GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 162356 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/nieuws/)/components/actueel/rtlboulevard/2009/04_april/entertainment/articles/30042009_538_verbaast.xml

Gemeente Amsterdam verbaast 538
Gemengde signalen

De directeur van Radio 538 is verbaast over de houding van gemeente Amsterdam. Ze zeggen gemengde signalen te hebben gehad over de beslissing om door te gaan met het Koninginnedagconcert.

Naar aanleiding van de aanslag in Apeldoorn, was het onduidelijk of het feest van de radiozender op het Museumplein in Amsterdam wel moest doorgaan. Uiteindelijk liet burgermeester Cohen van Amsterdam die beslissing aan Radio 538 zelf.

Voor directeur Jan Willem Bruggenwith is deze move van burgervader niet heel begrijpelijk. "We zijn te gast in de stad. De finale beslissing ligt dan eigenlijk bij Cohen."

538 besluit na uitvoerig overleg met politie en veiligheidsmedewerkers toch door te gaan met het concert. "Een moeilijke beslissing. Als je de beelden ziet snap je gelijk dat hier geen feestje bij hoort. Toch was het niet veilig om de 150.000 toeschouwers op het drukste moment van de dag naar huis te sturen."

Bruggenwith besluit wel het programma met twee uur in te korten. De gemeente laat hem echter later weten dat ze niet begrijpt waarom 538 niet eerder stoptte. "Die houding is redelijk frustrerend. We hebben hier niemand van de gemeente gezien. Er is vanuit die kant ook geen opdracht of instructie gekomen.

Bekijk hier het item uit de uitzending.
Directie 538 verbaast over gemeente Amsterdam
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlboulevard/miMedia/2009/week18/do_liver_winston.avi_plain.xml


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ja ik ook.

Jullie kunnen het even vragen aan de eigenaar van de mms stream.
www.luister_post_zutphen.nl

EDIT: sorry, link was verkeerd.... het moet zijn: www.luister-post-zutphen.nl
Streepjes stonden verkeerd.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
p2kflex
21:27:31 30-04-09GROUP-1Terug naar GRIP 0.
0802704BRW Gelderland Noord Oost (Centralist)
0802731BRW Gelderland Noord Oost (Hoofd Meldkamer)
0802821BRW Gelderland Noord Oost (OVD cluster 3)
0802871BRW Gelderland Noord Oost (STOB - StafOfficier van Dienst)
0802881BRW Gelderland Noord Oost (HOvD West)
0802901BRW Gelderland Noord Oost (CvD)
0802922BRW Gelderland Noord Oost (GRIP 2)
0802923BRW Gelderland Noord Oost (GRIP 3)
0802924BRW Gelderland Noord Oost (GRIP 4)
0802933BRW Gelderland Noord Oost (Plotters Stedendriehoek)
0802943BRW Gelderland Noord Oost (Officier InformatieVoorziening Stedendriehoek)
0802953BRW Gelderland Noord Oost (Loggers Stedendriehoek)
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Beetje normaal doen kan ook geen kwaad. Je lijkt wel overspannen.

 Niet overspannen, meer kromme tenen. En als je je comment echt serieus meende, moet je maar ff PM-en.  O0


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ok, we zijn weer vrienden. ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Kan iemand me iets uitleggen. Enkele momenten voordat de slachtoffers gereanimeerd werden zag ik mensen van Marechaussee hun riem af doen, volgens mij bij 2 agenten. Weet iemand waarom ?

mvg,
Chris


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Ik zag foto's van slachtoffers met (op het eerste oog) een slagaderlijke bloeding / traumatische amputatie waarbij het been is 'afgebonden' met een riem.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Ik zag foto's van slachtoffers met (op het eerste oog) een slagaderlijke bloeding / traumatische amputatie waarbij het been is 'afgebonden' met een riem.

Bedankt voor de info.

mvg,
Chris


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Kan iemand me iets uitleggen. Enkele momenten voordat de slachtoffers gereanimeerd werden zag ik mensen van Marechaussee hun riem af doen, volgens mij bij 2 agenten. Weet iemand waarom ?

mvg,
Chris

Dat is een vraag die me na het zien van de beelden ook bezig houdt. De reactie van ralpje is een verklaring maar is dat ook de juiste? Ik hoop dat een van onze blauwe forumgenoten hier iets over kan zeggen.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Ik heb het grootste gedeelte van de dag in Elburg op het DC relais gewerkt omdat op kan B slechte ontvangst is. In Apeldoorn ontvingen ze ons bij tijd en weilen. Toen ik door kreeg hoe ernstig het was heb ik direct in overleg met Apeldoorn het kanaal verlaten. Ik heb 1 mob aan gelaten om uit te luisteren. (Vooral omdat de HOV van de veiligheidsregio bij mij op post stond.)

Wat een dag. Ik ben blij dat ik mij niet heb opgegeven om erheen te gaan...

Ik wens de nabestaanden, familie en vrienden van de slachtoffers en alle hulpverleners en getuigen heel veel sterkte toe!
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie