Welke zaklamp gebruiken jullie?

Auteur Topic: Welke zaklamp gebruiken jullie?  (gelezen 61982 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #90 Gepost op: 28 oktober 2013, 15:20:35
Citaat van: BartK link=msg=1214835 date=1382969634
Ik zit erover te denken om een Fenix E11 te kopen.
Of eventueel een Fenix LD12.
Heeft iemand met een van deze lampen ervaring?
Of tips voor een andere (op AA-batterijen) in dezelfde prijsklasse (€20-€50) met meerdere standen rond de 120lmn?

Heb zelf de Fenix LD10 gekocht bij die firma. Prima lampje. Lekker in de hand en veel licht.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #91 Gepost op: 28 oktober 2013, 15:33:54
Ik had de Fenix TK-11. Een fantastisch klein lampje.

Nu hebben we van de baas de Inova T4 gekregen. En die is ook heel fijn 8)


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #92 Gepost op: 28 oktober 2013, 16:48:29
Citaat van: AureliusM link=msg=1214840 date=1382970035
Heb zelf de Fenix LD10 gekocht bij die firma. Prima lampje. Lekker in de hand en veel licht.
Bedankt voor de tip! Lijkt me zelfs beter dan die andere 2 die ik voorstelde.  O0
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #93 Gepost op: 29 oktober 2013, 17:18:30
Ik gebruik een Fenix RC-10 (rechargeable) voor de dagelijkse dingetjes en een Homeij Slider als auto/ pechlampje. Allebei meer dan prima lampjes. zeker die Homeij is, zeker gezien z'n prijs (30 euro), een grote aanrader! Ook heb ik nog ergens een Maglite 4D rondzwerven, maar sinds de komst van de Fenix is 'ie met pensioen gegaan. Het lijkt net alsof je van de Gestapo bent als je met zo'n apparaat, tikkend in je knieholte, rondloopt.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #94 Gepost op: 29 oktober 2013, 17:25:17
Citaat van: Rolanddeg link=msg=1215268 date=1383063510
Het lijkt net alsof je van de Gestapo bent als je met zo'n apparaat, tikkend in je knieholte, rondloopt.
Hahaha, ik heb zelf een 2D, maar we kunnen vanuit het korps een Maglite meekrijgen voor controles. Het gaat mij echt meer om een klein tactisch lampje om een rijbewijs mee te lezen. Een Maglite is dan enigszins overpowered..
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #95 Gepost op: 30 oktober 2013, 09:08:00
Citaat van: BartK link=msg=1215272 date=1383063917
Hahaha, ik heb zelf een 2D, maar we kunnen vanuit het korps een Maglite meekrijgen voor controles. Het gaat mij echt meer om een klein tactisch lampje om een rijbewijs mee te lezen. Een Maglite is dan enigszins overpowered..
T heeft allemaal voordelen en nadelen, je kan er lang over discussiëren voor en tegen. Tijdens de nachtelijke uren gebruik ik toch vaak de maglite bij controles. En ja een Maglite is dan overpowered, maar met de maglite in je hand heb je meteen een mogelijkheid om een tikkie te geven waar nodig. Daarnaast kan de overgang van een controle naar een (voet)achtervolging in twee seconde zijn verwezenlijkt. Dan wil je niet een klein lampje ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #96 Gepost op: 30 oktober 2013, 09:49:01
Ik gebruik een EagleTac TX25C2 XM-L2 U2 (http://www.nkon.nl/eagletac-flashlights/eagletac-tx25c2-xml2.html, moet je nog wel een lader en accu's bij kopen)

Daar kan je door aan de kop te draaien (dus: snel) de lichtoutput in 4 stappen regelen tussen 7 lumen en 1180 lumen. Kan je met 1 lampje een rijbewijs lezen (zonder lasogen op te lopen), maar ook een flinke puist licht veroorzaken om te zoeken. En lampje is van het bekende 'kleine' formaat (dus voor het corrigerende tikje dan wat minder geschikt) maar levert dus aanzienlijk meer licht dan de Maglites die ik ken uit het verleden.

Fenix ben ik helemaal van afgestapt. Meerdere van gehad; allemaal op de lange duur problemen met de schakelaars en uiteindelijk weggegooid. De EagleTac is wel betrouwbaar gebleken.

Peen
Redacteur van


BVR den haag

  • verkeersregelaar, medewerker tramspoorveiligheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #97 Gepost op: 30 oktober 2013, 15:11:28
Maglight D4 gloeilamp versie maar ivm verbruik gewicht
en lichtopbrengst nu over op.
macgyver(kijkshop) 2 D cell lamp.

Gebruik hem 90% met kegel en ben erg tevreden.
vooral de 50% stand is in het donker ruim voldoende en scheelt verbruik.
Soms heb ik het idee dat er in nederland als je een auto koopt. Gelijk een rijbewijs erbij kado krijgt. Kom op je wilt me toch niet zeggen dat al deze


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #98 Gepost op: 30 oktober 2013, 23:00:16
Trustfire SCC P7 via DealExtreme.
Mister Livingstone, I presume?


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #99 Gepost op: 30 oktober 2013, 23:03:20
Fenix TK11, superfijn lampje! De batterijen die erbij geleverd worden hebben niet zo'n lange levensduur. Ik denk dat ik binnenkort maar een stel oplaadbare ga aanschaffen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.