Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 221679 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #170 Gepost op: 4 september 2012, 22:38:40
Helaas, bij de brandweer krijg je levens reddend handelen, en dat is geheel iets anders dan EHBO. EHBO is beduidend breder dan wat je bij de brandweer krijgt. Dus je zult weldegelijk je EHBOdiploma moeten halen. ;)
Toen (tig jaren geleden) de vooropleidingen cq instroomeisen werden vastgesteld voor ambulancepersoneel was er nog geen LPLHB en was het EHBO diploma van het OK voldoende, domweg omdat er nog geen volwaardige concurrentie was met gelijkwaardige en/of betere EHBO opleidingen.
De instroomeisen zijn nooit bijgesteld naar de actualiteit met betrekking tot de huidige marktwerking in de EHBO en BHV opleidingswereld waarin het niveau in algemeenheid dramatisch is gedaald.
Het gevolg is dat het LPLHB en andere EHBO diploma's met beduidende meerwaarde en hoger niveau dan die van het OK niet worden geaccepteerd door ambulance opleidingsinstituten.
Blind staren op de regeltjes ...  :-X
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #171 Gepost op: 4 september 2012, 22:52:32
Hallo Allemaal,

Ik heb me ingeschreven voor mijn EHBO cursus en heb gekozen voor een aantal hele dagen en 1 avondles+ examen en ben benieuwd hoe andere de cursus is bevallen

Verder beschik ik al over mijn C rijbewijs

zover ik heb kunnen vinden op het internet zijn de eisen vrij kort (mbt opleidingen) maar zijn er opleidingen die de kans van solliciteren en aangenomen worden vergroten?

ik ben nu 27jaar en heb geruime rij ervaring, ben een echte teamplayer, stressbestendig en straks ook me EHBO maar wil me natuurlijk zo goed mogelijk voorbereiden en in mezelf investeren (voor mezelf en om een betere kans te maken)

Groetjes en alvast bedankt

Marcel

Hallo Marcel,

Je verteld dat je stressbestendig bent, maar om je daarmee te kenmerken richting een medisch vak vind ik persoonlijk erg riskant. Stressbestendig zijn is een heel breed begrip naar mijn mening, op een kantoor heb je te maken met een heel andere stress dan bijvoorbeeld bij een ongeluk, als jij ergens aankomt en er liggen ledematen op de weg en het ziet er allemaal heel erg slecht uit, dan denk ik dat niemand kan zeggen op de pro's na, dat je stressbestendig bent (kijkende naar de beroepen die zich bezighouden met proffesionele hulpverlening).

Ik ben zelf ook geen Pro hoor... Maar ik denk dat het woord stressbestendig te snel bij iemand geplaatst word die zich wilt richten op de hulpverlening.

Correct my if im wrong:D

Groetjes Mitch


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #172 Gepost op: 5 september 2012, 09:55:53
Hallo Marcel,

Je verteld dat je stressbestendig bent, maar om je daarmee te kenmerken richting een medisch vak vind ik persoonlijk erg riskant. Stressbestendig zijn is een heel breed begrip naar mijn mening, op een kantoor heb je te maken met een heel andere stress dan bijvoorbeeld bij een ongeluk, als jij ergens aankomt en er liggen ledematen op de weg en het ziet er allemaal heel erg slecht uit, dan denk ik dat niemand kan zeggen op de pro's na, dat je stressbestendig bent (kijkende naar de beroepen die zich bezighouden met proffesionele hulpverlening).

Ik ben zelf ook geen Pro hoor... Maar ik denk dat het woord stressbestendig te snel bij iemand geplaatst word die zich wilt richten op de hulpverlening.

Correct my if im wrong:D

Groetjes Mitch

Erg filosofische woorden voor een 19 jarige.
Arts  www.alphalog.nl


Marcel85

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #173 Gepost op: 5 september 2012, 14:17:10
Hallo Marcel,

Je verteld dat je stressbestendig bent, maar om je daarmee te kenmerken richting een medisch vak vind ik persoonlijk erg riskant. Stressbestendig zijn is een heel breed begrip naar mijn mening, op een kantoor heb je te maken met een heel andere stress dan bijvoorbeeld bij een ongeluk, als jij ergens aankomt en er liggen ledematen op de weg en het ziet er allemaal heel erg slecht uit, dan denk ik dat niemand kan zeggen op de pro's na, dat je stressbestendig bent (kijkende naar de beroepen die zich bezighouden met proffesionele hulpverlening).

Ik ben zelf ook geen Pro hoor... Maar ik denk dat het woord stressbestendig te snel bij iemand geplaatst word die zich wilt richten op de hulpverlening.

Correct my if im wrong:D

Groetjes Mitch


Ga ik je inderdaat corrigeren, (al vind ik het een raar antwoord op mijn vraag) ik weet van mezelf door werkverleden en persoonlijk verleden dat ik stressbestendig ben.

En of stressbestindig nu het gene is wat iemand nodig is voor rondslingerende ledematen.... ook maar een paar stevige schoenen nog meer.
Maar goed even goede vrienden...

maar heeft iemand ook een antwoord op mijn vraag?

groetjes


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #174 Gepost op: 5 september 2012, 14:23:16
Ik wil niet geheel oftopic gaan:P Maar ik reageerde niet op de vraag die jij stelde, enkel op het stressbestendige gedeelte.. Ik zeg ook niet dat jij het verkeerd gebruikt of verkeerd plaatst.. ik vertel enkel dat het vaak verkeerd geplaatst word bij iemand die nog geen ervaring heeft in de medische sector of uberhaubt iets ernstigs heeft meegemaakt.

Dus ter verduidelijking, het was niet verkeerd bedoeld tegenover jou! Dus idd evengoede vrienden!  998765
In ieder geval vanuit mijn kant veel succes!


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #175 Gepost op: 5 september 2012, 18:23:28
Wat op zich een goede opstart zou kunnen zijn is proberen aangenomen te worden op een huisartsenpost


Marcel85

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #176 Gepost op: 6 september 2012, 11:31:18
Wat op zich een goede opstart zou kunnen zijn is proberen aangenomen te worden op een huisartsenpost

Heb al gezocht na vacatures hier in de buurt in de zorg alleen heb ik hier nu nog geen opleidingen voor...
Maar goed volgende week dinsdag begin ik met mijn EHBO is alvast een stap in de goede richting voor mijn droom baan :)


rooster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #177 Gepost op: 7 september 2012, 12:32:45
Marcel hier nog een paar tips.

Veel mensen willen op de ambu werken, in friesland kregen ze op de laatste vacature 300 reacties binnen!
Omdat je in een vijver vist met vele anderen moet je er boven uitspringen. Probeer bij de post waar ze een vacature hebben stage te lopen, zodat ze je een beetje leren kennen. Ik weet dat sommige rav's hun nieuwe ACH bij de huisarstenCH weghalen andere halen ze juist weer bij defentie weg, hier kun je ook eerst beginnen, echter kan dit wel redelijk duf werk zijn(HAP ch dan).
Bij ons in Groningen maak je een redelijk grote kans om uitgenodigd teworden als je soliciteerd hebt en al een keer heb meegelopen.

Veel succes


wesselblaauw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #178 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:19:44
ik ben wessel en ik ben 15 jaar. ik wil graag ambulance chauffeur worden maar ik weet niet wat voor opleiding ik hiervoor het beste kan kiezen. ik doe nu opleiding voertuigen techniek waarvan ik hopelijk mijn diploma mag ontvangen! maar nu moet ik een opleiding kiezen.
wie kan mij helpen en wie weet welke opleiding ik kan doen vanaf mijn 16e (word in april 16)
BRANDWEERMAN BEN JE ALTIJD 24/7


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #179 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:46:59
Het beste kun je hier op het forum even rustig gaan lezen; te beginnen bij dit topic.  ;)