Hulpverlening en CAO

Auteur Topic: Hulpverlening en CAO  (gelezen 4015 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Gepost op: 17 december 2008, 14:51:42
beste forumgenoten,

Het valt mij op dat de laatste tijd steeds meer particuliere bedrijfjes ontstaan die op evenementen op verschillende vakgebieden hulpverlening aanbieden, en hiervoor personeel op oproepbasis zoeken. Nu zijn er van die bedrijfjes die
de opgeroepen hulverleners een vergoeding bieden van bijvoorbeeld 25 euro per dagdeel. Is het niet zo dat men volgens
de CAO recht hebt op het minimum uurloon, want je bent tenslotte op dat moment werkzaam.

laat de discussie maar eens losbranden.  :)




RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #1 Gepost op: 17 december 2008, 15:19:18
Die 25 euro is een vrijwilligers vergoeding op basis van een onkostenvergoeding welke belastingvrij aan vrijwilligers uitbetaald mag worden. Je bent nooit echt als personeel bij dergelijke bureautjes in dienst.

Ruud


Gast48368

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 december 2008, 21:24:43
Ik heb hier en daar eens naar ge-googled, en het is overal weer verschillend.....ben nog nergens die 25,- tegengekomen.........heb je ook een voorbeeld iets voor ons? En bedoel je als vrijwilliger of een echte dienstbetrekking?


Gezocht: brandwacht
Vacaturenummer: 2798373

Meer vacatures van dit bedrijf | Vacature doorsturen


Vacature GEZOCHT: BRANDWACHT
BelleVue Uitzendbureau

Locatie/Standplaats:
Verschillende locaties in Nederland

Salaris:
Nader overeen te komen


Functieomschrijving:
Voor verschilende opdrachtgevers zijn wij per direct op zoek naar BRANDWACHTEN.
De werkzaamheden bevinden zich op verschillende locaties o.a. in Nederland, namelijk Rotterdam, Terneuzen, Geleen en Amsterdam.
De duur van de werkzaamheden is voor langere periode.

Functie-eisen:
- In heb bezit van opleiding brandwacht
- In bezit van eigen brandwachtkleding (zwarte broek, blauwe trui/bouse, veiligheidsschoenen)
- In bezit van geldig VCA
- In bezit van rijbewijs en eigen vervoer
- reizen moet geen bezwaar zijn

Dienstverband:
Uitzenden/Tijdelijk

Solliciteren:
Geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag uw sollicitatie met uw uitgebreide CV! U kunt uw sollicitatie digitaal versturen, door op onderstaande button "Solliciteer online" te klikken. Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met onze contactpersoon.

Meer vacatures van dit bedrijf | Vacature doorsturen

Plaatsingsdatum: 21-10-2008   Wijzigingsdatum: 21-10-2008  
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #3 Gepost op: 17 december 2008, 23:43:09


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #4 Gepost op: 22 december 2008, 15:31:37
nog eens over nagedacht.... ;)

Mensen die  "solliciteren" bij dit soort bedrijven, doen dat mijn inziens  met de "hobby insteek"
zijn ehv-er en vinden het leuk om bij evenementen te participeren, dus als hobby :)
De "werkgever" verdient er wat mee (ik heb werkelijk geen idee) en geeft een onkosten vergoeding(bijv. de 25 euro)
Tja...als dezelfde "werkgever"enorm zijn zakken aan het vullen is en door relatief "goedkoop personeel" ergens neer te zetten..... :-\
is denk ik vanaf de zij lijn moeilijk te controleren en er een oordeel over te geven.

Het ligt werkelijk aan je zelf wat je wilt.
Als je het vanuit een professionele visie wil zien, zal het niet mee vallen als bedrijf om bijv. een verpleegkundige voor 25,- onkostenvergoeding in te huren.
of die verpleegkundige moet dit dus ook op vrijwillige basis doen en anders komt er vast een ander prijskaartje aan te hangen. ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2008, 16:38:09
nog eens over nagedacht.... ;)

Mensen die  "solliciteren" bij dit soort bedrijven, doen dat mijn inziens  met de "hobby insteek"
zijn ehv-er en vinden het leuk om bij evenementen te participeren, dus als hobby :)
De "werkgever" verdient er wat mee (ik heb werkelijk geen idee) en geeft een onkosten vergoeding(bijv. de 25 euro)
Tja...als dezelfde "werkgever"enorm zijn zakken aan het vullen is en door relatief "goedkoop personeel" ergens neer te zetten..... :-\
is denk ik vanaf de zij lijn moeilijk te controleren en er een oordeel over te geven.

Het ligt werkelijk aan je zelf wat je wilt.
Als je het vanuit een professionele visie wil zien, zal het niet mee vallen als bedrijf om bijv. een verpleegkundige voor 25,- onkostenvergoeding in te huren.
of die verpleegkundige moet dit dus ook op vrijwillige basis doen en anders komt er vast een ander prijskaartje aan te hangen. ;D



Een al wat ouder stukje over wanneer er nu een arbeidsoveréénkomst is en wanneer niet: http://www.cms-dsb.com/CMS_DSB/bin/enbin.jsp?class=PUB_PUBLICATIES&file=Sportieve_zaken_2003_08_1.pdf