Witte brandweerwagens

Auteur Topic: Witte brandweerwagens  (gelezen 12820 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dutch_Police

  • Gast
Gepost op: 19 januari 2004, 20:00:14
Vraagje aan de leden van de brandweer.

Telkens weer als ik in Roermond kom, valt het me op dat de brandweerwagens daar wit van kleur zijn en niet voorzien zijn van de gebruikelijke BZK stripping...

Is daar een reden voor  ???

Foto afkomstig van de site van brandweer Roermond:
www.brandweerroermond.nl

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2004, 21:27:16
Is zo te zien een oud bakkebeestje ook ??? ??? :-\


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2004, 21:36:35
Nee, daar is eigenlijk niet echt een reden voor. Het is voornamelijk te verklaren als eigenzinnigheid van het betreffende korps.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2004, 22:32:02
Er is maar 1 manier om erachter te komen waarom Brandweer Roermond witte voertuigen heeft.
En dat is een mailtje sturen,en dat heb ik dus gedaan en ik hoop binnenkort antwoord daarop te hebben.Zodra het antwoord er is,zal ik em hier posten ;)


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2004, 22:48:31
Ze hebben ook een helemaal witte opel astra station met een enkele blauwe zwaailamp op het dak. Alleen op de deuren staat in het zwart de tekst "brandweer roermond". Als je dat ding in je binnenspiegel ziet vrees je dat je de politie ziet. :D
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2004, 10:12:30
Er is maar 1 manier om erachter te komen waarom Brandweer Roermond witte voertuigen heeft.
En dat is een mailtje sturen,en dat heb ik dus gedaan en ik hoop binnenkort antwoord daarop te hebben.Zodra het antwoord er is,zal ik em hier posten ;)

Peter,

Dat idee had ik in eerste instantie ook. Maar ik dacht dat het wel een leuke vraag zou zijn voor dit forum  ;)

Daarbij zou het mogelijk kunnen zijn dat er meer brandweerkorpsen in Nederland gebruik maken van deze kleurensamenstelling... ???

Wij wachten op je antwoord...  ::)


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2004, 10:39:15
Er zijn inderdaad wel meer korpsen in Nederland die gebruik hebben gemaakt van afwijkende kleurstellingen. Zo rijden in het Zuid-Oosten van Groningen een tweetal gele tankautospuiten. En had het korps van IJsselmuiden rode voertuigen met gele band in plaats van de traditionele witte band.

Met de invoering van de zogenaamde BZK-striping en de "richtlijn" dat hier in principe niet van mag worden afgeweken, ontstaat langzamerhand een standaard voor de Nederlandse brandweervoertuigen.
Dit wordt echter door sommige mensen betreurd, maar het draagt wel bij aan de herkenbaarheid van de voertuigen.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2004, 11:16:32
Volgens mij rijd er in kleine sluis een Dennis in engelse kleurstelling

Verder rijden ze in ijmuiden met oranje wagens, dit zijn wel de oudere wagens welke waarschijnlijk bij vervanging worden vervangen door voertuigen met BiZa kleuren

9910001
9910001


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2004, 15:43:46
Maar goed, een Dennis is toch een speciale wagen...

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2004, 15:46:09
In Norg met engelse tekst.