aangaf gebruik ik de Fenix E21 waarmee ik zeer content ben. Zeker een aanrader omdat hij zeer veel licht geeft maar toch in je zak past.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #77 Gepost op: 2 november 2011, 12:49:53
Dankjewel voor de tip

Maar ik zocht eigenlijk zoiets als een maglite maar dan wat goedkoper.
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #78 Gepost op: 2 november 2011, 13:06:51
Maglite is jaren 90, het heeft echt geen voordelen meer t.o.v. de nieuwere handzame lampjes. Tenzij je het als 'slagwapen' wil gebruiken (ziet er natuurlijk stoer uit), maar elk wapen kan, als je niet weet te hanteren, tegen je worden gebruikt! 4D maglite is trouwens hier redelijk voordelig te krijgen: http://www.kijkshop.nl/product/11455/5068-5129-5136/vrije-tijd/vakantie-outdoor/zaklampen-overige-lampen/maglite-zaklamp/
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #79 Gepost op: 2 november 2011, 18:01:21
Beste Mensen

Ik ben op zoek naar een leuke zaklamp die ik kan gebruiken bij evenementen die in het donker plaats vinden
Alleen ik weet niet welke goed is

Ik zat aan een prijs te denken van 50,- Euro

Iemand een aanrader?
Zelf heb ik een Xtar en die bevalt zeer goed. Is een klein lampje maar voelt zeer lekker in de hand (word ook aangeprezen als
tactisch lampje). Heb hem toen gekocht via Ebay voor 56 euro (hoefde geen extra verzendkosten te betalen) en binnen een week
had ik hem binnen. Voor die prijs kreeg ik de lamp, holster, 2 oplaadbare baterijen (elke baterij heeft bijna de levensduur van
2 a 3 maanden afhankelijk van hoe jij hem gebruikt), een oplader met type stekker naar keuze (je kan bij aankoop aangeven wat
voor type stekker je nodig hebt), een reseve drukknop en reserve ledje. En mocht je op problemen stuiten dan kan je een mailtje
sturen naar de verkoper en dan word er naar een oplossing gezocht.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v