Welke brancards worden in de PAM gebruikt?

Auteur Topic: Welke brancards worden in de PAM gebruikt?  (gelezen 3120 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Gepost op: 10 maart 2009, 22:51:06
Ben benieuwd welke brancards er door de verschillinde afdelingen worden gebruikt in de PAM en hoe worden deze vastgezet. En natuurlijk hoe ze bevallen om mee te werken. Onze nieuwe PAM is uitgerust met een zogenaamde 'Smartfloor'. Deze is DIN getest in alle richtingen met 10G door TUV Reinland Duitsland.
Wij zaten zelf te denken aan het volgende systeem: http://www.amf-bruns.de/245.html?&L=3 Is er iemand bekend mee?

Grtz Jasper


SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2009, 15:09:05
RK Nunspeet had het als volgt voor elkaar. Merk en type van de brancard zou ik je niet kunnen vertellen, daar ben ik niet zo in thuis ;)

De lift achterop is uiteraard ook zeer geschikt voor rolstoelvervoer.
De brandcard kon dacht ik met een hendel worden vastgezet.
En anders misschien even contact met Nunspeet opnemen, ze konden er zeer enthousaist over vertellen :)

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


phate

  • EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2009, 15:38:36
Ik ben lid van de afdeling Nunspeet, en deze brancard klemt in de auto vast in een soort van greep. deze zit vooraan de brancard (een pen) en in de auto kunnen we de greep bevestigen.

De handel die je ziet (de rode op de foto) is om de brancard te laten zakken en natuurlijk omhoog te pompen.

Overigens is het bovendeel te verwijderen van het wielstel. en heeft deze brancard voor in de auto gelijk een ideale werkhoogte vanwege de hoogte van het onderstel (als de brancard op de grond staat ongeveer ter hoogte van je bovenbeen)

Groetjes,
Patrick
treat the patient, not the number