Wel of geen OGS in laten bouwen?

Auteur Topic: Wel of geen OGS in laten bouwen?  (gelezen 2505 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hagenaar

  • Gast
Gepost op: 15 april 2009, 01:20:57
Ik hoorde laatst een discussie over wel of geen OGS laten inbouwen in de nieuwe voertuigen van het NRK, afd. Den Haag. Daar heeft men sinds november 2 nieuwe PAM's (Peugeot Boxer).

De coordinator noodhulp ziet op zich voordelen in OGS. Maar de vraag is of dat rendabel is?
- Punt 1: Het kost een behoorlijk bedrag om het in te laten bouwen;
- Punt 2: De chauffeurs die er gebruik van (mogen) maken moeten opgeleid worden;
- Punt 3: Er moet een verbinding zijn met CPA, welke niet voorhanden is (geen landelijk beleid momenteel op ook);
- Punt 4: De uitruk momenten voor gebruik met OGS zijn minimaal (vraag is of de voertuigen het tijdens hun diensttijd uberhaupt mee zullen maken in NL!).

Ik weet dat de afdeling Den Haag nog een ambulance (Peugeot Boxer uit 1997) en een VW Golf Variant PAM. Op beiden voertuigen zijn de OGS installaties geblokkeerd (sleutel).

Wat is jullie visie/ idee hier over?

Hagenaar




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 15 april 2009, 01:52:52
Ik hoorde laatst een discussie over wel of geen OGS laten inbouwen in de nieuwe voertuigen van het NRK, afd. Den Haag.

De coordinator noodhulp ziet op zich voordelen in OGS. Maar de vraag is of dat rendabel is?
- Punt 1: Het kost een behoorlijk bedrag om het in te laten bouwen;
- Punt 2: De chauffeurs die er gebruik van (mogen) maken moeten opgeleid worden;
- Punt 3: Er moet een verbinding zijn met CPA, welke niet voorhanden is (geen landelijk beleid momenteel op ook);
- Punt 4: De uitruk momenten voor gebruik met OGS zijn minimaal (vraag is of de voertuigen het tijdens hun diensttijd uberhaupt mee zullen maken in NL!).

De vraag of het rendabel is? Dat is een vraag die de afdeling zelf zal moeten beoordelen. Hangt van je financiele situatie af en van de uitrusting van de autos.

In zandvoort zijn onze ambulances volledig uitgerust en bemand door opgeleide RK chaufeurs en daarvoor getrainde verpleegkundigen.
Daar loont het dus om met OGS uitgeruste voertuigen te hebben. Ook de PAM is bij grote inzetten bemand door een chaufeur en verpleegkundige.
Contact met de CPA hadden we in het analoge tijdperk rechtstreeks via de mobilofoon. Bij alle evenementen waar we zijn met voertuigen zijn we aangemeld bij de CPA. De CPA neemt ook contact op met 112 meldingen of meldingen van politie, waar we als RK verzocht worden terplaatse te gaan. OGS zijn ook mogelijk en gaan gewoon via de richtlijnen die de CPA gebruikt en in overleg met de inzetleiding.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #3 Gepost op: 23 april 2009, 16:24:25
Vergeet niet dat de PAM's ook als vervoersbussen gebruikt gaan worden en ook bij een inzet van O&V gebruikt worden ;).

Den Haag heeft overigens geen ambulance meer en de oude PAM (met blauwe balk - uitgeschakeld) wordt niet meer gebruikt voor personenvervoer.