Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 299897 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #270 Gepost op: 9 januari 2015, 14:43:05
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1321474 date=1420810180
dat het niveau niet omhoog gaat is het simpele reden dat wij al vrij hoog zitten met de opschaling. De hoogste trede is alleen als er echt aanwijzingen zijn dat er per direct een aanslag kan plaats vinden of heeft gevonden. Echter kan je er wel vanuit gaan dat er achter de schermen en met name bij die diverse inlichtingen eenheden die met dit soort zaken te maken hebben en op turbo word gedraaid om de personen die al bekend zijn in de gaten te houden.

Ik geloof graag dat men achter de schermen hard werkt, de vraag is alleen is dat voldoende immers, de franse veiligheidsdiensten hielden de daders ook in beeld, toch hebben ze toe kunnen slaan met dit topic als gevolg. Dat doe mij dan "het angstige gevoel geven" dat men ondergronds uiterst goed is georganiseerd of dat de veiligheidsdiensten onvoldoende beeld hebben van dergelijke groepen (om welke reden dan ook) Om dan een signaal af te geven zoals nu door de overheid, ik weet het niet  :-\
Enerzijds doe je het voorkomen of je naïef bent anderzijds kun je ook onvoorzichtigheid bij bedoelde groeperingen uitlokken waardoor je beter beeld krijgt, hoe dan ook ik vind het op een of andere manier toch link (maar ja da's gevoel)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #271 Gepost op: 9 januari 2015, 14:55:47
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1321483 date=1420810985
Ik geloof graag dat men achter de schermen hard werkt, de vraag is alleen is dat voldoende immers, de franse veiligheidsdiensten hielden de daders ook in beeld, toch hebben ze toe kunnen slaan met dit topic als gevolg. Dat doe mij dan "het angstige gevoel geven" dat men ondergronds uiterst goed is georganiseerd of dat de veiligheidsdiensten onvoldoende beeld hebben van dergelijke groepen (om welke reden dan ook) Om dan een signaal af te geven zoals nu door de overheid, ik weet het niet  :-\
Enerzijds doe je het voorkomen of je naïef bent anderzijds kun je ook onvoorzichtigheid bij bedoelde groeperingen uitlokken waardoor je beter beeld krijgt, hoe dan ook ik vind het op een of andere manier toch link (maar ja da's gevoel)

Het niveau van de terreurdreiging is substantieel, oftewel het op één na hoogste. Aangezien men bij de veiligheidsdienst (nog) geen bewijzen heeft van een op hande zijnde aanslag in de richting van Nederland, is het opschroeven van het terreurdreigingsniveau niet nodig.

Zoals ook wordt aangegeven in de media, bestaat er altijd de mogelijkheid dat er een terreuraanslag plaatsvindt, maar dan kan men het niveau alsnog bijstellen.


dongkim

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #272 Gepost op: 9 januari 2015, 15:01:31
IS: 'Morgen zijn GB en de VS aan de beurt'

Al-Qaeda noch IS of een andere groep heeft tot nu toe officieel de verantwoordelijkheid opgeëist voor de bloedige aanslag op de redactie van Charlie Hebdo, wat eraan doet twijfelen of de twee broers in opdracht handelde. IS-prediker Abu Saad al-Ansari deed dat vandaag wel tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel.
'We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn', zei IS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. De stad is sinds juni in handen van de terreurgroep Islamitische Staat (IS).

Volgens hem is de aanslag van woensdag slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS. 'Morgen zijn Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en andere aan de beurt', zei hij.

Thomas McInerney, een gepensioneerde Amerikaanse luitenant-generaal, vertelde aan Fox News dat dit niet per se betekent dat IS de aanslag ook heeft georkestreerd. ‘Ze kunnen dit goed gebruiken als propagandamiddel.’ IS heeft het op alle landen gemunt die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.

Op Twitter werden de moorden eerder al door zowel aanhangers van Al-Qaeda als van IS, sinds 2013 openlijke vijanden, toegejuicht.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150109_01465043


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #273 Gepost op: 9 januari 2015, 15:03:17
Teeven: verscherpte aandacht na aanslag Parijs

Naar aanleiding van de aanslag in Parijs is er in Nederland "verscherpte aandacht" voor mogelijke aanslagen, zegt staatssecretaris Teeven. Hij wil in verband met de veiligheid niet uitleggen wat de inlichtingendiensten aan extra's doen.

http://nos.nl/artikel/2012465-teeven-verscherpte-aandacht-na-aanslag-parijs.html


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #274 Gepost op: 9 januari 2015, 15:12:46
Er zijn zichtbare maatregelen zichtbaar volgens de minister president maar wilt niet zeggen wat er zichtbaar is.  e050


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #275 Gepost op: 9 januari 2015, 16:10:17
Moet opeens denken aan een uitspraak die ik ooit gehoord heb. De veiligheidsdiensten worden maar zelden geroemd om hun succes omdat die niet bekend zijn, ze worden wel afgerekend op hun fouten omdat die groot nieuws zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #276 Gepost op: 9 januari 2015, 16:47:27
Ik kan mij een paar maand terug herinneren dat de AIVD/MIVD al sprak van capaciteits problemen door bezuiningen. Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat meespelen bij het voorkomen van eventuele aanslagen in Nederland.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #277 Gepost op: 9 januari 2015, 18:31:31
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1321520 date=1420816217
Moet opeens denken aan een uitspraak die ik ooit gehoord heb. De veiligheidsdiensten worden maar zelden geroemd om hun succes omdat die niet bekend zijn, ze worden wel afgerekend op hun fouten omdat die groot nieuws zijn.
Komt die niet uit een boek van de Jack Ryan serie van Tom Clancy ?
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #278 Gepost op: 9 januari 2015, 22:45:01
Komt die niet uit een boek van de Jack Ryan serie van Tom Clancy ?
Die is zo algemeen, daar heeft Clancy geen claim op ;-)
Bijdragen op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #279 Gepost op: 9 januari 2015, 23:55:39
Veiligheidsmaatregelen genomen in Nederland na situatie in Frankrijk


Gepubliceerd: 09 januari 2015 14:07
Laatste update: 09 januari 2015 15:41
  
Premier Mark Rutte heeft gezegd dat de politie en veiligheidsdiensten maatregelen hebben genomen om aanslagen te voorkomen.
''Deels zichtbaar en in belangrijke mate ook onzichtbaar.'' Hij wilde daar verder geen enkele mededeling over doen.

Het is volgens Rutte juist in het belang van de veiligheid om geen inzage te geven in de genomen maatregelen.

Hij riep op tot alertheid. De aanslag woensdag in Parijs en de daar nog altijd voortgaande gebeurtenissen ''onderschrijven de noodzaak alert te zijn'', zei de premier vrijdag na de wekelijkse ministerraad.

Mensen die zaken opmerken die kunnen duiden op voorbereidingen van terreuraanslagen moeten dat melden. Rutte riep ook iedereen op die weet heeft van iemand die voor de jihad wil afreizen, dat te melden.

Hij riep de Nederlanders verder op ''door te gaan met het leven zoals we dat gewend zijn: open en pluriform.'' Rutte zei te begrijpen dat mensen angst voelen. ''Maar het beste antwoord is doorgaan met onze manier van leven en tegelijk alert te zijn.''

Rutte sprak tegen dat de veiligheidsdiensten te weinig geld zouden hebben om hun werk goed te doen. Volgens de premier zijn er nu geen budgettaire problemen. ,,Maar als er extra geld nodig is, wordt dat gevonden'', verzekerde de premier.

lees verder: http://www.nu.nl/politiek/3969468/veiligheidsmaatregelen-genomen-in-nederland-situatie-in-frankrijk.html
Samen sterk in de hulpverlening!