Inzetverslagen redders 2004.

Auteur Topic: Inzetverslagen redders 2004.  (gelezen 40379 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #60 Gepost op: 19 maart 2004, 13:00:07
Deze keer was het niet echt nood. Als je merkt dat ze de bemanning niet rond krijgen. Zou ik mij inmelden bij het KWC dat je standby ligt en wachten totdat ze vragen te varen. In de tussentijd heeft het noodlijdende jacht al diverse malen geroepen naar het KWC waar de hulp blijft en gaan ze al zweten op het KWC.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #61 Gepost op: 19 maart 2004, 13:03:54
De kustwacht bepaald in dit geval en deze weten waarner er voldoende hulpverleners zijn. Dat jullie vaker varen als de andere boten kan komen omdat de andere boten aan afspraken zijn gebonden. De kustwacht zal een goede reden hebben waarom ze jullie niet nodig hebben. Een van de redenen kan zijn dat de knrm ook nog in huizen actief gaat worden en hiermee de kustwacht gemakkelijker kan samen werken.

9910001

Ja, maar men schermt met papieren tijgers en jij dus ook. Op papier zijn dit schitterende redenen, maar de praktijk is ook wel belangrijk. Met een protocol alleen redt men geen slachtoffers, iemand zal het ook moeten doen. Maar wij gaan gewoon zo door, zij het geld en de eer, wij de lol! (want het blijft leuk, het wordt zelfs steeds leuker ;D). Windkracht 9, ik verheug me er al op!!! 8)

Mag ik mij afvragen of afspraken wel goede afspraken zijn als deze zorgen dat wij sneller zijn zonder? Al jaren pleit ik voor afschaffing van de afspraken die redden beperken, zelfs in de weg staan.


Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 19 maart 2004, 13:08:56
Deze keer was het niet echt nood. Als je merkt dat ze de bemanning niet rond krijgen. Zou ik mij inmelden bij het KWC dat je standby ligt en wachten totdat ze vragen te varen. In de tussentijd heeft het noodlijdende jacht al diverse malen geroepen naar het KWC waar de hulp blijft en gaan ze al zweten op het KWC.

Ja, maar de schipper op het jacht ook en dat is niet mijn bedoeling. We denken erover om een tijdje zonder marifoon te redden, en dan het achteraf pas te melden, als we klaar zijn, dan zweet alleen de kustwacht. Dan zijn we na een poosje in de wat betere onderhandelingspositie waar jij op doelt... ;D

Dan zullen we zien of we zin hebben om "even telefonisch contact op te nemen"

Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #63 Gepost op: 19 maart 2004, 13:09:04
Dit is praktijk. Nu weten ze, we hebben de Seeker niet op papier staan, maar ze zijn er altijd. Je moet in de praktijk vechten voor je bestaansrecht. Volgende keer gewoon wachten en laat het KWC maar smeken om je hulp.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Dave

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 19 maart 2004, 13:13:20
Je kan volgens mij het niet maken om geen hulp te verlenen... dus varen zonder het te melden, hulpverlenen en het KWC laten zweten is een betere optie  ;D

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #65 Gepost op: 19 maart 2004, 13:15:41
Dat is het gekke, als we op het water zijn zetten ze ons wel in...op onze site staat een fragmentje:

http://www.reddingbrigade.net/mp3's/MENNO.mp3


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #66 Gepost op: 19 maart 2004, 13:28:28
Dan zeg je volgende keer dat je op het water bent en bereid bent het in noodverkerende vaartuig te hulp te schieten. Dan kunnen ze niet om je heen. Als je vaart zonder je in te melden, kunnen ze geen gebruik van je maken als er een echt noodgeval komt.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #67 Gepost op: 19 maart 2004, 13:41:50
Het probleem is denk ik niet dat jullie hulp verlenen aan boten, meer dat jullie niet rechtstreeks gealarmeerd kunnen worden via een rac. Zo werken bijna alle reddingsboten dus de kustwacht gaat hierop geen uitzonderingen maken. Zolang er geen goed systeem is om jullie te alarmeren zijn duidelijke afspraken ook niet mogelijk. Hiernaast zal er 1 organisatie per gebied gealarmeeerd worden, anders is een keuze maken helemaal moeilijk. De vraag is of jullie met deze organisatie een 100% inzet kunnen geranderen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #68 Gepost op: 19 maart 2004, 13:44:08
Dan zeg je volgende keer dat je op het water bent en bereid bent het in noodverkerende vaartuig te hulp te schieten. Dan kunnen ze niet om je heen. Als je vaart zonder je in te melden, kunnen ze geen gebruik van je maken als er een echt noodgeval komt.

Zo doen we het al 22 jaar, maar dat heeft hun houding niet doen veranderen. We gaan ze maar eens lekker op een nette manier SARren... ;D

Als er echt nood is ontvangen we het wel en schieten we natuurlijk als altijd te hulp. Maar het is duidelijk dat als je wat wil bereiken dat je niet altijd alleen maar lief en braaf moet zijn.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #69 Gepost op: 19 maart 2004, 13:49:24
Als je het zo al 22 jaar probeetrt, waarom dan op deze manier door gaan. Ik zou toch eens kijken of dit ook anders kan, waardoor je wel serieus wordt genomen. :'( :'( :'( :'( :'(

9910001
9910001