Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 766139 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1280 Gepost op: 7 januari 2013, 11:40:05
Nu een vraag: aangezien ik van mijn werk af kom: mijn werk heeft geen afgesloten ruimtes en ik heb er geen kluisje o.i.d. dit betekent dus dat mijn politiekleding en geweldmiddelen (ik ben soms op andere locaties) op mijn werkkamer staat (flexplekken dus iedereen kan erbij komen). Aangezien wij nogal veel monteurs hebben is de kans best groot dat vroeg of laat de bedoel gejat wordt. Kan ik hiermee narigheid verwachten?

Ik zou er wel vanuit gaan als ik u was. Je bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je eigen spullen, zeker als het je door rijkswegen verstrekte geweldsmiddelen zijn.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1281 Gepost op: 7 januari 2013, 11:44:06
Ik zou er wel vanuit gaan als ik u was. Je bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je eigen spullen, zeker als het je door rijkswegen verstrekte geweldsmiddelen zijn.

Ik denk dat ik langzamerhand de handdoek in de ring ga gooien. Het wordt me gewoon onmogelijk gemaakt om onderwijs te volgen binnen de politie  :-\ :-X
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1282 Gepost op: 7 januari 2013, 11:49:18
wat zegt je traject begeleider hiervan?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1283 Gepost op: 7 januari 2013, 11:49:27
Ik denk dat ik langzamerhand de handdoek in de ring ga gooien. Het wordt me gewoon onmogelijk gemaakt om onderwijs te volgen binnen de politie  :-\ :-X

Klop eens aan bij een bond of OR/OC


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1284 Gepost op: 7 januari 2013, 12:06:45
@Kaasje,
Je denkt te moeilijk voor mijn gevoel kerel zoals ik het lees.
De academie veroorzaakt een probleem in dit geval want jij moet je kluisje leegmaken en weer met je uniform gaan zeulen.

Als de academie mij dit zou flikken dan krijgen ze van mij 2 opties:
1. Ik behoudt mijn kluis als jullie willen dat ik in uniform de lessen volg.
2. Ik volg mijn lessen in burger kleding want ik kan niet garanderen dat mijn uniform en toebehoren overdag niet gestolen wordt van mij omdat ik op mijn werk geen veilige plek heb voor mijn uniform en toebehoren.

Het is namelijk zo Kaasje dat de academie een probleem voor jou creeërt daar waar zij zelf te kort schieten in goede middelen.
Zo lust ik er ook nog wel een paar. Ik zeg gewoon lekker je kluisje houden en anders in burger je lessen volgen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1285 Gepost op: 7 januari 2013, 12:07:17
Ik denk dat ik langzamerhand de handdoek in de ring ga gooien. Het wordt me gewoon onmogelijk gemaakt om onderwijs te volgen binnen de politie  :-\ :-X
Je zou wel gek zijn om hierdoor met je opleiding te stoppen of speelt er meer dat je zo snel je koppie laat hangen ?
Want dat is iets dat kunnen wij niet zien natuurlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1286 Gepost op: 7 januari 2013, 12:13:30
Je zou wel gek zijn om hierdoor met je opleiding te stoppen of speelt er meer dat je zo snel je koppie laat hangen ?
Want dat is iets dat kunnen wij niet zien natuurlijk.
In mijn opleidingsklas zijn ook een aantal personen die de handdoek in de ring hebben willen gooien om dingen zoals dit. Zoals enrico aangeeft is het heel makkelijk. Je volgt de lessen in uniform met kluisje, of je komt voortaan in burger. Heb het er even over met de 'begeleidend docent' binnen de PA of de persoon die over de kluisjes gaat.
Als je het probleem uitlegt zullen ze het waarschijnlijk begrijpen en kan je je kluisje gewoon houden. Zo niet, dan ben je voortaan in burger. Eens zien hoe snel je dan weer een kluis hebt ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1287 Gepost op: 7 januari 2013, 12:47:01
In mijn opleidingsklas zijn ook een aantal personen die de handdoek in de ring hebben willen gooien om dingen zoals dit. Zoals enrico aangeeft is het heel makkelijk. Je volgt de lessen in uniform met kluisje, of je komt voortaan in burger. Heb het er even over met de 'begeleidend docent' binnen de PA of de persoon die over de kluisjes gaat.
Als je het probleem uitlegt zullen ze het waarschijnlijk begrijpen en kan je je kluisje gewoon houden. Zo niet, dan ben je voortaan in burger. Eens zien hoe snel je dan weer een kluis hebt ;)
Klopt er zijn zoveel dingen die een beetje half half verlopen dat ik er een beetje moe van wordt. Daarnaast is het hele idee van "kom maar even dingen regelen, maar wel tijdens kantooruren" uitermate irritant omdat ik er elke keer weer vakantieuren voor moet opnemen of op andere momenten mijn uren moet inhalen.

Inmiddels bericht gehad van zowel de docent als van de academie dat het inderdaad het beleid is dat alleen voltijdstudenten een locker mogen hebben. Er is ook al aangegeven dat als ik mijn locker niet leeg ruim het slot vernield zal worden en de spullen eruit worden gehaald. Bericht van de academie is dat ik maar de hele dag mijn tas moet mee zeulen op mijn werk, wat natuurlijk totale lariekoek is.

Andere optie is natuurlijk om gewoon een contractje te maken tussen mijn werkgever en de politie, waarbij ik even naar huis ga om mijn spullen te halen en dat de politie daarvoor een factuurtje krijgt op kwestie van uurtje factuurtje, denk echter dat ze voor dat geld beter een paar volvo's kunnen aanschaffen  :D (alhoewel hier natuurlijk wel een bittere ernst in zit, ik heb gewoon een goed betaalde baan en doe dit voor mijn lol erbij, echter de lol begint nu wel heel snel minder te worden!).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1288 Gepost op: 7 januari 2013, 13:02:57
Dat zijn inderdaad geen dingen waar je vrolijk van wordt Kaasje. Je wordt er eerder stik sacherijnig van wat ik kan begrijpen.

Ik zou er persoonlijk makkelijk in zijn en zeggen ik kom in burger want het is met mijn werk onmogelijk wat jullie willen en als het jullie niet bevalt dan heb je hier alle spullen terug en zoek je het maar uit.
Hou er gewoon niet van als een instituut wat politie heet van hun probleem mijn probleem gaat maken omdat zij hun zaken niet op orde hebben.
Wat je misschien nog wel kan doen is de media opzoeken als je er met via de vakbond of OR/OC niet uit komt en kijken hoe men in Den Haag er op reageert want als ik het zo lees ben jij niet de enige die hier tegen aan loopt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1289 Gepost op: 7 januari 2013, 14:48:37
Aan de ene kant natuurlijk vreemd dat er geen locker ter beschikking wordt gesteld. Aan de andere kant, het is waarschijnlijk 1 sporttas waar je mee moet lopen. Van te voren weet je welke lessen je krijgt neem ik aan dus je hoeft niet elke keer je gehele uitrusting mee te nemen. Theorieles is alleen dienstschoenen, broek, overhemd.

En als je hier al gefrustreerd door raakt waardoor je denkt aan stoppen met de opleiding kan ik je verrassen, er komen ongetwijfeld nog meer frustraties!