Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 221336 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sturrie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #90 Gepost op: 20 oktober 2010, 11:55:37
okeuj, dan weet ik dat ook weer. ik dank u allemaal hartelijk voor uw reactie en antwoorden op mijn vraag.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #91 Gepost op: 5 januari 2011, 21:07:35
Is er iemand die wat meer informatie kan geven over de nieuwe opleiding tot chauffeur ?

Hoe ziet deze eruit, qua indeling en lesprogramma ?


Gr. rene


lando

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #92 Gepost op: 9 januari 2011, 21:21:56
Goede middag, ik heb een vraag, ik wil Ambulance chauffeur worden, ik heb rijbewijs B-BE-en C en alles voor groot rijbewijs en heb (ben herhaling aan het doen voor mijn EHBO/Reanimatie )en heb bij Ambulancedienst Zuid- Holland Zuid een avonddienst mee gelopen, en is mijn zeer goed bevallen, en het maak niet uit of ik op de B wagen komt en later op de A wagen kan komen, want ik ben badmeester geweest en ben actief geweest bij de Reddingsbrigade en varend redden gedaan en nu dat ik wat meer papieren heb wil ik heel graag als chauffeur op een Ambulance, en de betreffende opleidingen voor volgen, ik zit in portefeuille in Zuid-Holland Zuid maar wat kan ik nog meer doen om mijn kansen te vergroten, want het is mijn grootste wens dat ik op de Ambulance kan komen ik heb ook CCV-B rijvaardigheids training/slipcursus gehad met de vrachtwagen ,zou jullie nog advies weten en willen geven om mijn kans te vergroten
M.V.G: L.J


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #93 Gepost op: 9 januari 2011, 21:57:52
Goede middag, ik heb een vraag, ik wil Ambulance chauffeur worden, ik heb rijbewijs B-BE-en C en alles voor groot rijbewijs en heb (ben herhaling aan het doen voor mijn EHBO/Reanimatie )en heb bij Ambulancedienst Zuid- Holland Zuid een avonddienst mee gelopen, en is mijn zeer goed bevallen, en het maak niet uit of ik op de B wagen komt en later op de A wagen kan komen, want ik ben badmeester geweest en ben actief geweest bij de Reddingsbrigade en varend redden gedaan en nu dat ik wat meer papieren heb wil ik heel graag als chauffeur op een Ambulance, en de betreffende opleidingen voor volgen, ik zit in portefeuille in Zuid-Holland Zuid maar wat kan ik nog meer doen om mijn kansen te vergroten, want het is mijn grootste wens dat ik op de Ambulance kan komen ik heb ook CCV-B rijvaardigheids training/slipcursus gehad met de vrachtwagen ,zou jullie nog advies weten en willen geven om mijn kans te vergroten
M.V.G: L.J
Als ik het zo lees, heb je al veel dingen en ervaringen die andere eventuele kandidaten niet hebben.
Aangezien het animo naar de baan als ambulancecahauffeur groot is, is het advies om vaak te schrijven zodat je continu in portefeuille blijft.
En natuurlijk direct weer reageren als je een vacature tegenkomt.
Ik zou ook verder gaan kijken als ZHZ en dus andere regio's in de buurt benaderen.

Succes!
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


lando

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #94 Gepost op: 13 januari 2011, 16:26:49
bedankt voor het mailtje en advies O0


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #95 Gepost op: 13 januari 2011, 18:27:41
Verder kun je evt ook nog solliciteren in Friesland bij  AmbulanceZorg Fryslan: daar hebben ze ook nog de beschikking over een ambulanceboot.  998765
Maar zoals aangegeven, kijk ook verder dan deze ene dienst. Soms is er een tijdje niet zo'n groot verloop bij een dienst, dus dan kun je beter je pijlen richten op meerdere doelen.
Geloof niet alles wat je denkt.


M

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #96 Gepost op: 20 januari 2011, 19:51:54
Hallo,

Ik heb binnekort een sillicitatiegesprek bij het RAV.
in de uitnodiging staat dat er een gesprek zal zijn met een 1e en aansluitend met een 2e commissie.
Weet iemand wat dit in houd. bestaat zoŽn commissie uit 2 of meer personen?

zenuwe beginnen al lichtelijk te spelen maar het zal wel goed komen  :D
Meer als jezelf kan je toch niet zijn.

Groet!


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #97 Gepost op: 20 januari 2011, 23:46:51
Hey M,

gaaf dat je door de "papieren ronde" bent en op gesprek mag komen. Maar RAV is nogal algemeen, welke RAV heb je gesolliciteerd?
Over die commissies kan ik weinig vertellen, maar daar krijg je vast antwoord op via een ander forum lid.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Bart S

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 21 januari 2011, 01:26:46
Hallo,

Ik heb binnekort een sillicitatiegesprek bij het RAV.
in de uitnodiging staat dat er een gesprek zal zijn met een 1e en aansluitend met een 2e commissie.
Weet iemand wat dit in houd. bestaat zoŽn commissie uit 2 of meer personen?

zenuwe beginnen al lichtelijk te spelen maar het zal wel goed komen  :D
Meer als jezelf kan je toch niet zijn.

Groet!

Iedere RAV zal wel zijn eigen werkwijze hebben, maar in mijn geval had ik een eerste gesprek met de P&O dame, de teamcoördinator en twee afgevaardigden uit het team (chauffeur en pleeg). Daarna een meerijdienst en vervolgens weer een gesprek met P&O (arbeidsvoorwaarden). Tegenwoordig heb je volgens mij bij ons het eerste gesprek alleen met P&O, Teamco en een instructeur.

In ieder geval succes!


lando

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #99 Gepost op: 23 januari 2011, 20:09:34
hallo ,
ik heb een vraag, of 1 van jullie weet welke Ambulancediensten ik kan aanschrijven, en hebben jullie ook een adres voor me waar ik het heen moet sturen want ik heb Ambulancedienst zuid holland zuid al aan geschreven en in Barendrecht en ik heb op div sits gekeken maar kom niet verder voor adressen weten jullie misschien nog wat voor mijn ,BVD  e050