Hoe red jij je thuisfront? Hoe bewaar jij je brinkwater?

Auteur Topic: Hoe red jij je thuisfront? Hoe bewaar jij je brinkwater?  (gelezen 21385 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #20 Gepost op: 15 november 2008, 00:53:30
Leuk voorbeeld Amerika.

Maar gewoon niet van toepassing op Nederland.
Amerikanen zijn een prachtvolk, behalve als het misgaat. Dan is het gewoon steevast: "Help yourself, brother!"

Dat wordt ingegeven door traditie, een groot verantwoordelijkheids besef om zelf de boontjes te doppen en een overheid die dat op veel terreinen niet alleen propageert, maar ook stimulleert.
Woon je in een afgelegen gebied, zorg dan dat je een wapen hebt, want het kan effe duren voordat de politie bij je kan zijn.
Vandaar dus ook dat in grote delen van Amerika het de normaalste zaak van de wereld is om naast de American Expresscard nooit zonder je pistool van huis te gaan.

Nederlanders en wapenbezit, da's  geen goede combi, wapens zijn voor Hollanders al per definitie eng en wat moet je inshemelsnaam met een wapen als je niet weet hoe er mee om te gaan?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 15 november 2008, 01:02:20
Één ding kan je leren van elke ramp over heel de wereld... De eerste tijd ben je op jezelf aangewezen... Daarna gaat de HV-trein lopen en is er een overschot aan hulp... Ik schat in dat bij een grote, onvoorziene overstroming, in dicht bevolkt gebied het maximaal 14 dagen duurt voor de laatste mensen geëvacueerd zijn.
Als niemand een vuurwapen neemt is de kans dat je met vuurwapen bedreigd wordt klein... Als iederéén een illegaal vuurwapen aanschaft is de kans dat je bedreigd wordt met een vuurwapen haast 100%... Een wapen aanschaffen is dus een self forseeing profecy... ;) :-X

Is ook weer waar. Maar op 17.000.000 mensen heb je gekken genoeg. Ik heb geen wapen, maar zou me met wapen wel prettiger voelen als echt de pl**ris uitbreekt. Maar inderdaad, beter helemaal niemand..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 15 november 2008, 01:06:06

Nederlanders en wapenbezit, da's  geen goede combi, wapens zijn voor Hollanders al per definitie eng en wat moet je inshemelsnaam met een wapen als je niet weet hoe er mee om te gaan?

Als ik al 5 dagen op het dak van mijn woning bivakkeer, zonder uitzicht op redding en honger als een paard, en er komt een bootje langs, reken dan maar dat ik koste wat kost dat bootje in kom  ;D ;D ;D
Ergens mee zwaaien zou dan al voldoende moeten zijn!  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 15 november 2008, 01:12:14
Als ik al 5 dagen op het dak van mijn woning bivakkeer, zonder uitzicht op redding en honger als een paard, en er komt een bootje langs, reken dan maar dat ik koste wat kost dat bootje in kom  ;D ;D ;D
Ergens mee zwaaien zou dan al voldoende moeten zijn!  ;)

Of ze laten je helemaal zitten...  ;) Als jij te veel moeite kost / te gevaarlijk bent voor de HV'ers dan laten je ze lekker zitten en varen ze in een bocht om je heen... Voor jou 10 anderen...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #24 Gepost op: 15 november 2008, 01:14:23
Had het niet over een HV-bootje!  ;D
Wat ik wil zeggen; mensen in nood, met honger, doen rare dingen! Uiteindelijk doet een mens alles om te overleven. Echt alles.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #25 Gepost op: 15 november 2008, 01:17:27
Zwaaien? Met een wapen? ;D

Er zijn in Nederland in tijden van echte crisis maar 2 partijen met een wapen, zij die het wapen bij zich hebben i.c.m. een zeer opgerekte geweldsinstructie en zij die dus met wapens lopen te zwaaien en dus bijvoorbaat niets goeds in de zin hebben.

Want gewone Nederlanders hebben nu eenmaal geen wapens.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 15 november 2008, 01:20:43
True!

Maar goed, er is een verschil tussen echte doemscenario's (atoombom, meteorietinslag, virusuitbraak, oorlog en weet ik wat voor ellende) en bv een stroomstoring. Maar kan geen kwaad over dit soort ellende eens na te denken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 15 november 2008, 01:29:47
Ik denk dat je je beter zelf kunt voorbereiden dan dat je een wapen gaat kopen om je buren van hun voorraden te beroven...  ;) Als je alles in huis hebt is dat niet nodig!  :)
Een groep plunderaars heeft meer interesse in een winkel dan in jouw, kleine, voorraad.

Even wat anders... Hoe zit het met mensen die medicijnen nodig hebben? Welke voorraad zouden die in huis moeten hebben?


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #28 Gepost op: 15 november 2008, 01:34:27
hier hebben we altijd genoeg flessen drinken in de bergkast staan. ook genoeg eten en drinken. daarnaast staan er op elke verdieping zak lantarens op een vast punt en hebben we een kleine radio.

in de garage staat een gas kook plaatje.

kwa medicatie ik heb altijd voor minimaal 2 weken in huis en heb altijd war reserve liggen
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 15 november 2008, 01:40:42
Ik denk dat je je beter zelf kunt voorbereiden dan dat je een wapen gaat kopen om je buren van hun voorraden te beroven...  ;) Als je alles in huis hebt is dat niet nodig!  :)
Een groep plunderaars heeft meer interesse in een winkel dan in jouw, kleine, voorraad.


Heb je helemaal gelijk in, bij stroomstoring, overstroming of een gifwolk die ontsnapt.