Inzetverslagen redders 2004.

Auteur Topic: Inzetverslagen redders 2004.  (gelezen 38080 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Gepost op: 19 januari 2004, 12:53:33
:) Ook de kop is er weer vanaf voor KNRM station Stellendam. Zaterdag 17-1-2004 om 10.15 uur alarm voor een zeiljacht wat vastgelopen was. Uitgevaren met de Willemtje. Het bleek te gaan om het zeiljacht Helida 13 meter lang met 4 personen aan boord en vastgelopen bij de KG7 door motorpech. Aangekomen bij het zeiljacht, 2 man overgezet en verbinding gemaakt. Het jacht losgetrokken en naar de haven van Middelharnis gesleept. Daar afgemeerd.


Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Dave

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2004, 11:13:59
gefeliciteerd, welkom tot de club van aktieve redders  ;D ;D ;D


Dave


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2004, 12:46:44
Maandag 19-1-2004 even na 17.00 uur alarm voor de Prinses Margriet: Een gewonde afhalen van de OD-8. De heenreis verliep wat hobbelig toch nog golven van 2 tot 3 meter. Bij de viskotter aangekomen ben ik samen met nog een opstapper overgezet. Eerste hulp verleend aan de man. Hij kon niet meer lopen dus op de brancard gezet. De brancard en de opstappers weer aan boord genomen van de Prinses Margriet en richting de haven. Daar aangekomen stond de ambulance al klaar. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek de man zijn kaak op 3 plaatsen gebroken te hebben en 4 ribben gebroken te hebben. Dit is was actie 2 voor KNRM-station Stellendam.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2004, 14:52:38
Oke, gaan we hier de inzetverslagen plaatsen:

onze nummer vier:

Aktie 17 januari 2004

Onbemande surfplank

Op zaterdag 17 januari kwam was een van onze leden om 16.44 uur bij de Reddingsboot ‘Seeker’ voor werkzaamheden. Bij aankomst in de haven zag hij een geel zinkertje, een kleine surfplank, drijven achter de reddingsboot ‘Seeker’.  Na een telefonisch overleg met het kustwacht centrum en navraag bij de Huizer Surfclub werdt besloten om uit te varen en zoekslagen tussen Almere en de aanloophaven van Huizen te maken. Dit om zeker te zijn dat er geen surfers in het ijskoude water naar de surfplank aan het zoeken waren. Op verzoek van de reddingsboot ‘Seeker’ werd om 17.06 de reddingsbrigade van Almere gealarmeerd met het doel om het zoek gebied vanuit twee richtingen te benaderen. De bemanning van reddingsboot ‘De Gooier’ van de Huizer reddingsbrigade hoorde de melding en kwam ter assistentie. Drie kwartier en enkele zoekslagen later kwam het verlossende bericht dat de surfplank afkomstig was van het Zeilcollege.nl, alwaar de surfplank van de steiger in het water was gegleden. De zoekaktie werd afgeblazen, en de reddingsboten gingen retour station. De reddingsbrigade van Almere heeft niet op de oproep gereageerd. De reddingsboot ‘Seeker’ ging retour station en lag om 18.00 weer uitrukgereed in de haven.

Incidentnumer RCC:  783
Melding Hogé aan RCC: 16.44
Afvaren Seeker: 17.01
Alarmering RB Almere: 17.06
Einde zoekaktie 17.51


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2004, 10:51:01
Ehm, Henk en Dave. zouden jullie je eigen bericht willen onderteken anders gaat het nog moeilijk worden op dit forum. Het is maar een idee.  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

9910001
9910001


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2004, 10:53:16
Dat komt omdat het een persbericht is. of heb ik het mis?

Christian


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2004, 12:51:04
Dat komt omdat het een persbericht is. of heb ik het mis?

Christian

Juist, Dave doet de PR, maar ik ga Dave verwijderen! ;D


Dave

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2004, 13:22:32
:'(  doe ik toch zo m'n best mag mijn naam er niet eens onder  ;D

Dave


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2004, 13:31:43
:'(  doe ik toch zo m'n best mag mijn naam er niet eens onder  ;D

Dave

Dave bekijk het eens op de volgende manier. Ik weet nu dat JIJ verantwoordelijk bent voor de PR van HOGE. En welke site ik ook kijk en wat ik ook doe, telkens kom ik de naam HOGE tegen. Elke inzet wordt breeduit gemeld.
Dan doe jij je werk tenminste goed, denk ik. Er zijn reddingsbrigades welke ondertussen ook inzetten gedaan hebben in 2004 en je hoort of ziet er niks van, dus Dave een top-prestatie . . . . . . . als PR verantwoordelijke!
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2004, 14:27:20
Op zich niet erg dat je naam eronder staat maar het staat nogal vreemd dat henk iets post met de naam van dave. Het maakt op zich niet uit maar staat gewoon vreemd. Wie de persberichten schrijft maakt op zich niet uit ze moeten goed in beeld komen dat is belangrijk.

9910001
9910001