Brandveiligheid kerstversiering en verlichting

Auteur Topic: Brandveiligheid kerstversiering en verlichting  (gelezen 25801 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

burcom

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #40 Gepost op: 5 januari 2006, 15:01:28
Normering voor versieringen.
Ik heb vernomen dat men hier inmiddels al bijna een jaar mee bezig is geweest en dat er in de loop van dit eerste kwartaal van 2006
vermoedelijk ergens medio mei een definitieve NTA NEN gereed zou moeten zijn.
Hierin zullen verwijzingen plaatsvinden naar buitenlandse normeringen die hier eventueel ook geaccepteerd worden.
Het wordt naar zeggen de NTA (NEN) 8007.

Zou mooi zijn als deze gereed is!  nu nog blijven hopen of deze voldoet aan onze wensen op het preventieve vlak!
Overigens heb ik wel gemerkt dan men binnen de horeca eveneens gbehoefte heeft aan een norm.
Reeds meerdere malen heb ik persoonlijk al vragen gehad waaraan (kerst)versiering en dergelijke moet voldoen.
Zou natuurlijk geweldig zijn als we straks kunnen zeggen dat men versiering dient op de hangen die voldoet aan het gestelde in NTA Nen 8007.
Hopelijk wordt het ook zodanig afgetimmerd dat hierop ook te handhaven valt.
Ik bedoel eigenlijk dat er labels aan de versieringen zouden moeten zitten waaruit blijkt dat de normering voldoet.

Stef


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #41 Gepost op: 5 januari 2006, 18:54:16
Heb je al eens met carnaval een kroeg gezien?? Ik denk dat je na één kroeg geen labeltjes meer kan zien dan ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 5 januari 2006, 22:24:38
Heb je al eens met carnaval een kroeg gezien?? Ik denk dat je na één kroeg geen labeltjes meer kan zien dan ;)

of je kunt door de labeltjes de kroeg niet meer zien  :-X ;D




gewoon niet meer versieren...........heb je ook geen moeilijke toestanden meer........... :-X


burcom

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #43 Gepost op: 6 januari 2006, 08:59:52
Ja niet versieren kan natuurlijk ook! wordt er niet bepaald gezelliger op natuurlijk maar wel een goeie optie!
Nee ik bedoel alleen aan te geven dat men dan in ieder geval een (veilige) geen (heil)lige richhtlijn kan hebben op welke basis men versiering kan en zou moeten aanschaffen.
Men blijft natuurlijk altijd zelf verantwoordelijk voor wat men ophangt en de zaak inricht.
Kan wel een hulpmiddel zijn op zelf gemakkelijk te zien of het product de juiste is. (niet alleen in verband met controle) ook voor de aanschaffende consumenten.

Zelfde geld eigenlijk voor hangend geinpregneerd textiel!
Zou ook op het product moeten zijn aangegeven wanneer de impregnatie het laatst heeft plaatsgevonden.

 ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 6 januari 2006, 17:16:17
Na Volendam hebben wij ontzettend veel aanvragen voor impregneren gekregen,maar het is wel merkbaar dat het van de klanten uit (in opdracht van brandweer/verzekering) al een heel stuk minder is geworden.
De aandacht is er alweer van afgezwakt lijkt het.
Niet elke gemeente blijkt even streng te zijn kwa impregneringseisen... :-\
  Ta


Gast48368

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 6 januari 2006, 19:18:34
Na Volendam hebben wij ontzettend veel aanvragen voor impregneren gekregen,maar het is wel merkbaar dat het van de klanten uit (in opdracht van brandweer/verzekering) al een heel stuk minder is geworden.
De aandacht is er alweer van afgezwakt lijkt het.
Niet elke gemeente blijkt even streng te zijn kwa impregneringseisen... :-\

Je kunt wel allerlei strenge eisen stellen als gemeente, maar zou dat nou rondom de kerstdagen allemaal gecontroleerd worden  ??? :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #46 Gepost op: 6 januari 2006, 19:25:00

Je kunt wel allerlei strenge eisen stellen als gemeente, maar zou dat nou rondom de kerstdagen allemaal gecontroleerd worden  ??? :-X

Wie is er verantwoordelijk voor de versiering in een zaak.....  ;) (pssst,... het is niet de gemeente  ;D)


Gast48368

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 6 januari 2006, 22:23:59
Wie is er verantwoordelijk voor de versiering in een zaak.....  ;) (pssst,... het is niet de gemeente  ;D)

ok, niet de gemeente,  :-X ;D  maar ik vind het maar flauwekul allemaal hoor, dat impregneren......... :-X :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #48 Gepost op: 6 januari 2006, 22:50:45

ok, niet de gemeente,  :-X ;D  maar ik vind het maar flauwekul allemaal hoor, dat impregneren......... :-X :-X :-X

Ja mevrouw de ondernemer...... weet u, omdat u zo goed de voorschriften naleeft gaan we het in 2008 nog leuker maken!! U hoeft dan geen gebruiksvergunning meer aan te vragen maar moet dan voldoen aan een AMVB. Daardoor bent u nog meer zelf verantwoordelijk!  ;)  ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 6 januari 2006, 22:53:57
Ja mevrouw de ondernemer...... weet u, omdat u zo goed de voorschriften naleeft gaan we het in 2008 nog leuker maken!! U hoeft dan geen gebruiksvergunning meer aan te vragen maar moet dan voldoen aan een AMVB. Daardoor bent u nog meer zelf verantwoordelijk!  ;)  ;D

ja maar..............ik bedoel............als de toko eenmaal brandt............................ :-X :-X :-X

hellupt een geimpregneerd kerststukkie echt helemaal niks hoor............dat bedoel ik eigenlijk................. ;D