Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)

Auteur Topic: Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)  (gelezen 56564 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Ik heb even zitten rondneuzen over die EN 1789, maar voor zover ik kan zien zegt deze richtlijn niks over de striping...

'This European Standard specifies definitions, requirements, testing and equipment related to the transport and care of patients in road ambulances. It contains requirements on the patient’s compartment, medical devices and characteristics related to the staff.

The standard does not cover the requirements for approval and registration of the vehicle and the training of the staff which is the responsibility of the authority/authorities in the country where the ambulance is to be registered.
Vandaar dat ik naarstig op zoek ben naar de norm... maar daar zijn ze behoorlijk moeilijk mee kom ik achter.... mogelijk wordt het toch bestellen... Zoals ik het begrijp is de Amsterdamse striping veiliger, en als dat daadwerkelijk het geval is hou ik toch liever die....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Eindelijk, die eigenwijze nultwintigers ook geel. Hoezee!  ;D




MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
http://en.wikipedia.org/wiki/CEN_1789

"As with most European standards, compliance by the member countries of the European Union is purely voluntary, and to be determined at the level of the member country, usually by means of legislation, or by its' own standards organization.[ "European Standards website". http://www.normapme.com/english/europstand.htm. Retrieved on 2008-10-01.]".

Op de website http://www.ambulancestriping.nl/ van het ministerie van Binnenlandse Zaken en K. wordt gesproken over:" Indien er voor wordt gekozen de ambulance van ambulancezorg of GHOR van striping te voorzien, dient dit integraal en onvervormd te worden toegepast volgens de voorschriften zoals op deze website zijn weergegeven.
Tegen incorrect gebruik door ambulancezorg en GHOR alsmede tegen wederrechtelijk gebruik door anderen dan ambulancezorg en GHOR zal door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties worden opgetreden."

Met indien er voor wordt gekozen, wordt direct de keuze gelaten om wel of geen gebruik te maken van de Sovam striping zoals wij die kennen. Mijn conclusie is niet anders dat VZA en de GGD gewoon in het oranje kunnen blijven rijden.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Op de website 'ambulancestring.nl' van het ministerie van Binnenlandse Zaken en K.....

Die site krijg ik hier op m'n werk niet te zien. Adult content. Helaas.  ;D
greetz,  Enrique


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Die site krijg ik hier op m'n werk niet te zien. Adult content. Helaas.  ;D

oeps :-[ hierbij de juiste link  ;Dhttp://www.ambulancestriping.nl/


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zien er allemaal strak uit en ik heb het idee dat er hier wel geluisterd wordt naar de mensen die ermee werken. Maar wat ik niet begrijp is dat Amsterdam met aparte kleuren rijdt terwijl landelijk geel wordt gehanteerd.

Waarom?

Hierom?

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
Geweldige foto Jerommeke. Dat maakt het heel erg duidelijk.

Ik film in de regio ZaWa en heb ook een week in Zeeland gefilmd bij 112-incidenten. Wát een verschil als je de Zeelandse ambu in beeld neemt met BIZA-striping, of eentje met VZA striping. Die VZA-er knalt van je scherm.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Wat overigens een leuk detail is, is dat de SOVAM striping eigenlijk tegenovergesteld is aan de rest van de strepen op en rond de weg in Nederland,

Bij bijvoorbeeld een spoorwegovergang of dé wegwerkpaaltjes (als ze goed geplaatst zijn) is het laagste punt van de streep de kant waar je langs moet rijden //// is dus links passeren en \\\\\ is dus rechts passeren. Bij de Nederlandse Biza striping is dit dus omgekeerd (en klopt het dus eigenlijk niet ...), dit geld ook voor de achterzijde van voertuigen. De VZA / GGD Amsterdam striping is dus wél in overeenstemming met de overige wegtekens





GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !