Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 53548 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #50 Gepost op: 3 januari 2004, 13:38:19
Het mocht even duren maar dan heb je ook wat.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 5 januari 2004, 08:47:29
Het mocht even duren maar dan heb je ook wat.

Ik vind alles mooi en herkenbaar. Alleen die bril, hè...
Maar heeft iemand er wel eens aan gedacht dat je zo'n pak alleen nog maar aan een andere reddingsbrigade kan verkopen? Want het is vast niet de bedoeling dat iemand anders er mee gaat varen.


Henk

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #52 Gepost op: 5 januari 2004, 13:30:10
Waarom zou je een pak gaan verkopen, of de pakken izjn nopg goed en bruikbaar, dus hoef je ze niet te verkopen of ze zijn slecht en moet je ze weggooien en niet verkopen omdat je anbders in gevaar brengt door ze een slecht pak te verkopen. De KNRM wou de oude rode pakken ook niet verkopen om die reden. Verder wie heeft er belangstelling voor overlevingspakken berhalve brigades, de offshore maar die kopen nieuwe pakken, bergers en dergelijke die varen ook wel in nieuwe pakken dus zijn er alleen nog enkele particulieren.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #53 Gepost op: 5 januari 2004, 14:57:49
Je kan verkoop aan particulieren toch niet voorkomen, dus dat maakt niet zoveel uit.

Verder kan je bij de dump etc ook oude poltie en brandweeruniformen kopen, die maken daar ook geen punt van.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #54 Gepost op: 5 januari 2004, 17:28:45
Wat voor seal heeft dat pak..

Ideaal is neopreen nekseal en latex polsseals..

Welke fabrikant heeft dat pak gemaakt.?. (het lijkt me geen viking..)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #55 Gepost op: 6 januari 2004, 10:10:52
Wat ik voorlopig dus ook mis in de kledinglijn is een overlevingspak (wordt weer een leuke discussie m.b.t. het type  ;D ) maar vooral voor de dagelijkse strandbewaking een simpel spray-jacket voor die dagen dat het weer wat minder is.
Mogelijk krijgt het secumarvest geleverd door de bond nu een rood i.p.v. blauw hoesje?

Kees

Kees,

in de kledinglijn zat een windjack opgenomen. Ik kan deze overigens niet direct terugvinden op de sight van Determeyer en van Maanen. Maar na een telefoontje blijkt dit jack absoluut wel in de kledinglijn te zijn opgenomen. Geheel conform klasse 3 veiligheidsstriping en kleur. Type "Oxford" met katoenen binnenvoering.
Overigens is het in de kledinglijn opgenomen overlevingspak een "Viking", zoals we die al enige tijd kennen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #56 Gepost op: 6 januari 2004, 11:47:07
Deze pakken worden wel door Viking gemaakt en als je naar de foto kijkt dan zie het logo al staan.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 6 januari 2004, 12:46:51
Deze pakken worden wel door Viking gemaakt en als je naar de foto kijkt dan zie het logo al staan.

9910001

Dat zijn dan ook de enige echte.

Maar de kleuren zijn niet uitzonderlijk viel mij op:



(foto Evert Bruinekool)

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #58 Gepost op: 6 januari 2004, 13:07:58
kleuren hoeven ook niet uitzonderlijk te zijn om een goed produkt te hebben. Wat ik zo van de pakken kan zine en ik de andere pakken van viking zie dan ben ik positief voor deze pakken, zelf verwacht ik dat er goede prijs komt voor deze pakken, niet uitzonderlijk hoog. Dit is bij de vorige pakken welke de bond heeft geleverd ook gebeurt.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #59 Gepost op: 6 januari 2004, 15:06:30
kleuren hoeven ook niet uitzonderlijk te zijn om een goed produkt te hebben. Wat ik zo van de pakken kan zine en ik de andere pakken van viking zie dan ben ik positief voor deze pakken, zelf verwacht ik dat er goede prijs komt voor deze pakken, niet uitzonderlijk hoog. Dit is bij de vorige pakken welke de bond heeft geleverd ook gebeurt.

9910001

Je hoort mij niet klagen!!

Henk