Kraanblusser "123 Stop Fire"

Auteur Topic: Kraanblusser "123 Stop Fire"  (gelezen 4154 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 10 oktober 2008, 17:19:14
Iemand deze al eens gezien?  




123 Stop Fire KraanBlusser - is Werelds Kleinste Brandslang
die op de meeste kranen zonder gereedschap aan te sluiten is in minder dan 10 seconden.
De slang van 10 meter heeft bij een normale huishoudelijke waterdruk een waterstraal tot 10 meter welke zorgt voor een veilige afstand tot het vuur.

www.kraanblusser.nl


Samen sterk in de hulpverlening!


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2008, 17:36:11
Kwam ik pas ook ergens tegen ja; vond de gebruikersinstructie niet erg bemoedigend :-\

Citaat
Stap 1:Neem de rode cassette uit de houder. Trek de rode tuit los van de cassette en trek er een armlengte slang uit.

Stap 2: Schuif de rode tuit zover mogelijk over de kraanhals. Bevestig het elastiek met de witte handvatten onder de draaiknop en trek dit in tegenovergestelde richting strak aan. Dit voorkomt dat de tuit loskomt door de waterdruk. Gebruik het elastiek met de rode handvatten en trek dit zover mogelijk omhoog om het dan in tegenovergestelde richting krachtig aan te trekken, herhaal dit tot het elastiek erg strak om de kraanhals vast zit.

Stap 3:Neem rode cassette in een hand en open de kraan met de andere hand. Loop direct weg om de slang uit cassette te trekken en zodoende de waterstraal te activeren.

De volgende kranen kunnen de werking van 1-2-3 Stop Fire belemmeren: Designer kranen Kranen zonder draaiknoppen Infrarood of
beweging geactiveerde kranen.

Weet niet of ik al die elastieken wel uit elkaar kan houden in het geval van brand, emmer met water lijkt bijna sneller gevuld? Het filmpje van het installeren op de site wordt duidelijk versneld afgespeeld en de waterstraal vind ik nou ook niet echt bemoediged..


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2008, 22:47:42
Over de emmer water wil ik nog wel wat zeggen, Heb je het filmpje op tv nog niet gezien over hoe snel een brand uit kan breiden (dan heb je niet genoeg tijd om een emmer met water te vullen), een brandblusser is dan de enige snelle oplossing.

Dit is weer een leuk apparaatje maar of je er echt veel aan hebt als er brand is betwijfel ik. Al is het wel zo dat je dan een "oneindige" voorraad blusmiddel hebt. Alleen weegt dat op tegen de tijd die je nodig hebt om het aan te sluiten (en dus de handleiding te lezen) want zeg nu zelf er is bijna niemand die een brandblusser gaat zitten lezen hoe ie werkt voordat er brand is, dat moet altijd nog op het laatste moment. Een brandblusser is dan nog simpel te bedienen maar als je touwtje nummer 1 aan touwtje 2 moet knopen om de kraan en dan touwtje 3 en 4 strak aantrekken raak je al snel de draad kwijt als er echt iets aan de hand is.

En dan nog maar niet te noemen de kracht die er hier uit de kraan komt is maar amper genoeg om de bloemen water te geven  ;D laat staan een brand te blusser.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2008, 23:23:20
Leuk idee, maar 't is nu natuurlijk wachten op iemand die een vlam in de pan hiermee will blussen he... :o
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2008, 22:32:12


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2008, 13:14:40
http://www.youtube.com/watch?v=2yft9ZxY9Ps

Lijkt me duidelijk.....  ;D
Ik zag hem ook van de week, ik dacht in de folder van de Praxis.


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2008, 15:18:39
ik zag dit ding al een tijdje bij de kijkshop hangen. Zag er niet echt denderend uit. Ik blijf bij mijn poederblussers (ondanks de troep die het achterlaat).


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2008, 16:55:21
ik zag dit ding al een tijdje bij de kijkshop hangen. Zag er niet echt denderend uit. Ik blijf bij mijn poederblussers (ondanks de troep die het achterlaat).

en jij bent nog wel zo gek op gadgets  :D  ;)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Gast48368

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2008, 17:02:59
Lijkt me duidelijk.....  ;D
Ik zag hem ook van de week, ik dacht in de folder van de Praxis.

GAMMA  8)


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2008, 17:57:47