Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen

Auteur Topic: Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen  (gelezen 169708 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Demissionair minister Opstelten van veiligheid en justitie staat al welwillend tegenover een nationaal uniform, zolang dat niet te veel lijkt op een politieoutfit.
Op het eerste gezicht zie ik toch echt twee bikers op de foto  :P
Maar voordat we weer los gaan barsten over de uniformen die op elkaar lijken, ik vindt het een goed idee. Alle BOA's worden zo herkend als zijnde BOA. Tussen de bomen zie je het bos niet meer en soms wordt het lastig ze serieus te nemen door allerlei rare uniformen, wat toch erg zonde is omdat BOA's veel goed werk kunnen verrichten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Demissionair minister Opstelten van veiligheid en justitie staat al welwillend tegenover een nationaal uniform, zolang dat niet te veel lijkt op een politieoutfit.
 

Ik zeg JA, met een maar. Een en het zelfde uniform, afhankelijk van de functie van de BOA. Want een boswachter/jachtopzichter gaat natuurlijk niet in een blauw of grijs uniform lopen en zo zijn er nog uch BOA functionarissen die in burger werken, denk aan de leerplichtambtenaar.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Ik zeg JA, met een maar. Een en het zelfde uniform, afhankelijk van de functie van de BOA. Want een boswachter/jachtopzichter gaat natuurlijk niet in een blauw of grijs uniform lopen en zo zijn er nog uch BOA functionarissen die in burger werken, denk aan de leerplichtambtenaar.

Daarom wordt er ook alleen gesproken van gemeenteBOA's met een straatfunctie :)
Daar hoort de leerplichtambtenaar dus inderdaad niet bij. En gemeentebelastingen ook niet, etc.

Ik durf het bijna m'n strot niet uit de krijgen, maar ik vind de pakken van Handhaving Amsterdam erg mooi. Je ziet duidelijk dat je autoriteit voor je hebt, maar het is ook goed te onderscheiden van de politie, kmar of douane. In ieder geval alles beter dat die belachelijke pakken van Stadstoezicht Rotterdam, is mijn onbescheiden mening.

Overigens zou het m.i. ook niet gek zijn als er apart voor flora- en faunaBOA's één uniform ontwikkeld zou worden. Tussen de verschillende natuurbeheerders is het ook variatie troef...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Ik durf het bijna m'n strot niet uit de krijgen, maar ik vind de pakken van Handhaving Amsterdam erg mooi. Je ziet duidelijk dat je autoriteit voor je hebt, maar het is ook goed te onderscheiden van de politie, kmar of douane. In ieder geval alles beter dat die belachelijke pakken van Stadstoezicht Rotterdam, is mijn onbescheiden mening.
 

Nu hoor ik je voor het eerst wat nuttigs zeggen.

De uniformen van Handhaving Amsterdam zien er idd goed uit. Is duidelijk te onderscheiden van de politie.

Het is een donker grijze broek met zwarte bies, wit overhemd met zwarte stropdas, zwarte trui en/of spencer, zwarte blouson en parka, met zelfde model pet als politie alleen zwart met grijze band.





1e foto:http://www.amsterdam.nl/gemeente/organisatie-diensten/stadstoezicht/homepage/strafrechtelijk/integrale/
2de en 3de foto: https://www.nationalebeeldbank.nl/shop/products/258072-mannen_van_de_handhaving


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Weet wel wat je zegt. Ik weet waarover ik spreek, de meeste boa's (domein 2) zijn beter op de hoogte wat betreft bevoegdheden dan een doorsnee algemeen opsporingsambtenaar.

Jeetje; 2009 en 2011 en ik lees je reactie nu pas. Hoe is het mogelijk?  ;D

Ik weet wat ik zeg, zelfs wat jaartjes later blijf ik bij mijn mening van toen: bij twijfel stop ik niet voor een stopteken, gegeven vanuit wat voor voertuig dan ook. Ja, op een veilige plek. Dus kachel maar achter me aan totdat ik het veilig acht. Desnoods met 30 km/pu.  >:D (BiBeKo)


sylvester1986

  • Gast
Bij twijfel stop ik niet voor een stopteken, gegeven vanuit wat voor voertuig dan ook. Ja, op een veilige plek. Dus kachel maar achter me aan totdat ik het veilig acht. Desnoods met 30 km/pu.  >:D (BiBeKo)
Daar kan ik mij aardig in vinden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Daar kan ik mij aardig in vinden.

Let wel: voor een herkenbare wagen van KMar, pol, douane of handhaving zou ik best direct stoppen. Maar een voor mij onherkenbare auto, op een vreemde plek; nee.


sylvester1986

  • Gast
Daar ging ik ook van uit ;)
Wat als wij met de bus achter je rijden dan en een stopteken geven.  >:D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Daar ging ik ook van uit ;)
Wat als wij met de bus achter je rijden dan en een stopteken geven :D
Ligt er aan of het op een basis/kazerne is of op de openbare weg. Bij de laatste heb je dikke pech.


sylvester1986

  • Gast
Ik zou hem ook nooit gebruiken, aangezien de tekst niet in spiegelbeeld staat, dan zwaai ik liever met de spiegelei  ;D