brand in de Kazerne van de brandweer Bilthoven

Auteur Topic: brand in de Kazerne van de brandweer Bilthoven  (gelezen 4323 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Gepost op: 17 december 2003, 13:20:14
BILTHOVEN - De brandweer van Bilthoven heeft in de nacht van dinsdag op woensdag aan den lijve ondervonden hoe groot de gevolgen van een brand kunnen zijn. Dat gebeurde nadat de brandweerlieden een brand in hun eigen kazerne moesten blussen.

Volgens een woordvoerder van de gemeente De Bilt waren de brandweerlieden redelijk ontdaan over de brand in hun thuisbasis. De politie vermoedt dat het vuur, dat woedde in de kantoorruimtes boven de kazerne, was aangestoken na een inbraak.

Op dat moment was niemand in de kazerne aanwezig. Over het schadebedrag konden politie en gemeente De Bilt nog geen mededelingen doen.




mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #1 Gepost op: 17 december 2003, 13:36:21
Het is triest om te horen dat er bij collega's brand is geweest. Dat er ingebroken wordt is vervelend maar de boel dan maar aansteken gaat veel te ver. Helaas blijven dit soort zaken nog steeds voorkomen. In ieder geval wens ik de betrokken collega's veel sterkte met het herstellen van de schade. ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


DDJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #2 Gepost op: 17 december 2003, 19:23:08
Ik wens de colega's ook sterkte toe met de ruimings werkzaam heden


origamie

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 17 december 2003, 19:28:15
ik vind het echt ontzettend ascociaal dat mensen dit doen, inbreken oke, het is niet echt prettig maar om de boel dan ook nog eens in de brand te steken, op knopen die mensen


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2003, 19:58:38
Voor foto's van de brand zie de site van Menno Bausch fotografie.

http://www.mennobauschfotografie.nl/tekstpag/dec2003/171203.htm


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #5 Gepost op: 17 december 2003, 21:43:11
:( :( :( :( :(
Gelukkig is het materiaal wel gered!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #6 Gepost op: 17 december 2003, 21:44:16
Wat een voordeel is, is dat ze wel erg bekend zijn in het object!

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 18 december 2003, 11:17:38
Gisteren is er een collega van me werk bij me op ziekebezoek geweest,en hij is lid van de brandweer Bilthoven.Maar ze waren behoorlijk ontdaan door de brand,en hij zelf kon het nog niet helemaal bevatten.
Maar er zijn wat bloedsporen gevonden van de vermoedelijke dader,dus wie weet pakken ze de dader wel


Gast48368

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 december 2003, 12:52:25
Wat een voordeel is, is dat ze wel erg bekend zijn in het object!

Christian

Aan een brand zitten nooit geen voordelen!,alles zit onder het water,de roet, en het stinkt enorm.........

 ik hoop dat jullie de kazerne snel weer op kunnen bouwen, het zal niet lang meer duren, of op alle kazerne's moet een alarm komen, uit noodzaak van dit soort onverlaten........


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #9 Gepost op: 18 december 2003, 13:16:38
En niet alleen daarvoor, ook C2000 schijnt dat te gaan eisen. Apparatuur wordt te kostbaar en heeft intresse van het dievnegilde.
Alleen wie dat gaat betalen is nog niet duidelijk, maar het zal de gebruiker wel worden.