AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen

Auteur Topic: AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen  (gelezen 70322 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 9 april 2011, 23:37:45
10 vuistvuurwapens vuren sneller als 1 .... :-X
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #11 Gepost op: 9 april 2011, 23:42:54
10 vuistvuurwapens vuren sneller als 1 .... :-X

Ja in dit soort uitzonderlijke situaties moet je misschien puntje een eigen veiligheid even niet al te nouw nemen. Je doel is om de schutter zsm uitschakelen. Ik ben wel benieuwd of aan de hand van de vele 112 meldingen ook het AT meteen wordt mee gealarmeerd?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 9 april 2011, 23:58:11
Ja in dit soort uitzonderlijke situaties moet je misschien puntje een eigen veiligheid even niet al te nouw nemen. Je doel is om de schutter zsm uitschakelen. Ik ben wel benieuwd of aan de hand van de vele 112 meldingen ook het AT meteen wordt mee gealarmeerd?

Dat was inderdaad een puntje waar ik ook aan dacht ... Daarnaast weet ik niet of de collega's in Hollands-Midden al AMOK getraind zijn ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #13 Gepost op: 10 april 2011, 13:41:02
Tijdens het schieten was er al politie ter plaatste welke het winkelcentrum ingingen in de richting
van de schoten. Toen werden ze op een slachtoffer gewezen wat overleden was en dit bleek
de schutter te zijn. Hierop is ook het schieten gestopt.

Bron is enigzins onduidelijk, maar dit lijkt wel elementen van de AMOK-procedure te bevatten, toch?
Senior GGP / Oost-Brabant


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #14 Gepost op: 10 april 2011, 15:21:46
De korpschef meldt nu in de live persco (Journaal 24) dat agenten die ter plaatse kwamen direct hun kogelwerende vesten hebben aangetrokken. Vervolgens zijn zij meteen naar binnen gegaan met het doel de schutter uit te schakelen.
Senior GGP / Oost-Brabant


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #15 Gepost op: 10 april 2011, 21:43:03
De korpschef meldt nu in de live persco (Journaal 24) dat agenten die ter plaatse kwamen direct hun kogelwerende vesten hebben aangetrokken. Vervolgens zijn zij meteen naar binnen gegaan met het doel de schutter uit te schakelen.

Heel goed zo leren we het tegenwoordig. En niet meer dan terecht vind ik zelf. Je kunt als politieman niet blijven staan en wachten op backup. De schutter uitschakelen dat is prioriteit 1. Volgens mij is het merendeel van de politiemensen in Nederland inmiddels al getraind op dit gebied.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #16 Gepost op: 10 april 2011, 21:50:47
Heel goed zo leren we het tegenwoordig. En niet meer dan terecht vind ik zelf. Je kunt als politieman niet blijven staan en wachten op backup. De schutter uitschakelen dat is prioriteit 1. Volgens mij is het merendeel van de politiemensen in Nederland inmiddels al getraind op dit gebied.

O ja, wanneer heb jij tijdens IBT de training gehad??
Ik heb in juni wel 2 IBT dagen, dit zijn 2 toetsdagen. Voor het 1e half jaar en het 2de half jaar. Zijn we weer klaar voor de rest van het jaar??


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 10 april 2011, 21:51:56
Ook zonder die opleiding/training zou ik waarschijnlijk niet buiten wachten in een dergelijke situatie. Ik hoop alleen dat mijn collega's er hetzelfde over denken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 10 april 2011, 21:52:30
O ja, wanneer heb jij tijdens IBT de training gehad??
Ik heb in juni wel 2 IBT dagen, dit zijn 2 toetsdagen. Voor het 1e half jaar en het 2de half jaar. Zijn we weer klaar voor de rest van het jaar??

Bij ons stond hij gewoon in het programma ingepland. Maar ik gok zomaar dat we aankomende weken in het teken staan van AMOK training........... 98uiye 98uiye


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #19 Gepost op: 10 april 2011, 21:58:11
Ook zonder die opleiding/training zou ik waarschijnlijk niet buiten wachten in een dergelijke situatie. Ik hoop alleen dat mijn collega's er hetzelfde over denken.

Als we op dezelfde melding rijden en jou maatje wil/kan/durft niet, ga ik direct met je mee naar binnen.