112 fotograaf aangehouden voor brandstichtingen - Huizen & Blaricum 10-11-08

Auteur Topic: 112 fotograaf aangehouden voor brandstichtingen - Huizen & Blaricum 10-11-08  (gelezen 6587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Huizen, 10-11-2008
Vrijdag 7 november is een 17-jarige Huizer aangehouden op verdenking van het stichten van een aantal containerbranden in Huizen en Blaricum Bijvanck.
Hij bekende meerdere containerbranden te hebben gesticht.
Getuigen hadden (i.v.m zijn gedrag) de politie de afgelopen week al getipt over deze persoon
Volgens een anonieme bron zou de jongen via sms-berichten andere op de hoogte houden waar hij wat ging aansteken.
Deze maakte vervolgens foto’s van de branden die op de 112-site www.regio14.nl vertoond werden. De afgelopen week ging het hier om meer dan 10 branden.
Een van deze personen heeft de sms-jes laten zien op het politiebureau waarna de jongen werd aangehouden.
De Huizer wordt vandaag (10-11-2008) voorgeleid bij de Officier van Justitie in Amsterdam.


Ook de verslaggevers van andere site's en hulpdiensten ondervonden veel hinder van deze persoon



twitter : @fotomiche , @regio14nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Huizen, 10-11-2008
Vrijdag 7 november is een 17-jarige Huizer aangehouden op verdenking van het stichten van een aantal containerbranden in Huizen en Blaricum Bijvanck.
Hij bekende meerdere containerbranden te hebben gesticht.
Getuigen hadden (i.v.m zijn gedrag) de politie de afgelopen week al getipt over deze persoon
Volgens een anonieme bron zou de jongen via sms-berichten andere op de hoogte houden waar hij wat ging aansteken.
Deze maakte vervolgens foto’s van de branden die op de 112-site www.regio14.nl vertoond werden. De afgelopen week ging het hier om meer dan 10 branden.
Een van deze personen heeft de sms-jes laten zien op het politiebureau waarna de jongen werd aangehouden.
De Huizer wordt vandaag (10-11-2008) voorgeleid bij de Officier van Justitie in Amsterdam.


Ook de verslaggevers van andere site's en hulpdiensten ondervonden veel hinder van deze persoon en distantiëren hiervan.


Volgens mij klopt de titel niet? Persoon 1 steekt zaken in brand en persoon 2 is daarvan, op voorhand, op de hoogte en neemt foto's van de brand... Dan is de 112 fotograaf toch geen brandstichter? ??? ???

Dat hij (strafrechtelijk) verkeerd bezig is geweest klopt natuurlijk... maar hij is volgens mij geen brandstichter...  ;) :)


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Volgens mij klopt de titel niet? Persoon 1 steekt zaken in brand en persoon 2 is daarvan, op voorhand, op de hoogte en neemt foto's van de brand... Dan is de 112 fotograaf toch geen brandstichter? ??? ???

Dat hij (strafrechtelijk) verkeerd bezig is geweest klopt natuurlijk... maar hij is volgens mij geen brandstichter...  ;) :)

de persoon kwam uiteraard zelf ook nog even foto's maken
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Huizen, 10-11-2008
Vrijdag 7 november is een 17-jarige Huizer aangehouden op verdenking van het stichten van een aantal containerbranden in Huizen en Blaricum Bijvanck.
Hij bekende meerdere containerbranden te hebben gesticht.
Getuigen hadden (i.v.m zijn gedrag) de politie de afgelopen week al getipt over deze persoon
Volgens een anonieme bron zou de jongen via sms-berichten andere op de hoogte houden waar hij wat ging aansteken.
Deze maakte vervolgens foto’s van de branden die op de 112-site www.regio14.nl vertoond werden. De afgelopen week ging het hier om meer dan 10 branden.
Een van deze personen heeft de sms-jes laten zien op het politiebureau waarna de jongen werd aangehouden.
De Huizer wordt vandaag (10-11-2008) voorgeleid bij de Officier van Justitie in Amsterdam.


Ook de verslaggevers van andere site's en hulpdiensten ondervonden veel hinder van deze persoon en distantiëren hiervan.

http://********[/img] de brandstichter

http://regio14.punt.nl/Regio14/

Mededeling (geschreven door Dennis Versteeg)
 
Beste bezoeker,
 
Wij willen jullie even laten weten dat Lucas H***** vanaf heden niet meer bij Regio14 hoort, en wij geen contact meer met hem hebben.
Lucas is opgepakt voor brandstichting, hij heeft afgelopen 2 weken diverse kleding en ondergrondse-containers in brand gestoken.
Sjoerd en Ik wisten hier helaas niks van, waardoor wij dit bericht Zaterdagavond van de politie te horen kregen.
 
Ik neem afstand van deze website, en begin weer een website voor mij zelf, wat ik 3 jaar lang heb gedaan.
Dit omdat ik zo'n voorval in de toekomst wil voorkomen.
 
Team Regio14


hv 771

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
De jongs hadden al geen goed naam in het gooi (het waren 3 fotografen,) door dat ze met van die gele jassen liepen, waar door ze vaak werder aangezien als politie.
Die jong die er voor opgepakt is deed beveiligers opleiding(was er ook steeds in ze uniform)
En zat ook nog bij de reddingsbrigade Blaricum.
De jong was steeds al eerst bij een melding hoe snel je er ook was hij stond er als eerst.

Ik weet dit alle maal door dat ik  zelf ook foto’s  maak in Huizen
Maar ik bleef altijd uit de buurt van die 3


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
De foto's van de containerbranden zijn hier en hier nog te vinden...


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Het is triest dat dit gebeurd is, die jongen heeft professionele hulp nodig. Gelukkig is hij op tijd aanhouden en is het 'gebleven bij containerbrandjes'.


Gast

  • Gast
..., die jongen heeft professionele hulp nodig. .

Professionele hulp?? Alsjeblieft zeg, de watjes-aanpak gottegot wat ben je zielig, natuurlijk heb je het zwaar in je leven met een 100belminuten abbonementje en je dure camera van pappie, hier, we gaan kleien om je agressie eruit te boetseren... ja, professionele hulp ja.... ammehoela.

Die heeft een ouderwets pak rammel nodig, een setje ouders die hém de baas zijn in plaats van andersom en opnieuw een setje waarden en normen erin drillen, in beslagname van zijn mobieltje, scooter, foto-toestel en alle technologische geneugten des levens, een staaltje ouderwetse opvoeding benodigt deze knul!


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
@Chevy_van

Ik snap je reactie wel, maar iemand die bewust brand sticht heeft een probleem denk ik. Bij pyromanen (dat woord mag hier wel gebruikt worden denk ik) gaat het niet meer om kwajongenstreken en gaat het meestal van kwaad tot erger. De achtergrond ken ik niet maar een pak rammel lijkt me niet op z'n plaats voor een 17-jarige.


Gast

  • Gast
Kijk door de vorm heen maar zie de boodschap, See the big picture, je moet het "pak rammel" ook niet letterlijk lezen, het totale plaatje aan geopperde punten moet je dan ook zien als een groot geheel, wijzende op OPVOEDING.
Natuurlijk heeft die jongen "een probleem". Maar waarom direct de softe hoek in van professionele hulp, waar zijn mam en pap in dit opvoedkundige plaatje?

Zonder nu respectievelijk uitgebreid in te gaan over onze opvattingen over wat problemen, professionele hulp etc zijn, om ontopic te blijven, ik ben blij dat ze de dader te pakken hebben.