MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 202905 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #250 Gepost op: 3 januari 2011, 22:20:10
De reden dat de voertuigen van de H-MMT's zo genummerd zijn, is denk ik vooral omdat ze regelmatig interregionaal worden ingezet. Als alle roepnummers van de MMT voertuigen dan 901 zouden zijn, moet je dus altijd een regionummer vermelden. Nu kun je je beperken tot het voertuignummer. Is slechts mijn vermoeden hoor, ik heb dit nergens bevestigd gezien/gehoord.

Een tweede reden kan zijn dat de LMAZ in de toekomst mogelijke een belangrijkere rol gaat spelen in alarmering van de MMT's. Daar was ooit sprake van namelijk. Ook in dat kader zouden vier verschillende voertuignummers makkelijker zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #251 Gepost op: 4 januari 2011, 08:32:41
De reden dat de voertuigen van de H-MMT's zo genummerd zijn, is denk ik vooral omdat ze regelmatig interregionaal worden ingezet. Als alle roepnummers van de MMT voertuigen dan 901 zouden zijn, moet je dus altijd een regionummer vermelden. Nu kun je je beperken tot het voertuignummer. Is slechts mijn vermoeden hoor, ik heb dit nergens bevestigd gezien/gehoord.

Een tweede reden kan zijn dat de LMAZ in de toekomst mogelijke een belangrijkere rol gaat spelen in alarmering van de MMT's. Daar was ooit sprake van namelijk. Ook in dat kader zouden vier verschillende voertuignummers makkelijker zijn.
Die tweede reden gaat denk ik alleen op als de LMAZ blijft bestaan, hetgeen vorig jaar nog uitermate twijfelachtig was.
greetz,  Enrique


Bart S

  • Gast
Reactie #252 Gepost op: 4 januari 2011, 08:55:11
Mannen,

de oude nummers die op de Vito's stonden behoren toe aan deze voertuigen van BiZa en konden dus niet meer gebruikt worden (is mij verteld). Daarom is er voor een nieuwe nummering gekozen, die gelijk loopt met de Lifeliner nummers. Dus 901 bij Lifeliner 1 enz. Er zijn vooralsnog door de drie traumacentra (Amsterdam, Rotterdam en Nijmegen) even zoveel Volvo's besteld. Of Groningen in de toekomst ook nog zal volgen.... de tijd zal het leren!


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #253 Gepost op: 4 januari 2011, 12:46:47
Mannen,

de oude nummers die op de Vito's stonden behoren toe aan deze voertuigen van BiZa en konden dus niet meer gebruikt worden (is mij verteld). Daarom is er voor een nieuwe nummering gekozen, die gelijk loopt met de Lifeliner nummers. Dus 901 bij Lifeliner 1 enz. Er zijn vooralsnog door de drie traumacentra (Amsterdam, Rotterdam en Nijmegen) even zoveel Volvo's besteld. Of Groningen in de toekomst ook nog zal volgen.... de tijd zal het leren!

Oh, nou we zullen wel zien.
Maar het kan het er ook aan liggen dat het UMCG team werkt voor 2 Ambulance diensten, UMCG Ambulancezorg en Ambulancezorg Groningen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #254 Gepost op: 4 januari 2011, 13:18:19
Maar het kan het er ook aan liggen dat het UMCG team werkt voor 2 Ambulance diensten, UMCG Ambulancezorg en Ambulancezorg Groningen.

Een Universitair Medisch Centrum of diens MMT werkt niet voor een ambulancedienst. Het is een eigenstandige verantwoordelijkheid van het UMC(G) om een MMT te leveren. Een ambulancedienst hoeft dus geen MMT zorg in te kopen.

Daarnaast moeten de traumacentra een landelijk dekkend netwerk van MMT's in stand houden en zijn de MMT's dus niet aan een regio of ambulancedienst gebonden.

Er zijn vooralsnog door de drie traumacentra (Amsterdam, Rotterdam en Nijmegen) even zoveel Volvo's besteld. Of Groningen in de toekomst ook nog zal volgen.... de tijd zal het leren!

Enig idee waarom Groningen niet gelijk mee heeft gedaan met de aanschaf van nieuwe voertuigen?
De afgelopen weken is denk ik wel gebleken dat een 4x4 geen kwaad kan ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #255 Gepost op: 4 januari 2011, 14:35:06
Een Universitair Medisch Centrum of diens MMT werkt niet voor een ambulancedienst. Het is een eigenstandige verantwoordelijkheid van het UMC(G) om een MMT te leveren. Een ambulancedienst hoeft dus geen MMT zorg in te kopen.

Daarnaast moeten de traumacentra een landelijk dekkend netwerk van MMT's in stand houden en zijn de MMT's dus niet aan een regio of ambulancedienst gebonden.

Enig idee waarom Groningen niet gelijk mee heeft gedaan met de aanschaf van nieuwe voertuigen?
De afgelopen weken is denk ik wel gebleken dat een 4x4 geen kwaad kan ;)
Okay  :)  dat wist ik niet..
Ja het zou hier wel handig zijn ja.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #256 Gepost op: 4 januari 2011, 14:52:05
Een van de artsen van het MMT heeft zijn eigen XC70, met blauw. Die komt er wel in deze situaties.
Digitaal onderzoek


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #257 Gepost op: 4 januari 2011, 14:56:29
Een van de artsen van het MMT heeft zijn eigen XC70, met blauw. Die komt er wel in deze situaties.
Van groningen? Nice O0


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #258 Gepost op: 4 januari 2011, 15:10:54
Dat is deze wagen:



Zoals je kunt zien, zit achterop een statief voor een zwaailicht. Er staan wel meer foto's van dit voertuig op het forum, maar ik heb even geen tijd om die op te zoeken ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #259 Gepost op: 4 januari 2011, 15:42:34
Deze MMT-arts is tevens de MMA van AmbulanceZorg Groningen.
Geloof niet alles wat je denkt.