Verbindings(commando)wagen

Auteur Topic: Verbindings(commando)wagen  (gelezen 3416 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Gepost op: 9 januari 2004, 23:12:27
Bij bepaalde evenementen en grotere incidenten ben ik een aantal keer de verbindings(commando)wagen van de politie tegengekomen.

Mijn vraag is bij welke omvang wordt  deze ingezt?
Om een voorbeeld te geven: Bij de brandweer komt de VC-2 terplaatse als globaal genomen 3 Tankautospuiten (grote Brand)worden ingezet.

Kan dit ook zo worden gezegd bij een aantal aanwezige politie-eenheden?

Bij voorbaat dank, ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.


Brandwacht 1e klas + WVD


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2004, 00:54:43
Ligt er een beetje aan hoe groot het incident is en  hoeveel portofoon verkeer daarbij gaat plaats vinden. Er zijn geen duidelijke richtlijnen voor, in asmetrdam staat de VC-1 in principe paraat en kan binnen een half uur worden ingezet. De laatste keer dat ik het heb gezien dat hij werd ingezet was tijdens de februari storm toen het CS in Amsterdam werd ontruimd.

MVG
Mike


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2004, 14:25:09
In Limburg-Noord wordt het verbindings (commando) voertuig gebruikt als men met een grote groep op een of meerdere aparte portokanalen gaat werken.

Dit gaat dan buiten de meldkamer (RICC) om. Vaak zorgt er dan een (of meerdere) collega('s) van de meldkamer voor de communicatie.

Dit is om het reguliere porto/mob. verkeer in de regio te ontlasten.

Sluit aan bij het antwoord van Mike.


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:06:04
hmmm ik kan me herinneren bij het overlijden van Julliana en Bernhard dat er zelfs 3 commando wagens waren op iedere hoek van de straat rondom het paleis Soestdijk stond er 1.
1 van de politie zelf 1 van de KMAR en ook 1 van de brandweer (deze werd meer gebruikt voor de koffie/lunch pauzes voor de dienstdoende agenten op wacht)

edit: ik heb het wel over een commando haakarmbak (COH) niet over een VC die zal er waarschijnlijk wel geweest zijn om de kanaal verdeling in goede banen te leiden


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2005, 16:12:08
Op Sail staan er ook twee VC-wagens. 1 van de Politie Amsterdam-Amstelland en 1 van de CPA Amsterdam.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2005, 22:08:56
na aper ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2005, 00:24:07
;)
Ik heb ze zelf niet gezien, wel de mobiele steunpunten en van die mobile-home's waar agenten even konden "uitrusten", niet dat ze zoveel te doen hebben...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2005, 19:36:33
Hij stond aan de waterkant, vlak voor het Centraal station, met camerabolletje op het dak.

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2005, 19:41:01
Bij het muziekgebouw aan het IJ ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2005, 11:34:34
Dat was toch die vrachtwagen van de KLPD? Ik hoopte op de VC wagen van Politie Amsterdam, dat ME Voertuig...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl