verandering inzet criteria (structuur)

Auteur Topic: verandering inzet criteria (structuur)  (gelezen 5476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jos.akker

  • Gast
Gepost op: 1 januari 2004, 17:29:01
Ik heb vernomen dat de structuur van de sigma gaat veranderen van medisch assistent naar assistent in de vorm van logostiek, dus tent opzetten en sjouwen, en de rest komt te vervallen.
Wat ook een andere les inhoud gaat geven in de hoc cursus.
Wie kan mij daar iets meer over vertellen.
Aangegeven wordt dat dit is om de drempel te verlagen in verband met een te kort aan sigma leden.
In eindhoven willen ze kijken welk standpunt de ghor in gaat nemen.
Dit in verband met het verliezen van de opgebouwde kwaliteiten van de huidige sigma leden op het gebied van medisch assistent.
Ook moeten wij in eindhoven een cursus gaan volgen die iedereen binnen de hulp verlening moet gaan volgen namelijk een basis-ghor cursus.
Dit zou landelijk moeten gaan gebeuren heb ik begrepen
 ???




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2004, 18:00:23
Ik heb vernomen dat de structuur van de sigma gaat veranderen van medisch assistent naar assistent in de vorm van logostiek, dus tent opzetten en sjouwen, en de rest komt te vervallen.
Wat ook een andere les inhoud gaat geven in de hoc cursus.
Wie kan mij daar iets meer over vertellen.
Aangegeven wordt dat dit is om de drempel te verlagen in verband met een te kort aan sigma leden.
In eindhoven willen ze kijken welk standpunt de ghor in gaat nemen.
Dit in verband met het verliezen van de opgebouwde kwaliteiten van de huidige sigma leden op het gebied van medisch assistent.
Ook moeten wij in eindhoven een cursus gaan volgen die iedereen binnen de hulp verlening moet gaan volgen namelijk een basis-ghor cursus.
Dit zou landelijk moeten gaan gebeuren heb ik begrepen
 ???

Natuurlijk ga je, als vertelt dat mensen moeten gaan sjouwen, veel meer vrijwilligers krijgen en zal het tekort snel weggewrkt kunnen worden ???

Henk


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2004, 18:43:06
Ook moeten wij in eindhoven een cursus gaan volgen die iedereen binnen de hulp verlening moet gaan volgen namelijk een basis-ghor cursus.
Dit zou landelijk moeten gaan gebeuren heb ik begrepen
 ???

Is dat 'wij' een Rode Kruis afdeling?

Verder moeten we het maar een beetje afwachten, denk ik, de verhalen worden steeds wilder...

Maar als het echt zo is, ga ik misschien eens een praatje maken met de brandweer. 8)

Christian


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2004, 19:21:11
Als dat echt zo is dan mogen ze de naam Snel Inzetbare Groep ter Medische assistentie ook wel veranderen. Het lijkt me ook inderdaad een beetje vreemd om op deze manier meer vrijwilligers te werven. Het is maar een gerucht hoop ik, anders zie ik er nog van komen dat een hoop mensen juist weggaan bij de sigma omdat ze geen zin hebben om als draagslaafje aan het werk te moeten.


jos.akker

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2004, 20:06:32
Als antwoord voor cristian met wij bedoel ik de leden van de gehele groep sigma en ambu teams


GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2004, 15:13:55
Het lijkt me een slechte zaak als het medische gaat verdwijnen. Dit is nu juist een van mijn drijfveren om me bij de SIGMA aan te sluiten.

Dat de GHOR-basiscursus voor iedereen binnen de witte kolom gedaan moet worden is inderdaad juist. Wij in de provincie Utrecht moeten er de komende maanden ook aan geloven.
Overigens vind ik het wel goed dat iedereen binnen de organisatie weet hoe die organisatie in elkaar zit.
Groet, Gerard  ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2004, 16:41:27
Voor mij is die GHOR basiscursus nieuw. Dit is bedoeld voor SIGMA- en Ambu-team leden en de OvDG's?
En is dat als vervangende opleiding van iets of aanvullend?

Christian


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2004, 16:47:18
meer sigma leden???op deze manier...
hahaha....
ik denk het niet....
ik denk dat er alleen maar minder sigma groepen blijven bestaan.....
de meesten zitten er juist bij om het medische gedeelte

dan kan je net zogoed gewoone rode kruisers dit laten doen...

dit wordt einde sigma.. >:(
sitb...wordt dan zeker de nieuwe naam
(snel inzetbare tent bouwers) ;D ;D
dan worden we zeker een elite padvinder ofzo....

maar gelukkig is dit nog maar een gerugt...we wachten het af


GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #8 Gepost op: 2 januari 2004, 16:55:17
Kijk maar eens op de volgende link: http://www.ghor.nl/, en dan naar Basisleerstof GHOR.

Het is een opleiding naast de HOC en verplicht voor iedereen binnen de GHOR organisatie (dus ook het SIGMA, OvD-G, Ambu-team, etc.). Belangrijk hierin is dat iedereen de organisatie leert kennen.
Groet, Gerard  ;)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #9 Gepost op: 2 januari 2004, 17:10:24
ik heb even snel doorgelezen...
maar er zit wel wat in......