Botsing

Auteur Topic: Botsing  (gelezen 1911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Duiven

  • Gast
Gepost op: 18 december 2008, 00:42:23
Ik heb even een vraagje over wat mij vandaag is overkomen.
Ik reed op de rotonde om deze 3/4 te nemen.
Toen ik halverwege was, schoot er nog net een auto voor mij langs, en aangezien deze plots moest remmen tikte ik hem met mijn bumper iets aan.
Hierdoor hebben we allebei een dut in onze bumper zitten.
De vraag is nu: wie is er fout.
Ik ben in princiepe bij haar achterop gereden, maar zij had mij voorang moeten verlenen want ik reed al op de rotonde en hier heb je voorang.
Waarschijnlijk dacht de vrouw nog wel voor mij langs te kunnen, en dat was ook wel goed gegaan als zij niet plots had hoeven remmen.
Graag jullie mening!




Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #1 Gepost op: 18 december 2008, 01:33:32
Je zegt het zelf... als de voorrangsregeling op de betreffende rotonde zo is geregeld dat jij voorrang had dan zat zij fout.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 18 december 2008, 01:58:23
Ik verplaats em even naar vragen aan Politie... het gaat hier per slot van rekening om de verkeersregels?


Mijn mening is niet van belang.....  die van je verzekeringsmaatschappij wel ;) Daarnaast heb je natuurlijk niet het complete beeld dat de verzekering wel heeft door 2 verklaringen te vergelijken...

Mocht je toch geinteresseerd zijn in mijn mening: ik denk dat dit een 50/50 wordt... jij hebt niet opgelet, en de ander heeft geen voorrang verleend....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #3 Gepost op: 18 december 2008, 09:09:00
Er staat niets over de tekens op de weg etc.
Helaas zijn nog steeds niet alle rotondes hetzelfde.  ::)
Wat je voor de verzekering wel kan doen is foto's van de situatie ter plaatse meesturen.
Sommigen maken zelfs "reconstructie foto's" om het nog beter in beeld te brengen.
Heb je geen getuigen?
Wat zijn de verklaringen op het schadeformulier?
Crime is a disease  I'm the cure When everythi