Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 53547 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 27 december 2003, 13:41:48
Ben zeer benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken met de kleding voorschriften. Wat doen ze bijvoorbeeld op stranden waar ze in wetsuites lopen met de tekst 'Lifeguard' ?? Ben reuze benieuwd...

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 27 december 2003, 14:20:48
Ik wil niet overal negatief over doen. Ik vind dit een goed initiatief. En beter laat dan nooit. ;)

Het zal hier de RB's ook goed staan, daar ben ik van overtuuigd!

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #22 Gepost op: 28 december 2003, 00:33:15
Momenteel heeft alleen RB Den Haag kleding van Determeyer en van Maanen, maar wel in de oude kleurstelling oranje/ blauw.

Mr. Uitkijk, de over-kleding is gebaseerd op de basis-kleding van de ambulance-diensten. Dit omdat reddingsbrigades slecht te zien zijn tijdens inzetten 's avonds en 's nachts. In het verleden is gebleken dat dat toch zeer noodzakelijk was. (Inzet IJRB tijdens Dance-valley, ZRB en VBR tijdens Beach-bop).  Vandaar heeft het de veiligheidsklasse 3 reflectie/ materiaal gekregen. Verder voldoet het aan alle NEN-normeringen waaraan het zou moeten voldoen. Dit is bij de DLRG niet van toepassing. Zij hebben een lagere veiligheidsklasse.

Tja, en waarom er "REDDINGSBRIGADE" op staat is de zelfde rede dat bij de pakken van de KNRM '"KNRM" op staat.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #23 Gepost op: 28 december 2003, 12:36:59
Dat er op een surf pak wat anders staat maakt volgens mij niet zo gek veel uit, zeker omdat je deze pakken aanhebt tijdens het varen en het zwemmen. Tijdens het zwemmen zien de andere zwemmers toch niet wat je aan hebt, tijdens het varen zit je in een herkenbare boot en tijdens een loop patroeie trek je er een shirt overheen ik zie het probleem niet.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #24 Gepost op: 28 december 2003, 15:54:10
Tja, en waarom er "REDDINGSBRIGADE" op staat is de zelfde rede dat bij de pakken van de KNRM '"KNRM" op staat.

Kan het niet laten om hierop te reageren RR, en waarom noemt de KNBRD zich nu RedNed?
Toch een kwestie dat het oude beeld van de organisatie niet meer aansluit bij de moderne tijd misschien?

Ben verder heel erg benieuwd waar je die kennis m.b.t. de kleding van de DLRG vandaan haalt.

Kees


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 30 december 2003, 10:27:17
Kan het niet laten om hierop te reageren RR, en waarom noemt de KNBRD zich nu RedNed?Toch een kwestie dat het oude beeld van de organisatie niet meer aansluit bij de moderne tijd misschien?

De naam is gekomen na Venlo 1993/ 1995 Reddingsbrigades Nederland KNBRD ofterwel RedNed. Over De tijdsaanduiding ben ik niet 100% zeker, maar was wel in die periode dat we voor het eerst die kant op gingen.



Ben verder heel erg benieuwd waar je die kennis m.b.t. de kleding van de DLRG vandaan haalt.

Kees

Om de kledinglijn te schrijven, moet je informatie inwinnen. Zodoene heb ik een aantal monsters gehad van de DLRG, Determeyer & van Maanen, G&S en nog een aantal firmas. Aangevuld met mijn eigen werkkleding konden we een goede kledinglijn schrijven.
Elke hulpverlening start met communicatie.


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 30 december 2003, 14:21:02
Dus als ik het goed begrijp Rescue ranger heb jij het onderzoek gedaan. Dus mede namens jou lopen we er volgende zomer bij als kanaries.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2003, 15:01:15
Dus als ik het goed begrijp Rescue ranger heb jij het onderzoek gedaan. Dus mede namens jou lopen we er volgende zomer bij als kanaries.

Heb jij dan zo'n raar snaveltje, Mark :o  ;)

Henk (die begint te denken dat het nooit goed is)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #28 Gepost op: 30 december 2003, 18:24:20
Ik vind de kleding er duidelijk uitzien.
echter lijkt de kleding wel veel op de mmt, steward bij de voetbal enzo.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 30 december 2003, 20:03:28
Dus als ik het goed begrijp Rescue ranger heb jij het onderzoek gedaan. Dus mede namens jou lopen we er volgende zomer bij als kanaries.

De orginele lijn is geschreven in de kleur oranje/ blauw. Dat is mijns inziens de nederlandse reddingsbrigade kleur, maar op verzoek van het bestuur en directie alles omgescheven naar geel/ rood.
Elke hulpverlening start met communicatie.