Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 768471 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1260 Gepost op: 14 december 2012, 12:47:39
Hier zie je toch ook nog een softshell van de politie (agent die de stoel naar voren doet)..

Bij de grotere incidenten vind ik het wel handig als er op de rug staat wat zijn/haar taak is. Maar voor de rest beetje overbodig in mijn ogen. Maar er is geloof ik al een uitgebreide discussie geweest >:D

Ik doelde op de tekst hondengeleider ;) Dat die uitgebreide discussie geweest is weet ik. Inmiddels begrepen dat het bij de hondengeleiders tevens een ''waarschuwing'' is voor omstanders en collega's, dat er (meestal) naast de collega nog een levende perforator aan een touwtje zit  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1261 Gepost op: 14 december 2012, 13:27:32
Vraagje? Moet de academie lockers ter beschikking stellen?

Op de VP opleiding hebben we tot nu toe alleen maar alles in burger gedaan, maar binnenkort willen ze naar uniform overgaan. Aangezien ik les heb in de avonduren en overdag gewoon werk heb, betekent dit dat ik mijn uniform naar mijn werk moet meenemen. Ik reis elke dag met de trein en fiets naar mijn werk en daarnaast moet ik ook veel op locaties zijn, tel daarbij op dat ik geen locker ofzo op mijn werk heb en je komt tot de conclusie dat ik elke keer met een tas met uniform + jas + schoenen + pet + koppel moet gaan rondfietsen, met bijbehorend risico dat een collega op een bepaald moment er met spullen ervandoor gaat!

Ik erger me een beetje aan de 'auto' cultuur die er heerst, even dit ophalen, even dat regelen, allemaal met de auto, maar ik heb geen auto!

Het lijkt mij van wel, maar de academie zou de academie niet zijn als zij daar weer net even anders over denken! Godzijdank dat we daar in ieder geval vanaf zijn!


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1262 Gepost op: 14 december 2012, 15:43:37
@Dinozzo; Bedankt voor de tips! Draag hem al vrij los, volgende dienst nog wat losser proberen.
Vraagje? Moet de academie lockers ter beschikking stellen?

Op de VP opleiding hebben we tot nu toe alleen maar alles in burger gedaan, maar binnenkort willen ze naar uniform overgaan. Aangezien ik les heb in de avonduren en overdag gewoon werk heb, betekent dit dat ik mijn uniform naar mijn werk moet meenemen. Ik reis elke dag met de trein en fiets naar mijn werk en daarnaast moet ik ook veel op locaties zijn, tel daarbij op dat ik geen locker ofzo op mijn werk heb en je komt tot de conclusie dat ik elke keer met een tas met uniform + jas + schoenen + pet + koppel moet gaan rondfietsen, met bijbehorend risico dat een collega op een bepaald moment er met spullen ervandoor gaat!

Ik erger me een beetje aan de 'auto' cultuur die er heerst, even dit ophalen, even dat regelen, allemaal met de auto, maar ik heb geen auto!
Ik ken het probleem, moet met het OV naar de academie. Bij ons was het wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar gezien de drukte op de academies is alles wss bezet. Mijn advies; leg je situatie even bij de PA neer en waarschijnlijk kunnen ze wel iets regelen. Niet? Dan is het heel simpel, dan ben je gewoon vaker in burger. Eens zien hoe snel ze dan iets kunnen regelen.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1263 Gepost op: 14 december 2012, 15:48:57
Vraagje? Moet de academie lockers ter beschikking stellen?

Op de VP opleiding hebben we tot nu toe alleen maar alles in burger gedaan, maar binnenkort willen ze naar uniform overgaan. Aangezien ik les heb in de avonduren en overdag gewoon werk heb, betekent dit dat ik mijn uniform naar mijn werk moet meenemen. Ik reis elke dag met de trein en fiets naar mijn werk en daarnaast moet ik ook veel op locaties zijn, tel daarbij op dat ik geen locker ofzo op mijn werk heb en je komt tot de conclusie dat ik elke keer met een tas met uniform + jas + schoenen + pet + koppel moet gaan rondfietsen, met bijbehorend risico dat een collega op een bepaald moment er met spullen ervandoor gaat!

Ik erger me een beetje aan de 'auto' cultuur die er heerst, even dit ophalen, even dat regelen, allemaal met de auto, maar ik heb geen auto!

Op welke academie zit je?..
Ik doelde op de tekst hondengeleider ;) Dat die uitgebreide discussie geweest is weet ik. Inmiddels begrepen dat het bij de hondengeleiders tevens een ''waarschuwing'' is voor omstanders en collega's, dat er (meestal) naast de collega nog een levende perforator aan een touwtje zit  ;)

Hondengeleider prima idd O0 Voor de rest geen teksten op de rug wel zo makkelijk :)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1264 Gepost op: 14 december 2012, 16:31:36
@Dinozzo; Bedankt voor de tips! Draag hem al vrij los, volgende dienst nog wat losser proberen.Ik ken het probleem, moet met het OV naar de academie. Bij ons was het wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar gezien de drukte op de academies is alles wss bezet. Mijn advies; leg je situatie even bij de PA neer en waarschijnlijk kunnen ze wel iets regelen. Niet? Dan is het heel simpel, dan ben je gewoon vaker in burger. Eens zien hoe snel ze dan iets kunnen regelen.
Dat was ook mijn strekking, maar daar zijn mijn klasgenoten niet zo blij mee omdat zij graag t uniform willen aantrekken. Ik heb gewoon geen zin in om elke keer een sporttas van 10 kg mee te nemen ;)

Op welke academie zit je?..
Hondengeleider prima idd O0 Voor de rest geen teksten op de rug wel zo makkelijk :)
Den Haag
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #1265 Gepost op: 14 december 2012, 18:04:12
Den Haag

Benader de manager onderwijs en leg je probleem voor. de laatste keer dat ik daar lessen volgden waren echt niet alle lockers in gebruik.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1266 Gepost op: 14 december 2012, 18:33:09
Benader de manager onderwijs en leg je probleem voor. de laatste keer dat ik daar lessen volgden waren echt niet alle lockers in gebruik.

Gelukkig 3e kwartaal naar de Yp, zal iedergeval een hoop schelen 0098


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #1267 Gepost op: 14 december 2012, 19:13:21
Ik zit in Ehv. En daar is het zelfde probleem. Ik beschik wel over een auto en zit ver genoeg in de opleiding om wel uniform te kunnen en mogen reizen. Ik voel me daar echter niet toe geroepen en neem dus ook ieder dag een tas mee en sleep deze van lokaal naar lokaal. T is gewoon niet anders net de grote huidige intake.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1268 Gepost op: 14 december 2012, 19:18:45
Ik zit in Ehv. En daar is het zelfde probleem. Ik beschik wel over een auto en zit ver genoeg in de opleiding om wel uniform te kunnen en mogen reizen. Ik voel me daar echter niet toe geroepen en neem dus ook ieder dag een tas mee en sleep deze van lokaal naar lokaal. T is gewoon niet anders net de grote huidige intake.

Bijzonder.. Dan ook altijd je gordel om? Lijkt me een rare keuze dat het wel mag.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1269 Gepost op: 14 december 2012, 19:31:45
Ik zit in Ehv. En daar is het zelfde probleem. Ik beschik wel over een auto en zit ver genoeg in de opleiding om wel uniform te kunnen en mogen reizen. Ik voel me daar echter niet toe geroepen en neem dus ook ieder dag een tas mee en sleep deze van lokaal naar lokaal. T is gewoon niet anders net de grote huidige intake.

Is er wat op tegen om een burgerjas over je uniform aan te trekken in de auto? Ik ben zelf niet zo van de verkleedpartijen en los het dus vaak op door een normale jas over m'n werkkleding aan te trekken. ::)